Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Smartphone Addiction In University Students: The Covid-19 Pandemic

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: Özel Sayı, 52 - 80, 30.09.2021
https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.771890

Öz

This study aimed to investigate university students’ risk of developing a smartphone addiction during the COVID-19 pandemic by different demographic characteristics. Furthermore, we endeavored to compare the duration of phone usage both before and during the pandemic as well as the purpose for using smartphones, and whether there was an increase in duration, in terms of the smartphone features and programs. Undergraduate students (n=337) studying in Turkey with different socio- demographic characteristics were included in the study. The results demonstrate that amount of time students’ used smartphones increased during the COVID-19 pandemic and that they used them to follow the news and video chat/communication. Furthermore, according to results students, those who used smartphones for an average of six or more hours per day prior to the pandemic and an average of eight or more hours per day during the pandemic, who checked their phone more than 41 times a day and who thought that had a risk of smartphone addiction, had a higher risk of smartphone addiction than other students.
The findings obtained were discussed with the studies conducted on the subject before the pandemic and a limited number of studies conducted during the pandemic, and recommendations were made.

Kaynakça

  • Ada, S. ve Tatlı H. S. (2012). Akıllı Telefon Kullanımını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. https://ab.org.tr/ab13/bildiri/74.pdf Erişim Tarihi: 25.05.2020.
  • Aktaş, H. ve Yılmaz, N. (2017). Üniversite Gençlerinin Yalnızlık ve Utangaçlık Unsurları Açısından Akıllı Telefon Bağımlılığı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 85-100.
  • Akın, E. ve Divanoğlu, U. S. (2009) Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımına Karşı Genel Tutumları ve Bu Tutumların, Kullanıma Yansımalarına Yönelik Aksaray Üniversitesi’nde Bir Araştırma. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(17), 69-93.
  • Alpar, R. (2011). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Altundağ, Y. ve Bulut, S. (2017). Aday Sınıf Öğretmenlerinde Problemli Akıllı Telefon Kullanımının İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1670-1682.
  • Bank of America (2015). Trends in Consumer Mobility Report, http://newsroom.bankofamerica.com/files/doc_library/additional/2015_BAC_Trends_in_Consumer_Mobility_Report.pdf Erişim Tarihi: 29.05.2020.
  • Çağan, Ö., Ünsal, A. ve Çelik, N. (2014). Evaluation of College Students the Level of Addiction to Cellular Phone and Investigation on the Relationship Between the Addiction and the Level of Depression. 4th World Conference on Psychology, Counselling and Guidance WCPCG-2013, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 114, 831 – 839.
  • Çakır, Ö. ve Oğuz, E. (2017). Lise Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri ile Akıllı Telefon Bağımlılığı Arasındaki İlişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 418-429.
  • Dilek, Ö. (2019). Akıllı Telefon Kullanım Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33(1), 203-217.
  • Digitalage (2016, Haziran). GMCS Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıkları Ortaya Koyuyor. Digitalage Dergisi, 92.
  • Dikeç, G. ve Kebapçı, A. (2018). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeyleri. Bağımlılık Dergisi, 19(1), 1-9.
  • Ertaş, B., Özer-Güçlü, İ. ve Samur, Y. (2018). Relationship Between Smartphone, Social Media, Game Addiction, And Students' GPA Scores. American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, New York, USA.
  • Gezgin, D. M., Hamutoğlu, N. B., Samur, Y. ve Yıldırım, S. (2018). Genç Nesil Arasında Yaygınlaşan Bir Bağımlılık: Akıllı Telefon Bağımlılığın Farklı Değişkenler Açısından Incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 212-231.
  • Griffiths, M. (2003). Internet Gambling: Issues, Concerns, and Recommendations, Cyberpsychology & Behavior, 6(6),557-568.
  • Günal, A. ve Pekçetin, S. (2019). Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı ile Servikal Bölge-Üst Ekstremite Ağrısı Arasındaki İlişki. Sted, 28(2), 114-119.
  • Demirci, K., Orhan, H., Demirdaş, A., Akpınar, A. ve Sert, H. (2014). Validity and Reliability of the Turkish Version of the Smartphone Addiction Scale in a Younger Population. Bulletin of Clinical Psychopharmacology, 24(3), 226-234.
  • Durak, H. ve Seferoğlu, S. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanımları ve Bağımlılık Düzeyleriyle İlgili Unsurlar. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 1-23.
  • İnal, E. E., Çetintürk, A., Akgönül, M. ve Savaş, S. (2015) Effects of Smartphone Over Use on Hand Function, Pinch Strength, and the Median Nerve. Muscle & Nerve. 52, 183-188.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 Pandemisinin Toplumsal Etkileri, Değişim ve Güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-15
  • Kalirathinam, D., Manoharlal, M.A., Mei, C.L., Ling, C.K., Sheng, T.W.Y., Jerome, A. and Us, M.R. (2017) Association Between the Usage of Smartphone as the Risk Factor for the Prevalence of Upper Extremity and Neck Symptoms among University Students: A Cross - Sectional Survey Based Study. Research J Pharm and Tech,10(4), 1184-1190.
  • Kaysi, F. (2016) Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanımlarının İncelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 125-144.
  • Kim, H. J. and Kim, J. S. (2015). The Relationship Between Smartphone Use and Subjective Musculoskeletal Symptoms and University Students. J Phys Ther Sci, 27(3), 575-579.
  • Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu: 1 (13 Mart 2020). https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx Erişim Tarihi: 15.04.2020.
  • Kumcağız, H., Terzi, Ö., Koç, B. ve Terzi, M. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(1), 13-39.
  • Kuss, D.R. and Griffiths, M.D. (2011). Online Social Networking and Addiction: A Review of the Psychological Literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8, 3528-3552.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde Akıllı Telefon Kullanımı ve Akıllı Telefon Bağımlılığı Sorunsalı: “Akıllı Telefon (Kolik)” Üniversite Gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14), 328-359.
  • Kwon, M., Lee, J-Y., Won, W-Y., Park, J-W., Min J-A., Hahn, C., et al. (2013). Development and Validation of a Smartphone Addiction Scale (SAS). PLoS ONE, 8(2), e56936.
  • Lee, Y-K., Chang, C.-T., Lin, Y. and Cheng, Z.-H. (2014). The Dark Side of Smartphone Usage: Psychological Traits, Compulsive Behavior and Technostress. Computers in Human Behavior, 31, 373-383.
  • Lin, Y-H., Chang, L-R., Lee, Y-H., Tseng, H-W., Kuo, T-B. and Chen, S-H. (2014). Development and Validation of the Smartphone Addiction Inventor, SPAI. PloS ONE, 9(6), e98312.
  • Meral, D. (2017). Ortaöğretim Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığının Yalnızlık, Yaşam Doyumu ve Bazı Kişisel Özellikler Bakımından Incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Mert, A. ve Özdemir, G. (2018). Yalnızlık Duygusunun Akıllı Telefon Bağımlılığına Etkisi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(8),89-107.
  • Minaz, A. ve Çetinkaya-Bozkurt, Ö. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeylerinin ve Kullanım Amaçlarının Farklı Değişkenler Açısından Incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), Özel Sayı, 268-286.
  • Park, C. ve Park, Y. R. (2014). The Conceptual Model on Smart Phone Addiction Among Early Childhood. International Journal of Social Science and Humanities, 4, 147–150.
  • Sanal, Y. ve Özer, Ö. (2017). Smartphone Addiction and the Use of Social Media among University Students. Mediterranean Journal of Humanities, VII/2, 367-377.
  • Talan, T., Korkmaz, A. ve Gezer, M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Telefon Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 423-434. T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). COVID-19 (SARS-CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi. https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/rehberler/COVID-19_Rehberi.pdf Erişim Tarihi: 02 Mayıs 2020.
  • Türkiye İstatistik Kurumu [TÜİK]. (2019) Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2004-2019. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=30574 Erişim Tarihi: 02 Mayıs 2020.
  • World Health Organization [WHO]. (2020, Mart,11). Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Situation Report–51, https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200311-sitrep-51-covid-19.pdf?sfvrsn=1ba62e57_10 Erişim Tarihi: 20.04.2020.
  • Yang, S. Y., Chen, M. D., Huang, Y. C., Lin, C. Y. and Chang, J.H. (2017) Association Between Smartphone Use and Musculoskeletal Discomfort in Adolescent Students. J Community Health, 42(3), 423-430.
  • Yıldırım, S. (2018). Ergenlerin Öznel İyi Oluş ve Anne Baba Tutumları ile Akıllı Telefon Bağımlılığı Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Yılmaz, D., Çınar, H. G. ve Özyazıcıoğlu, N. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinde Akıllı Telefon ve İnternet Bağımlılığı ile Üst Ekstremite Fonksiyonel Aktivite Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 34-39.

Covıd-19 Salgın Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: Özel Sayı, 52 - 80, 30.09.2021
https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.771890

Öz

Bu çalışma, Covid-19 salgını ile birlikte yaşamlarında ilk kez küresel çapta salgına tanıklık eden öğrencilerin salgın döneminde akıllı telefon bağımlılığı riskinin farklı demografik özellikler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Ayrıca çalışmada öğrencilerin salgın öncesi ve salgın dönemindeki telefon kullanım süresini, sürenin artışı söz konusu ise kullanım amacını, kullanılan özellikler ve programlar açısından karşılaştırmalar da yapılmıştır. Araştırmaya Türkiye’de üniversite eğitimine devam eden farklı sosyo-demografik özelliklere sahip öğrenciler (n=337) katılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin Covid-19 salgın döneminde telefon kullanım sürelerinin arttığı ve akıllı telefonu en çok gündemdeki haberleri takip etmek ve görüntülü konuşmak/haberleşmek amacıyla kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca salgın öncesinde günde ortalama 6, salgın döneminde 8 saatten fazla akıllı telefon kullanan, telefonunu günde 41 kereden fazla kontrol eden ve akıllı telefon bağımlısı olduğunu düşünen öğrencilerin, diğer öğrencilere göre akıllı telefon bağımlılığı riski taşıdığı saptanmıştır.
Elde edilen bulgular konuyla ilgili salgın öncesinde ve salgın döneminde yapılan sınırlı sayıdaki çalışmalarla tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Ada, S. ve Tatlı H. S. (2012). Akıllı Telefon Kullanımını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. https://ab.org.tr/ab13/bildiri/74.pdf Erişim Tarihi: 25.05.2020.
  • Aktaş, H. ve Yılmaz, N. (2017). Üniversite Gençlerinin Yalnızlık ve Utangaçlık Unsurları Açısından Akıllı Telefon Bağımlılığı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 85-100.
  • Akın, E. ve Divanoğlu, U. S. (2009) Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımına Karşı Genel Tutumları ve Bu Tutumların, Kullanıma Yansımalarına Yönelik Aksaray Üniversitesi’nde Bir Araştırma. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(17), 69-93.
  • Alpar, R. (2011). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Altundağ, Y. ve Bulut, S. (2017). Aday Sınıf Öğretmenlerinde Problemli Akıllı Telefon Kullanımının İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1670-1682.
  • Bank of America (2015). Trends in Consumer Mobility Report, http://newsroom.bankofamerica.com/files/doc_library/additional/2015_BAC_Trends_in_Consumer_Mobility_Report.pdf Erişim Tarihi: 29.05.2020.
  • Çağan, Ö., Ünsal, A. ve Çelik, N. (2014). Evaluation of College Students the Level of Addiction to Cellular Phone and Investigation on the Relationship Between the Addiction and the Level of Depression. 4th World Conference on Psychology, Counselling and Guidance WCPCG-2013, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 114, 831 – 839.
  • Çakır, Ö. ve Oğuz, E. (2017). Lise Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri ile Akıllı Telefon Bağımlılığı Arasındaki İlişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 418-429.
  • Dilek, Ö. (2019). Akıllı Telefon Kullanım Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33(1), 203-217.
  • Digitalage (2016, Haziran). GMCS Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıkları Ortaya Koyuyor. Digitalage Dergisi, 92.
  • Dikeç, G. ve Kebapçı, A. (2018). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeyleri. Bağımlılık Dergisi, 19(1), 1-9.
  • Ertaş, B., Özer-Güçlü, İ. ve Samur, Y. (2018). Relationship Between Smartphone, Social Media, Game Addiction, And Students' GPA Scores. American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, New York, USA.
  • Gezgin, D. M., Hamutoğlu, N. B., Samur, Y. ve Yıldırım, S. (2018). Genç Nesil Arasında Yaygınlaşan Bir Bağımlılık: Akıllı Telefon Bağımlılığın Farklı Değişkenler Açısından Incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 212-231.
  • Griffiths, M. (2003). Internet Gambling: Issues, Concerns, and Recommendations, Cyberpsychology & Behavior, 6(6),557-568.
  • Günal, A. ve Pekçetin, S. (2019). Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı ile Servikal Bölge-Üst Ekstremite Ağrısı Arasındaki İlişki. Sted, 28(2), 114-119.
  • Demirci, K., Orhan, H., Demirdaş, A., Akpınar, A. ve Sert, H. (2014). Validity and Reliability of the Turkish Version of the Smartphone Addiction Scale in a Younger Population. Bulletin of Clinical Psychopharmacology, 24(3), 226-234.
  • Durak, H. ve Seferoğlu, S. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanımları ve Bağımlılık Düzeyleriyle İlgili Unsurlar. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 1-23.
  • İnal, E. E., Çetintürk, A., Akgönül, M. ve Savaş, S. (2015) Effects of Smartphone Over Use on Hand Function, Pinch Strength, and the Median Nerve. Muscle & Nerve. 52, 183-188.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 Pandemisinin Toplumsal Etkileri, Değişim ve Güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-15
  • Kalirathinam, D., Manoharlal, M.A., Mei, C.L., Ling, C.K., Sheng, T.W.Y., Jerome, A. and Us, M.R. (2017) Association Between the Usage of Smartphone as the Risk Factor for the Prevalence of Upper Extremity and Neck Symptoms among University Students: A Cross - Sectional Survey Based Study. Research J Pharm and Tech,10(4), 1184-1190.
  • Kaysi, F. (2016) Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanımlarının İncelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 125-144.
  • Kim, H. J. and Kim, J. S. (2015). The Relationship Between Smartphone Use and Subjective Musculoskeletal Symptoms and University Students. J Phys Ther Sci, 27(3), 575-579.
  • Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu: 1 (13 Mart 2020). https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx Erişim Tarihi: 15.04.2020.
  • Kumcağız, H., Terzi, Ö., Koç, B. ve Terzi, M. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(1), 13-39.
  • Kuss, D.R. and Griffiths, M.D. (2011). Online Social Networking and Addiction: A Review of the Psychological Literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8, 3528-3552.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde Akıllı Telefon Kullanımı ve Akıllı Telefon Bağımlılığı Sorunsalı: “Akıllı Telefon (Kolik)” Üniversite Gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14), 328-359.
  • Kwon, M., Lee, J-Y., Won, W-Y., Park, J-W., Min J-A., Hahn, C., et al. (2013). Development and Validation of a Smartphone Addiction Scale (SAS). PLoS ONE, 8(2), e56936.
  • Lee, Y-K., Chang, C.-T., Lin, Y. and Cheng, Z.-H. (2014). The Dark Side of Smartphone Usage: Psychological Traits, Compulsive Behavior and Technostress. Computers in Human Behavior, 31, 373-383.
  • Lin, Y-H., Chang, L-R., Lee, Y-H., Tseng, H-W., Kuo, T-B. and Chen, S-H. (2014). Development and Validation of the Smartphone Addiction Inventor, SPAI. PloS ONE, 9(6), e98312.
  • Meral, D. (2017). Ortaöğretim Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığının Yalnızlık, Yaşam Doyumu ve Bazı Kişisel Özellikler Bakımından Incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Mert, A. ve Özdemir, G. (2018). Yalnızlık Duygusunun Akıllı Telefon Bağımlılığına Etkisi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(8),89-107.
  • Minaz, A. ve Çetinkaya-Bozkurt, Ö. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeylerinin ve Kullanım Amaçlarının Farklı Değişkenler Açısından Incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), Özel Sayı, 268-286.
  • Park, C. ve Park, Y. R. (2014). The Conceptual Model on Smart Phone Addiction Among Early Childhood. International Journal of Social Science and Humanities, 4, 147–150.
  • Sanal, Y. ve Özer, Ö. (2017). Smartphone Addiction and the Use of Social Media among University Students. Mediterranean Journal of Humanities, VII/2, 367-377.
  • Talan, T., Korkmaz, A. ve Gezer, M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Telefon Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 423-434. T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). COVID-19 (SARS-CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi. https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/rehberler/COVID-19_Rehberi.pdf Erişim Tarihi: 02 Mayıs 2020.
  • Türkiye İstatistik Kurumu [TÜİK]. (2019) Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2004-2019. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=30574 Erişim Tarihi: 02 Mayıs 2020.
  • World Health Organization [WHO]. (2020, Mart,11). Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Situation Report–51, https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200311-sitrep-51-covid-19.pdf?sfvrsn=1ba62e57_10 Erişim Tarihi: 20.04.2020.
  • Yang, S. Y., Chen, M. D., Huang, Y. C., Lin, C. Y. and Chang, J.H. (2017) Association Between Smartphone Use and Musculoskeletal Discomfort in Adolescent Students. J Community Health, 42(3), 423-430.
  • Yıldırım, S. (2018). Ergenlerin Öznel İyi Oluş ve Anne Baba Tutumları ile Akıllı Telefon Bağımlılığı Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Yılmaz, D., Çınar, H. G. ve Özyazıcıoğlu, N. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinde Akıllı Telefon ve İnternet Bağımlılığı ile Üst Ekstremite Fonksiyonel Aktivite Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 34-39.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Birgül Çiçek 0000-0002-3985-6637

Hande Şahin 0000-0002-0012-0294

Sibel Erkal 0000-0002-8395-9705

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Kabul Tarihi 5 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Çiçek, B., Şahin, H., & Erkal, S. (2021). Covıd-19 Salgın Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığının İncelenmesi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 9(Özel Sayı), 52-80. https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.771890

ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.