Kredi kartları kolayda ürünlerden endüstriyel ürünlere kadar pek çok kalemde kullanılmaktadır. Dolayısıyla günümüz tüketicisinin neredeyse vazgeçemediği bir ödeme aracı haline gelmiştir. Ancak kredi kartı kullanımı pek çok konuyla ilişkili olduğu için bireyler bazında farklılıklar göstermektedir. İlişki olduğu konulardan bir tanesi de finansal okuryazarlıktır. Finansal okuryazarlık kısaca, finansal konularda bilgi, beceri ve finansal davranışlarda rasyonelliği sağlama derecesi şeklinde ifade edilebilir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, tüketicilerin kredi kartına karşı tutumları ve finansal okuryazarlık seviyeleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaçla Ankara’da kredi kartı kullanan 600 kişi üzerinde anket gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda bireylerin kredi kartı kullanım adedi azaldıkça katılımcıların finansal okuryazarlık seviyeleri arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların finansal okuryazarlık seviyeleri ile kredi kartı tutumu arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 4 |