Bu
çalışmada, okul yöneticilerinin okul işlerini erteleme davranışları, sebepleri ve
erteleme sonuçlarının okulun yönetim ve eğitim faaliyetlerine olan etkileri,
okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır.
Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine göre
yapılmıştır. 2016–2017 eğitim öğretim yılında
gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu; Erzincan ili merkez ilçesinde
yer alan ilk ve ortaokullarda çalışmakta olan 11 okul yönetici ve 11 öğretmen olmak
üzere toplam 22 katılımcı oluşturmuştur. Araştırma kapsamında veri toplama aracı
olarak okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin alındığı yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama aracında, okul yöneticilerine
ve öğretmenlere üçer adet açık uçlu soru yöneltilmiştir. Veriler yüz yüze görüşmeler
yoluyla toplanmış ve verilerin yorumlanması sürecinde içerik analizi ve sürekli
karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları okul yöneticisi,
öğretmenler boyutu olmak üzere iki başlık altında yer almış olup, okul yöneticileri boyutunda 11 tema ve bu
temalar altında 30 kategori, öğretmenler boyutunda ise 11 tema ve bu temalar
altında 37 kategori elde edilmiştir.
In this research, it is aimed to examine school principals’
procrastination behaviors, the underlying reasons of procrastination tendencies
and the effects of procrastination on school management and teaching. Case
study was used as qualitative research methods. The research was conducted in
2016-2017 educational year with 22 participants; 11 school principals and 11
teachers who were working for state primary and secondary schools in central
district of Erzincan. In the research, semi-structured interview form based on
the opinions of school principals and teachers’ views about school principals’ procrastination
behaviors was used as data collecting tool. Three open ended questions were
asked to the participants. Content analysis and continuous comparing technique
were used to analyze the data. Findings indicated from “school principals”
indicated11 theme and 30 categories and findings from “teachers” with 11 theme
and 37 categories.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 45 |