Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 42 - 59, 15.06.2014

Öz

Sosyal medya; internetin kullanıcılarına sunduğu imkanlardan olan Web 2.0 uygulamalarının hayatımıza soktuğu en güncel yeniliklerdendir. Bireysel kullanıcılar kadar işletmeler tarafından da farklı amaçlarla bu uygulamalar kullanılmaktadır. Konaklama işletmeleri de ürün ve hizmet tanıtımı, müşterilerle etkileşimde bulunma gibi amaçlarla sosyal medya uygulamalarını kullanmaktadırlar. Bu bağlamda çalışmanın amacı; kişiye özel hizmet anlayışını benimseyen butik otellerin Facebook sayfalarının incelenmesi, değerlendirilmesi ve eksikliklerinin belirlenmesidir. Bu amaçla Facebook sayfaları analiz edilmiş ve bazı butik otel yöneticileri ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda butik otellerin en fazla Facebook kullandıkları, bu sayfaların yönetimlerinde uzmanlardan yararlanmadıkları, Facebook üzerinden çevrimiçi rezervasyon imkânı veren işletme sayısının az olduğu ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • Adebanjo, D., & Michaelides, R. (2010), “Analysis of Web 2.0 enabled e-clusters: A case study”, Technovation, 30(4), 238–248
  • Aghaei, S.,M.A. Nematbakhsh, H.K. Farsani (2012), “Evolution of the World Wide Web:From Web 1.0 to Web 4.0”, International Journal of Web & Semantic Technology (IJWesT), Vol.3, No.1,
  • Akar, E. (2010), Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, 1.Basım, Ankara
  • Assenov I. ve Khurana, N. (2012), “Social Media Marketing and the Hospitality Industry: Evidence from Thailand” The 2012 International Conference on Business and Management, Phuket-Thailand
Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 42 - 59, 15.06.2014

Öz

Kaynakça

  • Adebanjo, D., & Michaelides, R. (2010), “Analysis of Web 2.0 enabled e-clusters: A case study”, Technovation, 30(4), 238–248
  • Aghaei, S.,M.A. Nematbakhsh, H.K. Farsani (2012), “Evolution of the World Wide Web:From Web 1.0 to Web 4.0”, International Journal of Web & Semantic Technology (IJWesT), Vol.3, No.1,
  • Akar, E. (2010), Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, 1.Basım, Ankara
  • Assenov I. ve Khurana, N. (2012), “Social Media Marketing and the Hospitality Industry: Evidence from Thailand” The 2012 International Conference on Business and Management, Phuket-Thailand
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Burak Eryılmaz

Burhanettin Zengin

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 16 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eryılmaz, B., & Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 42-59.