Mevcut araştırmada,
müşterilerin otelin fiziki hizmet alanına ilişkin algılamalarında, ait
oldukları kuşakların ve otelin tasarımına, mimarisine ilişkin tarz
algılamalarının rolü araştırılmıştır. Araştırma verileri, Antalya bölgesindeki
otel işletmelerini ziyaret eden turistlerden toplanmıştır. Araştırmadaki
veriler faktöriyel varyans analizi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularına
göre X ve Z kuşaklarındaki müşterilerin otel işletmesinin fiziki hizmet
alanının ortam boyutuna ilişkin algılamalarında otelin mimari tasarımının ve
dekorasyonun klasik algılanması daha önemli iken Y kuşağındaki müşteriler
açısından modern algılanması daha önemlidir. Otelin mimari tasarımı ve
dekorasyonu modern algılandığında ise X ve Z kuşağı müşterilerin otel
işletmesinin fiziki hizmet alanının ortam boyutuna ilişkin algılamaları ciddi
şekilde azalmaktadır. Buna ilaveten Y ve Z kuşağı müşterilerin otel
işletmesinin fiziki hizmet alanının fonksiyonel boyutuna ilişkin
algılamalarında otelin mimari tasarımının ve dekorasyonun modern algılanması
daha önemli iken X kuşağı müşterileri açısından klasik algılanması daha
önemlidir. Otelin mimari tasarımı ve dekorasyonu modern algılandığında X,
klasik algılandığında Y ve Z kuşağı müşterilerin otel işletmesinin fiziki
hizmet alanının fonksiyonel boyutuna ilişkin algılamaları ciddi şekilde
azalmaktadır.
Current study investigates the role
of generation and the perception toward architecture and design of the hotel on
the customers’ perceptions of hotel’s physical servicescape. Research data were
collected from tourists staying in the hotels in Antalya region. Data were analyzed
by factorial variance analysis. According to the research findings, while it is
more important for customers in X and Z generation to perceive architectural
design and decoration of the hotel as classical, customers in Y generation
attach more importance to modernization. When the architectural design and
decoration of the hotel is perceived as modern, the perceptions of the X and Z
generation customers regarding the size of the physical service area of the
hotel business are seriously reduced. In addition, perceiving the hotel's
architectural design and decoration as modern is more important in Y and Z
generation customers’ perceptions of the functional dimension of the physical
servicescape of the hotel business whereas its being perceived as classical is
more important for X generation customers. When the architectural design and
decoration of the hotel is perceived modern, X generation customers’
perceptions of functional dimensions of physical servicescape in hotel business
reduce dramatically. On the other hand, the perceptions of Y and Z generation
customers reduce dramatically when the design and decoration of the hotel is
perceived classical.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.