Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BANKACILIK SEKTÖRÜNDE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM KAYNAKLI SORUNLARIN İNCELENMESİ: ELAZIĞ VE MALATYA İLLERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 27 Sayı: 1, 121 - 140, 15.01.2017
https://doi.org/10.18069/firatsbed.346419

Öz

Kurumsal
kültürün yerleştirilmesi, kurumun örgütsel strateji ve amaçlarının gerçekleşme
koşulu hiç şüphesiz kurumun iyi işleyen bir örgütsel iletişim kanalına sahip
olmasından geçmektedir. Kurumun verimli ve karlı çalışmasında da bu unsur
önemli bir yere sahip olmaktadır. Bankacılık sektörü, iş yoğunluğu, stresi,
personelin statüsü ve kariyer gelişim süreçleri açısından hizmet sektöründe
önemli bir konuma sahip bulunmaktadır.



Çalışmamızda,
bankacılık sektöründe yöneticiler ile işgörenler arasındaki örgütsel iletişimin
boyutları incelenmeye çalışılmıştır. İşgörenler; kararlara katılmayı, işle
ilgili fikirlerinin alınmasını önemli görmüş olup, takım çalışma ruhunun
oluşumunda iletişim faktörlerinin önemi ortaya konulmuştur. Sağlıklı bir
çalışma ortamının tesisi, hoşgörü ve adalete uygun yaklaşımlar işgörenlerin
örgütsel iletişimine yön veren unsurlar olarak tespit edilmiştir. Çıkan
sonuçlar, katılımcıların yönetici ve diğer banka çalışanları arasındaki
iletişim sorunlarının değerlendirmesinde cinsiyet, bankadaki çalışma süresi,
eğitim düzeyi ve iletişim ile ilgili eğitim alma durumlarının çok fazla
farklılık göstermemesine rağmen, yaş, statü, meslek durumlarında farklılıklar
ortaya çıktığı görülmektedir. 

Kaynakça

  • ALPERGİN, P., (1990). Bireysel Bankacılık, Türkiye Bankalar Birliği Araştırma ve Yayın Grubu, Yayın No:160, İstanbul.
  • ARSLAN, Ramazan, (2008). Türk Bankacılık Sisteminde Rekabet Stratejileri ve Yayılım Süreci, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1/2, s.125-141.
  • ATLI, Y., ve DEMİR. Ö., (2015). Bankacılık Sektörü ve Elazığ’da Bankacılığın Gelişimi, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmalar Dergisi, Cilt II, Sayı 1, s.111-123.
  • AYIK, Ahmet ve FİDAN, Mustafa, (2014). İlköğretim Kurumlarında Örgütsel İletişim İle Okul Kültürü Arasındaki İlişki, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, s.108-134.
  • BDDK, (2015). Türk Bankacılık Sektörü Temel Göstergeleri, Eylül.
  • DEMİREL, Y., SEÇKİN, Z., ve ÖZÇINAR, M.F., (2011). Örgütsel İletişim İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 20, Sayı 2, s.33-48.
  • DEMİRTAŞ, Mine, (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 28, Sayı 1, s. 411-444.
  • DURĞUN, Serpil, (2006). Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, s.112-132.
  • KAYA, S., (1992). “Hastanelerde Örgütsel Çatışmanın Nedenleri”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt I, Sayı l, s.71-99.
  • KÜÇÜK, M. (1993). Bireysel Bankacılık, Otomasyon ve Türkiye’de Bireysel Bankacılık, Uzman Gözüyle Bankacılık Dergisi.
  • OĞUZ, D., (2010). Hizmet Kalitesi ve Bankacılık Sektöründe Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemiyle Ölçümüne Yönelik Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi.
  • SAĞBAŞ, N.Ö., (2013). İletişim, Örgütsel İletişim ve Okul Yönetimi, Beykent Üniversitesi Sos.Bil.Ens. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ŞAKAR, Hakan, (2000). Genel Bankacılık Bilgileri, Strata Yayıncılık, Yayın No:4, İstanbul.
  • ULUKUŞ, K.S., (2010). Örgütsel İletişim Örüntüsünün Kurum İçi İlişkilerdeki Önemi (Aksaray İl Emniyet Teşkilatında Uygulamalı Bir Çalışma), Selçuk Üniversitesi Sos.Bil.Ens. Yayımlanmış Doktora Tezi, Konya.
  • UZKESİCİ, Nuray, (1994). Modern Banka Yönetimi ve Organizasyonu, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:784, Eskişehir.
  • YATKIN, A. ve YATKIN, Ü.N., (2015). Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Akademik Yayıncılık, 4.Basım, Ankara.
  • YETİM, S., (1997). Kredi Kartları ve Tüketici Kredileri, İstanbul: Sermaye Piyasası Kurulu Yayınları No: 69, 1997:4.
  • YÜKSEL H.A., (2007). Araştırma Görevlilerinin İş Tatmini Sağlama Aracı Olarak Örgütsel İletişim ve İletişim Doyumu: Kamu ve Özel Üniversite Karşılaştırması, Selçuk Üniversitesi Sos.Bil.Ens. Yayımlanmış Doktora Tezi, Konya. http://www.gundemim.net/bankalarda-alimi-yapilan-pozisyonlar-ve-gorevleri, erişim tar., (08/03/2016).

Examination Of Problems Related To Organizational Communication In The Banking Sector: A Study Executed In The Cities Of Elazığ And Malatya

Yıl 2017, Cilt: 27 Sayı: 1, 121 - 140, 15.01.2017
https://doi.org/10.18069/firatsbed.346419

Öz

There is no doubt that having of the
corporate a well-functioning organizational communication channel is a must to
fix up the corporate culture and realize the organizational strategy and goals
of the institution. This element is also has an important place for the
efficient and profitable running of the institution. Banking sector has an
important place within the service industry due to its workload, stress, the
status of the staff and career development process.



In the study, the dimension of the
organizational communication between the managers and employees in the banking
sector is analysed. The employees have given importance to participating in the
decisions and being able to state their opinions about the job, and so the
importance of communicative elements in forming the team work has been
displayed. Providing a healthy working environment, tolerant and fair attitudes
have been identified as the elements that affect the organizational
communication of the employees.
The results show that even though the differences about their gender,
working hours at the bank, level of education, and education on communication
do not differ much in participants’ evaluating the communication problems
between the manager and other bank employees, there are many differences in
terms of age, status, and Professional status. 

Kaynakça

  • ALPERGİN, P., (1990). Bireysel Bankacılık, Türkiye Bankalar Birliği Araştırma ve Yayın Grubu, Yayın No:160, İstanbul.
  • ARSLAN, Ramazan, (2008). Türk Bankacılık Sisteminde Rekabet Stratejileri ve Yayılım Süreci, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1/2, s.125-141.
  • ATLI, Y., ve DEMİR. Ö., (2015). Bankacılık Sektörü ve Elazığ’da Bankacılığın Gelişimi, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmalar Dergisi, Cilt II, Sayı 1, s.111-123.
  • AYIK, Ahmet ve FİDAN, Mustafa, (2014). İlköğretim Kurumlarında Örgütsel İletişim İle Okul Kültürü Arasındaki İlişki, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, s.108-134.
  • BDDK, (2015). Türk Bankacılık Sektörü Temel Göstergeleri, Eylül.
  • DEMİREL, Y., SEÇKİN, Z., ve ÖZÇINAR, M.F., (2011). Örgütsel İletişim İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 20, Sayı 2, s.33-48.
  • DEMİRTAŞ, Mine, (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 28, Sayı 1, s. 411-444.
  • DURĞUN, Serpil, (2006). Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, s.112-132.
  • KAYA, S., (1992). “Hastanelerde Örgütsel Çatışmanın Nedenleri”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt I, Sayı l, s.71-99.
  • KÜÇÜK, M. (1993). Bireysel Bankacılık, Otomasyon ve Türkiye’de Bireysel Bankacılık, Uzman Gözüyle Bankacılık Dergisi.
  • OĞUZ, D., (2010). Hizmet Kalitesi ve Bankacılık Sektöründe Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemiyle Ölçümüne Yönelik Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi.
  • SAĞBAŞ, N.Ö., (2013). İletişim, Örgütsel İletişim ve Okul Yönetimi, Beykent Üniversitesi Sos.Bil.Ens. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ŞAKAR, Hakan, (2000). Genel Bankacılık Bilgileri, Strata Yayıncılık, Yayın No:4, İstanbul.
  • ULUKUŞ, K.S., (2010). Örgütsel İletişim Örüntüsünün Kurum İçi İlişkilerdeki Önemi (Aksaray İl Emniyet Teşkilatında Uygulamalı Bir Çalışma), Selçuk Üniversitesi Sos.Bil.Ens. Yayımlanmış Doktora Tezi, Konya.
  • UZKESİCİ, Nuray, (1994). Modern Banka Yönetimi ve Organizasyonu, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:784, Eskişehir.
  • YATKIN, A. ve YATKIN, Ü.N., (2015). Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Akademik Yayıncılık, 4.Basım, Ankara.
  • YETİM, S., (1997). Kredi Kartları ve Tüketici Kredileri, İstanbul: Sermaye Piyasası Kurulu Yayınları No: 69, 1997:4.
  • YÜKSEL H.A., (2007). Araştırma Görevlilerinin İş Tatmini Sağlama Aracı Olarak Örgütsel İletişim ve İletişim Doyumu: Kamu ve Özel Üniversite Karşılaştırması, Selçuk Üniversitesi Sos.Bil.Ens. Yayımlanmış Doktora Tezi, Konya. http://www.gundemim.net/bankalarda-alimi-yapilan-pozisyonlar-ve-gorevleri, erişim tar., (08/03/2016).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm İktisadi ve İdari Bilimler
Yazarlar

Özcan Demir

Eray Ekin Sezgin

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 13 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, Ö., & Sezgin, E. E. (2017). BANKACILIK SEKTÖRÜNDE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM KAYNAKLI SORUNLARIN İNCELENMESİ: ELAZIĞ VE MALATYA İLLERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27(1), 121-140. https://doi.org/10.18069/firatsbed.346419