Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Advertising Effect On Consumer Purchases In The Gsm Sector And An Application

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 15, 495 - 514, 22.04.2018
https://doi.org/10.29029/busbed.381903

Öz

When
we buy a good or service in every aspect of our life, we do not encounter the
advertisement of the product in the first place and then act as a buying mind,
which is the most basic of the purchasing movements of the consumer. Television
advertising, one of the advertising types, has a structure that is important in
shaping our consumption habits. In this regard, studies on the effect of
television advertisements on consumers' buying behaviors have been carried out
in this research.



The
purpose of this research is that consumers prefer to purchase or purchase a
good or service; in short, whether or not advertising has an effect on buying
behaviors. In order to investigate this issue, a questionnaire was applied on
"the effects of advertisements on the purchasing behavior of students at
İstanbul Ticaret Üniversitesi". Analysis of the data showed that;
television commercials have an impact on the purchasing behavior of students.
This effect is an important factor that increases the desire of the students to
buy, features such as brief or detailed explanation of promotions, presence of
famous people in advertisements, use of sound and visual effects.

Kaynakça

  • AKİPEK, Şebnem (2001), “Türkiye’de Tüketicinin Korunmasının Yasal Boyutu ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun”, Standart: Ekonomik ve Teknik Dergi. Y.40, S. 471, 20-25. ARPACI, Tamer vd., (1994), Pazarlama, Ankara, Gazi Yayınları.
  • BAYRAKTAR, Meltem, ÖZKAN, Yasemin (2002), Gösterişe Yönelik Tüketim Davranışları, Standart: Ekonomik ve Teknik Dergi, Y.41, S.490,15-21.
  • BELCH George E., BELCH Michael A. (2009), Advertising and Promotion: an Integrated Marketing Communications Perspective. McGraw-Hill Irwin. 8th ed. Boston.
  • CEMALCILAR, İlhan (1999), Pazarlama Kavramlar, Kararlar, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • ÇINAR, Ömer (2009), Tüketici Hukukunda Haksız Şartlar, İstanbul, On İki Levha Yayıncılık.
  • DURMAZ, Yakup (2008), Tüketici Davranışı, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • ELDEN, Müge (2009), Reklam ve Reklamcılık, İstanbul, Say Yayınları.
  • EVANS, Martin, JAMAL Ahmad, FOXALL Gordon (2009), Consumer Behaviour, 2nd ed, Chichester, Wiley.
  • HAWKINS, Del I., BEST Roger J., CONEY Kenneth A. (2001), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, Irwin McGraw-Hill, 8th ed, Boston.
  • İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi (2009), Temel Pazarlama Bilgisi, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi, ALTUNIŞIK Remzi (2008), Tüketici Davranışları, 2.Baskı, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • KARABULUT, Muhittin (1989), Tüketici Davranışı, 3.Baskı, İstanbul, Yön Ajans.
  • KARAFAKIOĞLU, Mehmet (2009), Pazarlama İlkeleri, İstanbul, Literatür Yayınları.
  • LINDQUIST, Jay D., SIRGY M. Joseph (2006), Shopper, Buyer and Consumer Behavior, Thomson, 3rd ed, Australia.
  • MUCUK, İsmet (2009), Pazarlama İlkeleri, 17.Basım, İstanbul, Türkmen Kitapevi.
  • MUCUK, İsmet (2008), Temel İşletme Bilgileri, 5.baskı, İstanbul, Türkmen Kitapevi.
  • ODABAŞI, Yavuz edt. (2001), Pazarlama İlkeleri, İstanbul, Bilim Teknik Yayınevi.
  • ODABAŞI, Yavuz, BARIŞ, Gülfidan (2007), Tüketici Davranışı, 7.Baskı, Ankara, MediaCat Kitapları.
  • ÖZTEK, Yaman, ÇENGEL Özgür, AKTURAN Ulun (2008), Tüketici Davranışı ve Ekmek Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul, Bigart Yayınları.
  • PETER, J. Paul, OLSON Jerry C. (2005), Consumer Behavior and Marketing Strategy, McGraw-Hill/Irwin, 7th ed, New York.
  • SCHIFFMAN Leon G., KANUK Leslie Lazar (2004), Consumer Behavior, Upper Saddle River, Pearson Prentice Hall, 8th ed, New Jersey.
  • TEK, Ömer Baybars (1995), Pazarlama, İlkeler ve Uygulamalar, İzmir.
  • TUNCER, Doğan vd. (1994), Pazarlama, 2. Baskı, Ankara, Gazi Yayınları.
  • YAĞCI, Mehmet İsmail, İLARSLAN Neslihan (2010), Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Doğuş Üniversitesi Dergisi, C.11, S.1, 138-139.
  • YÜKSELEN, Cemal (2006), Pazarlama İlkeler-Yönetim, Ankara, Detay Yayıncılık.

GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 15, 495 - 514, 22.04.2018
https://doi.org/10.29029/busbed.381903

Öz

Hayatımızın her
alanında bir mal ya da hizmeti satın alırken, öncesinde ürünün reklamıyla
karşılaşmamız ve ardından satın alma düşüncesini oluşturarak hareket etmemiz,
tüketicinin satın alma hareketlerinin en temel olgusudur. Reklam çeşitlerinden
birisi olan televizyon reklamları ise tüketim alışkanlığımızın şekillenmesinde
önem arz eden bir yapıya sahiptir. Buna istinaden, bu araştırmamızda televizyon
reklamlarının tüketicilerin satın alma davranışlarında etkisi ile ilgili
çalışma gerçekleştirilmiştir.



Bu araştırmanın
amacı, tüketicilerin, bir mal veya hizmeti satın alma aşamasında ya da onu
tercih etmelerinde; kısacası satın alma davranışları üzerinde reklamın etkisinin
olup olmadığına açıklık getirmektedir. Bu konunun araştırılabilmesi için “reklamların,
İstanbul Ticaret Üniversitesindeki öğrencilerin, satın alma davranışları
üzerindeki etkileri” ile ilgili bir anket uygulanmıştır. Verilerin analizi
göstermiştir ki; televizyon reklamlarının, öğrencilerin satın alma davranışları
üzerinde etkisi vardır. Bu etki, promosyonların kısaca veya detaylı olarak
anlatılması, reklamlarda ünlü kişilerin yer alması, ses ve görsel efektlerin
kullanılması gibi özellikler, öğrencilerin satın alma isteğini arttıran önemli
unsurlar olmaktadır.   

Kaynakça

  • AKİPEK, Şebnem (2001), “Türkiye’de Tüketicinin Korunmasının Yasal Boyutu ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun”, Standart: Ekonomik ve Teknik Dergi. Y.40, S. 471, 20-25. ARPACI, Tamer vd., (1994), Pazarlama, Ankara, Gazi Yayınları.
  • BAYRAKTAR, Meltem, ÖZKAN, Yasemin (2002), Gösterişe Yönelik Tüketim Davranışları, Standart: Ekonomik ve Teknik Dergi, Y.41, S.490,15-21.
  • BELCH George E., BELCH Michael A. (2009), Advertising and Promotion: an Integrated Marketing Communications Perspective. McGraw-Hill Irwin. 8th ed. Boston.
  • CEMALCILAR, İlhan (1999), Pazarlama Kavramlar, Kararlar, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • ÇINAR, Ömer (2009), Tüketici Hukukunda Haksız Şartlar, İstanbul, On İki Levha Yayıncılık.
  • DURMAZ, Yakup (2008), Tüketici Davranışı, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • ELDEN, Müge (2009), Reklam ve Reklamcılık, İstanbul, Say Yayınları.
  • EVANS, Martin, JAMAL Ahmad, FOXALL Gordon (2009), Consumer Behaviour, 2nd ed, Chichester, Wiley.
  • HAWKINS, Del I., BEST Roger J., CONEY Kenneth A. (2001), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, Irwin McGraw-Hill, 8th ed, Boston.
  • İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi (2009), Temel Pazarlama Bilgisi, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi, ALTUNIŞIK Remzi (2008), Tüketici Davranışları, 2.Baskı, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • KARABULUT, Muhittin (1989), Tüketici Davranışı, 3.Baskı, İstanbul, Yön Ajans.
  • KARAFAKIOĞLU, Mehmet (2009), Pazarlama İlkeleri, İstanbul, Literatür Yayınları.
  • LINDQUIST, Jay D., SIRGY M. Joseph (2006), Shopper, Buyer and Consumer Behavior, Thomson, 3rd ed, Australia.
  • MUCUK, İsmet (2009), Pazarlama İlkeleri, 17.Basım, İstanbul, Türkmen Kitapevi.
  • MUCUK, İsmet (2008), Temel İşletme Bilgileri, 5.baskı, İstanbul, Türkmen Kitapevi.
  • ODABAŞI, Yavuz edt. (2001), Pazarlama İlkeleri, İstanbul, Bilim Teknik Yayınevi.
  • ODABAŞI, Yavuz, BARIŞ, Gülfidan (2007), Tüketici Davranışı, 7.Baskı, Ankara, MediaCat Kitapları.
  • ÖZTEK, Yaman, ÇENGEL Özgür, AKTURAN Ulun (2008), Tüketici Davranışı ve Ekmek Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul, Bigart Yayınları.
  • PETER, J. Paul, OLSON Jerry C. (2005), Consumer Behavior and Marketing Strategy, McGraw-Hill/Irwin, 7th ed, New York.
  • SCHIFFMAN Leon G., KANUK Leslie Lazar (2004), Consumer Behavior, Upper Saddle River, Pearson Prentice Hall, 8th ed, New Jersey.
  • TEK, Ömer Baybars (1995), Pazarlama, İlkeler ve Uygulamalar, İzmir.
  • TUNCER, Doğan vd. (1994), Pazarlama, 2. Baskı, Ankara, Gazi Yayınları.
  • YAĞCI, Mehmet İsmail, İLARSLAN Neslihan (2010), Reklamların ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Doğuş Üniversitesi Dergisi, C.11, S.1, 138-139.
  • YÜKSELEN, Cemal (2006), Pazarlama İlkeler-Yönetim, Ankara, Detay Yayıncılık.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Kesebir 0000-0001-6462-6860

Yayımlanma Tarihi 22 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kesebir, M. (2018). GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 495-514. https://doi.org/10.29029/busbed.381903