“Aday
Öğretmenlik Süreci” öğretmen adaylarının örgütsel ve mesleki uyumlarına katkı
sağlaması bakımından önemlidir. Bu süreç
cumhuriyetten günümüze kadar farklı uygulamalarla süregelmiştir. Milli Eğitim
Bakanlığı, 1 Mart 2016 tarihi itibariyle aday öğretmenlik sürecinde ciddi bir değişikliğe
gitmiştir. Yeni süreç farklı uygulamaları içermektedir. Bu çalışmada da
öğretmen görüşlerine göre, aday öğretmenlik sürecinin bir değerlendirmesi
yapılmıştır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu,
Samsun ve Sinop illerinde araştırmaya katılan 37 aday öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırma bulgularına göre; aday öğretmenler, okul yöneticilerinin adaylık
sürecine bakışını genellikle olumlu değerlendirmişlerdir. Danışman öğretmenlerden oldukça yararlandıklarını
ifade etmişlerdir. Daha çok sınıf yönetimi becerileri konusunda deneyim kazandıklarını
dile getirmişlerdir. Bunların yanında birçok dolaylı kazanım elde
ettiklerini ancak sürecin
uygulanmasında bazı aksaklıkların yaşandığını bildirmişlerdir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |