BibTex RIS Kaynak Göster

AN ATEMPT TOWARDS THE ADAPTATION OF IMPULSE BUYING SCALES FOR TURKISIH CONSUMER IN APPAREL INDUSTRY

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 22 - 31, 01.05.2014

Öz

Impulse buying is a essential purchasing carried out by an irresistible urge to buy purchases. Stimulants that consumers exposed to has a significant effect on the action of purchasing. While purchasing, consumers not only seek basic benefits but also emotional benefits the product provides to them. Background studies has revealed that Impulse buying is as important as planned buying. In that sense, it is important to identify triggering factors that affect consumers’ Impulse buying. Impulse buying scale has been prepared by collecting research data from 551 consumers of the apparel industry. As a result of research, Youn’s scale was considered valid in terms of high reliability

Kaynakça

  • Akturan, U., (2009), Tüketicilerin Cinsiyetlerine İlişkin Olarak İçgüdüsel Alışveriş Eğilimlerindeki Farklılıkların Belirlenmesi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Pilot Bir Araştırma, İşletme İktisadı Enstitü Dergisi, Yıl 20, Sayı 64, 62-77.
  • Baumeıster F.R., (2002), Yielding to Temptation: Self-Control Failure, Impulsive Purchasing and Consumer Behavior, Journal of Consumer Behavior, Vol 28, 670-676.
  • Coley A., Burgess B., (2003), Gender Differences in Cognitive and Effective Impulse Buying, Journal of Fashion Marketing and Management, Vol 7, No 3, 282-295.
  • Çabuk S., Zeren D., (2005), Ekonomik Kriz Dönemlerinde Anlık Alışveriş Yapan Tüketicilerin Profili, Pazarlama Dünyası, Mart-Nisan, 24-29.
  • Ditmar, H., Beattıe J., Friese S., (1999), Gender Identity and Material Symbols: Objects and Decision Consideration in Impulse Purchases, Journal of Economic Psychology, 16, 491-511.
  • Gegez, A.E., (2010), Pazarlama Araştırmaları, Geliştirilmiş Üçüncü Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Hausman A., (2000), A Multi Method Investigation of Consumer Motivations in Impulse Buying Behavior, The Journal of Consumer Marketing, 17(5), 403-419.
  • Kwon H.H., Armstrong K., (2006), Impulse Purchases of Sport Team Licensed Merchandise: What Matters?, Journal of Sport Management, Vol 20, 101-119.
  • Madhavaram, S.R., Laverie D.A., (2004), Exploring Impulse Purchasing on The Internet, Advances in Consumer Research, Vol. 31, 59-66.
  • Rook D.W., Fisher R.J., (1995), Normative Influences on Impulse Buying Behavior, Journal of Consumer Research, Vol. 22, December, 305-313.
  • Solomon, M.R., (2013), Consumer Behavior, 10th Ed., Englewood Cliffs, N.J: Prentice Hall.
  • Torlak Ö., Tiltay M., (2010), Anlık Satın Alma Ölçeklerinin Türk Tüketicisi İçin Uyarlanmasına Yönelik Deneme, 15. Ulusal Pazarlama Kongresi, İzmir, 406-422.
  • Ünal S., (2008), İçgüdüsel Alışveriş, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Verplanken, B., Herabadi A., (2001), Individual Differences in Impulse Buying Tendency: Feeling and No Thinking, Europen Journal of Personality, Vol:15, 75-83.
  • Weun, S., Jones, M.A., Beatty, S.E., (1998), Development and Validation of The Impulse Buying Tendency Scale, Psychological Reports, 82(3), 1123-1133.

İÇGÜDÜSEL SATINALMA ÖLÇEKLERİNİN TÜRK TÜKETİCİLER İÇİN UYARLANMASINA YÖNELİK HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 22 - 31, 01.05.2014

Öz

İçgüdüsel satın alma daha çok gereksinim (zaruri) duyulmayan fakat satın almaya karşı konulamaz bir dürtüyle gerçekleştirilen satın alımlardır. Tüketicilerin maruz kaldıkları uyarıcılar satın alma eylemi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Tüketici satın aldığı ürünlerde bir taraftan temel fayda gözetirken bir taraftan da ona sağlayacağı duygusal faydayı gözetmektedir. Yapılan çalışmalar içgüdüsel satın alımların planlı satın alımlar kadar önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu tespitler çerçevesinde tüketicilerin içgüdüsel satın alımlarına etki eden etmenlerin tespit edilmesi önemlidir. Araştırma verileri hazır giyim sektöründe alışveriş yapan 551 tüketiciden toplanarak içgüdüsel satın alma ölçeği hazırlanmıştır. Uygulamanın sonucunda Youn’ın ölçeği güvenilirlik açısından daha yüksek çıkarak geçerli kabul edilmiştir

Kaynakça

  • Akturan, U., (2009), Tüketicilerin Cinsiyetlerine İlişkin Olarak İçgüdüsel Alışveriş Eğilimlerindeki Farklılıkların Belirlenmesi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Pilot Bir Araştırma, İşletme İktisadı Enstitü Dergisi, Yıl 20, Sayı 64, 62-77.
  • Baumeıster F.R., (2002), Yielding to Temptation: Self-Control Failure, Impulsive Purchasing and Consumer Behavior, Journal of Consumer Behavior, Vol 28, 670-676.
  • Coley A., Burgess B., (2003), Gender Differences in Cognitive and Effective Impulse Buying, Journal of Fashion Marketing and Management, Vol 7, No 3, 282-295.
  • Çabuk S., Zeren D., (2005), Ekonomik Kriz Dönemlerinde Anlık Alışveriş Yapan Tüketicilerin Profili, Pazarlama Dünyası, Mart-Nisan, 24-29.
  • Ditmar, H., Beattıe J., Friese S., (1999), Gender Identity and Material Symbols: Objects and Decision Consideration in Impulse Purchases, Journal of Economic Psychology, 16, 491-511.
  • Gegez, A.E., (2010), Pazarlama Araştırmaları, Geliştirilmiş Üçüncü Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Hausman A., (2000), A Multi Method Investigation of Consumer Motivations in Impulse Buying Behavior, The Journal of Consumer Marketing, 17(5), 403-419.
  • Kwon H.H., Armstrong K., (2006), Impulse Purchases of Sport Team Licensed Merchandise: What Matters?, Journal of Sport Management, Vol 20, 101-119.
  • Madhavaram, S.R., Laverie D.A., (2004), Exploring Impulse Purchasing on The Internet, Advances in Consumer Research, Vol. 31, 59-66.
  • Rook D.W., Fisher R.J., (1995), Normative Influences on Impulse Buying Behavior, Journal of Consumer Research, Vol. 22, December, 305-313.
  • Solomon, M.R., (2013), Consumer Behavior, 10th Ed., Englewood Cliffs, N.J: Prentice Hall.
  • Torlak Ö., Tiltay M., (2010), Anlık Satın Alma Ölçeklerinin Türk Tüketicisi İçin Uyarlanmasına Yönelik Deneme, 15. Ulusal Pazarlama Kongresi, İzmir, 406-422.
  • Ünal S., (2008), İçgüdüsel Alışveriş, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Verplanken, B., Herabadi A., (2001), Individual Differences in Impulse Buying Tendency: Feeling and No Thinking, Europen Journal of Personality, Vol:15, 75-83.
  • Weun, S., Jones, M.A., Beatty, S.E., (1998), Development and Validation of The Impulse Buying Tendency Scale, Psychological Reports, 82(3), 1123-1133.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tolga Dursun Bu kişi benim

Dursun Yener

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dursun, T., & Yener, D. (2014). İÇGÜDÜSEL SATINALMA ÖLÇEKLERİNİN TÜRK TÜKETİCİLER İÇİN UYARLANMASINA YÖNELİK HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(1), 22-31. https://doi.org/10.17343/ejovoc.36886