Bu
araştırma ile ilkokul İngilizce öğretmenlerinin İngilizce dersi öğretim
programını uygulamaya ilişkin yeterlik algılarını incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma
yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Diyarbakır ilinde bulunan ilkokullarda görev yapmakta olan 259 İngilizce
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından
geliştirilen “İlkokul İngilizce Dersi
Öğretim Programını Uygulamaya Yönelik Yeterlik Algı Ölçeği” aracılığıyla
toplanmış olup elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir.
Analizler neticesinde elde edilen bulgulara göre ilkokullarda İngilizce
derslerini yürüten öğretmenlerin program yeterlik algılarının kıdem, İngilizce
ders saatlerini yeterli bulma, çocuklara yönelik dil öğretimi konusunda seminer
almış olma ve öğrencilerin yaşı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar olduğu
saptanmıştır.
İngilizce öğretim programı İngilizce öğretmeni program uygulaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 72 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.