Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİYARBAKIR KAMU OKULLARINDA GÖREVLİ ÖĞRETMENLERİN PROFİLİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 13, 18 - 28, 13.05.2018

Öz

Bu
araştırmanın amacı Diyarbakır İlinde görev yapmakta olan öğretmenlerin
profilini ortaya koymaktır. Öğretmenlerin profilinin belirlenmesi, kamu
okullarında görev yapan öğretmenlerin herkesçe gözlemlenebilir ortak
özelliklerinin olabildiğince nicel ve istatistiksel göstergelere sığdırmaya
çalışılması gibi bir amaca yöneliktir. Kamu okullarında görev yapan
öğretmenlerin profilini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada öğretmenlerin
nüfus bilim özellikleri,  sosyo-ekonomik
düzeyleri, öğretmenlik mesleği, bazı toplumsal gelişmelere bakış açıları ve
öğretmenlerin mesleki gelişimleri için ihtiyaç duydukları alanlar gibi
özellikler araştırılmıştır. Araştırma, öğretmenlerin çeşitli özelliklerini
ortaya koymak bakımından betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini
Diyarbakır ilinin 17 ilçe merkezindeki kamu okullarında görev yapmakta olan ve
basit rastlantısal yolla seçilen 1117 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
Taşdan, vd. (2013) tarafından geliştirilen “Okul Yönetici Profili Anketi”
gerekli düzenleme ve uyarlamalar yapılarak kullanılmıştır. Araştırma sonunda
öğretmenlerin çeşitli özelliklerinden oluşan öğretmen profili sunulmuştur. 

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. ve Yildizhan, Y. (2014). Türkiye’nin öğretmen profili. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 9(2), 1-20.Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem Yayınları.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. 7. Baskı Ankara: Pegem AkademiDağlı, A. ve Han, B. (2017). Öğretmen görüşlerine göre Diyarbakır ili eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Electronic Journal of Education Sciences, 6(12), 108-124.Fraenkel, R. M. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. baskı). New York: McGraw-Hill International EditionKarasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın DağıtımÖzsoy, S. (2004). Üniversite öğrenci profili: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’ye ilişkin bazı ampirik bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 301-334.Taşdan, M.,Tösten, R., Bulut, K., ve Karakaya, V. (2013). Okul profili araştırması (Kars ili örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1).TDK. (2018). Türk Dil Kurumu Genel Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.trTösten, R. Han, B. ve Şahin, E. (2017). Diyarbakır kamu okulları öğrenci profili. 1. Uluslararası Diyarbakır Sempozyumu Tam metin Kitapçığı. 1149-1162.Tösten, R. ve Han, B. (2015). Okul profili çalışması: Diyarbakır ili örneği. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.Sayı, 5. Ss. 81-94.
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 13, 18 - 28, 13.05.2018

Öz

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. ve Yildizhan, Y. (2014). Türkiye’nin öğretmen profili. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 9(2), 1-20.Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem Yayınları.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. 7. Baskı Ankara: Pegem AkademiDağlı, A. ve Han, B. (2017). Öğretmen görüşlerine göre Diyarbakır ili eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Electronic Journal of Education Sciences, 6(12), 108-124.Fraenkel, R. M. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. baskı). New York: McGraw-Hill International EditionKarasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın DağıtımÖzsoy, S. (2004). Üniversite öğrenci profili: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’ye ilişkin bazı ampirik bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 301-334.Taşdan, M.,Tösten, R., Bulut, K., ve Karakaya, V. (2013). Okul profili araştırması (Kars ili örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1).TDK. (2018). Türk Dil Kurumu Genel Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.trTösten, R. Han, B. ve Şahin, E. (2017). Diyarbakır kamu okulları öğrenci profili. 1. Uluslararası Diyarbakır Sempozyumu Tam metin Kitapçığı. 1149-1162.Tösten, R. ve Han, B. (2015). Okul profili çalışması: Diyarbakır ili örneği. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.Sayı, 5. Ss. 81-94.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Rasim Tösten 0000-0001-5135-7286

Bünyamin Han 0000-0003-0204-5686

İbrahim Çakmak 0000-0002-5574-7684

Yayımlanma Tarihi 13 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Tösten, R., Han, B., & Çakmak, İ. (2018). DİYARBAKIR KAMU OKULLARINDA GÖREVLİ ÖĞRETMENLERİN PROFİLİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 18-28.