Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 16, 201 - 212, 30.11.2018

Öz

Öz



Bu çalışmada Ekonometri dersine ilişkin tutumun dersin
kazanımları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada öncelikle ölçeğin
yapı geçerliği ve güvenilirliğini test etmek amacıyla, Gaziantep Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümünde öğrenim gören ve
Ekonometri dersini almış olan 85 öğrenciden elde edilen veriler ile pilot test
yapılmıştır. Ardından 219 öğrenciden elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli
ve anova testi ile analiz edilmiştir. Analizler neticesinde Ekonometri dersine
olan ilgi ile Ekonometri dersinin mesleki hayata katkısı ile ilgili tutumun
dersin kazanımlarını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna
ulaşılmıştır. Kamuda uzman ve müfettiş gibi mesleklerde çalışmak isteyen
öğrencilerin dersin mesleki hayatlarına daha fazla katkı sağlayacağını
düşündükleri bulgusuna ulaşılmıştır. Akademisyen olmak isteyen öğrencilerin ise
dersten daha fazla kazanım elde ettikleri sonucu elde edilmiştir. 



Anahtar Kelimeler:
Ekonometri Dersi Tutum, Ekonometri Dersi
Kazanım.


Kaynakça

  • Bayram, N. (2013), Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş, Amos Uygulamaları, 2. Basım, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Dağlı, A. (2015), Örgütsel Muhalefet Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53), s.198-218.
  • Duatepe A., Çilesiz Ş. (1999), “Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16-17), s.45- 52.
  • Ertek T. (2000), Ekonometriye Giriş, İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Gujarati D.N.,Porter D.C. (2012), Temel Ekonometri, (Çev: Ümit Şenesen, Gülay Günlük Şenesen), İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Felsefe, Yöntem, Analiz, 3. Basım, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Güriş S., Çağlayan E., Güriş B. (2013), Eviews ile Temel Ekonometri, İstanbul: DR Kitabevi.
  • Kalaycı, Ş. (2014), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 6. Basım, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Meydan, C. H. ve Şeşen, H. (2015), Yapısal Eşitlik Modellemesi: AMOS Uygulamaları, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Saruhan, Ş. C. ve Özdemirci, A. (2011), Bilim, Felsefe ve Metodoloji, 2. Basım, İstanbul: Beta Basım.
  • Tarı R. (2015), Ekonometri, 15. Baskı. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Yaşar M. (2014), “İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), s. 59-75.
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 16, 201 - 212, 30.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Bayram, N. (2013), Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş, Amos Uygulamaları, 2. Basım, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Dağlı, A. (2015), Örgütsel Muhalefet Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53), s.198-218.
  • Duatepe A., Çilesiz Ş. (1999), “Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16-17), s.45- 52.
  • Ertek T. (2000), Ekonometriye Giriş, İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Gujarati D.N.,Porter D.C. (2012), Temel Ekonometri, (Çev: Ümit Şenesen, Gülay Günlük Şenesen), İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Felsefe, Yöntem, Analiz, 3. Basım, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Güriş S., Çağlayan E., Güriş B. (2013), Eviews ile Temel Ekonometri, İstanbul: DR Kitabevi.
  • Kalaycı, Ş. (2014), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 6. Basım, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Meydan, C. H. ve Şeşen, H. (2015), Yapısal Eşitlik Modellemesi: AMOS Uygulamaları, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Saruhan, Ş. C. ve Özdemirci, A. (2011), Bilim, Felsefe ve Metodoloji, 2. Basım, İstanbul: Beta Basım.
  • Tarı R. (2015), Ekonometri, 15. Baskı. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Yaşar M. (2014), “İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), s. 59-75.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bülent Yıldız 0000-0002-5368-2805

Mehmet Aytekin 0000-0001-9102-8153

Şemsettin Çğdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 30 Kasım 2018
Kabul Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Yıldız, B., Aytekin, M., & Çğdem, Ş. (2018). İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(16), 201-212.
AMA Yıldız B, Aytekin M, Çğdem Ş. İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Kasım 2018;8(16):201-212.
Chicago Yıldız, Bülent, Mehmet Aytekin, ve Şemsettin Çğdem. “İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, sy. 16 (Kasım 2018): 201-12.
EndNote Yıldız B, Aytekin M, Çğdem Ş (01 Kasım 2018) İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 16 201–212.
IEEE B. Yıldız, M. Aytekin, ve Ş. Çğdem, “İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 16, ss. 201–212, 2018.
ISNAD Yıldız, Bülent vd. “İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/16 (Kasım 2018), 201-212.
JAMA Yıldız B, Aytekin M, Çğdem Ş. İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2018;8:201–212.
MLA Yıldız, Bülent vd. “İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 16, 2018, ss. 201-12.
Vancouver Yıldız B, Aytekin M, Çğdem Ş. İKTİSAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMETRİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ DERSİN KAZANIMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2018;8(16):201-12.

Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dicle University, Journal of Economics and Administrative Sciences