Atmosfer, perakendecilerin çok yakından ilgili olduğu bir pazarlama
aracıdır. Her mağaza farklı bir alışveriş deneyimi sunar. Özellikle departmanlı
mağazalarda atmosfer oluşturmak, büyük bir önem taşımaktadır. Çünkü departmanlı
mağazalar daha çok gıda dışı ürünlerin satıldığı ve geniş bir ürün yelpazesi
sunan tek veya çok katlı mağazalardır. Tüketici davranışları üzerinde
atmosferin etkilerini inceleyen Kotler (1973) ile başlayan çalışmaların sayısı,
özellikle son on yılda artmıştır. Bu çalışmanın amacı, departmanlı
mağazalardaki atmosfer unsurlarına demografik karakteristiklerinin etkisinin
incelenmesidir. Anketler, 3 departmanlı mağazada 510 kişi üzerinde yapılmıştır.
Çalışmanın bulgularına göre, müşterilerin mağaza içi unsurlar değişkenine önem
verme düzeyleri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Müşterilerin mağaza içi yerleşim ve satın alma noktası değişkenine önem verme
düzeyleri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Müşterilerin
mağaza içi dekorasyon ve müzik değişkenine önem verme düzeyleri medeni duruma
göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Müşterilerin mağaza dışı unsurlar değişkenine önem verme
düzeyleri meslek gruplarına göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Mağaza Atmosferi Departmanlı Mağazalar Renk Müzik Koku Işıklandırma)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |