Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının gıda ayak izine ilişkin görüşlerini belirlemek ve gıda tüketimi davranışlarını sosyolojik açıdan incelemektir. Çalışma 2014-2015 bahar yarıyılında Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim gören 20 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırma nitel bir durum çalışmasıdır. Veriler gıda tüketimine ilişkin açık uçlu sorular ile toplanarak içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda Fen Bilgisi öğretmen adaylarının gıda karbon salınımına neden olan etmenler hakkında birçok yanlış veya eksik bilgilere sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının gıda tüketimine ilişkin en çok farkındalığa sahip oldukları alan özellikle hazır gıdaların çevreye verdiği zararlar konusundadır. Ancak bu çevresel farkındalığın gündelik hayattaki tüketim alışkanlıklarını etkilemediği görülmektedir. Öğretmen adayları görüşlerinde bu durumu ağırlıklı olarak ekonomik nedenlerle açıklamaktadırlar.
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |