Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 2, 14 - 29, 01.06.2018

Öz

Kaynakça

  • ACAR, Ö. (2009), “Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’na Göre Kart Sahibinin Korunması”, (İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul).
  • AÇIKGÜL, H. A. (2007), “Kredi Kartı Sözleşmeleri”, (Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara).
  • ÇAVUŞ, M.F. (2006), “Bireysel Finansmanın Temininde Kredi Kartları: Türkiye' de Kredi Kartı Kullanımı Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 15, 173-189.
  • ÇIRPAN, B. (2000), Kredi Kartlar, 1. Baskı, İstanbul: Ezgi Kitabevi.
  • ÇİÇEK R. ve Demirdelen K. (2008), “Üniversite Öğrencilerinin Kredi Kullanımlarını Değerlendirmeye Yönelik Bir Araştırma: Niğde Üniversitesi Öğrencileri Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt 10, Sayı 1-2, s. 539-560.
  • EVANS, D.S. (2004), “The Growth and Diffusion of Credit Cards in Society”, Payment Card Economics Review, Vol. 2, pp. 59-76.
  • GAN, L.L., Maysami R.C. ve Chye K.H. (2008), “Singapore Credit Cardholders: Ownership, Usage Patterns and Perceptions”, Journal of Services Marketing, 22(4), p. 267-279.
  • GİRGİN, C. ve Banu Diri (2013), “Kredi Kartı Başvurularının Değerlendirilmesi için Uzman Sistem Gerçekleştirimi”, XV. Akademik Bilişim Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 23-25 Ocak, s. 1-6.
  • JOO, So-Hyun - Grable, John E. - Dorothy. C. Bagwell (2003), "Credit Card Attitudes and Behaviors of College Students", College Student Journal, Vol. 37, No 3, September, p. 8‐15.
  • KARAMUSTAFA K. ve Biçkes D.M. (2003), “Kredi Kartı Sahip ve Kullanıcılarının
  • Kredi Kartı Kullanımlarını Değerlendirmeye Yönelik Bir Araştırma: Nevşehir Örneği Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 15, Yıl 2003/2, s. 91-113.
  • KAYA, F. (2009), “Türkiye’de Kredi Kartı Uygulaması”, Türkiye Bankalar Birliği, İstanbul: Graphis Matbaa.
  • KHARE, A. ve Singh S. (2012), “Factors Affecting Credit Card Use in India”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24(2), p. 236-256.
  • MEIDAN, A. ve Davo, D. (1994), “Credit and Charge Cards Selection Criteria in Greece”, International Journal of Bank Marketing, 12(2), p. 36-44.
  • MITCHELL, T.R. ve Mickel A.E. (1999), “The Meaning of Money: An Individual-Difference Perspective”, Academy of Management Review, 24(3), p. 568-578.
  • OKTAY, Erkan - Özen, Üstün - Alkan, Ömer (2009), "Kredi Kartı Sahipliğinde Etkili Olan Faktörlerin Araştırılması: Erzurum Örneği", Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 24, Sayı.2, Mayıs, s.1-22.
  • ÖRÜCÜ, E. (2003), "Kredi Kartı Kullanımının Tüketici Davranışları Üzerine Olan Etkisinin Kamu Çalışanları Açısından İncelenmesi: Manisa Orman İşletmesi Çalışanları Örneği", Mevzuat Dergisi, Sayı 68, Ağustos, s. 1-10.
  • ÖZER, E., Akin, G.G. ve Aysan A. F. (2012). “Consumer Preferences In the Turkish Credit Card Market”, Boğaziçi Üniversitesi Çalışma Makalesi
  • ÖZKAN, C. (2014), “Türkiye’de Kredi Kartı Kullanıcı Profili ve Davranışı Analizi”, (Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Bankacılık ve Finansal Kuruluşlar Genel Müdürlüğü, Uzmanlık Yeterlilik Tezi, Ankara).
  • ŞENER, A. ve Güven, S. (2005), "Yaşlıların Kredi Kartı Kullanımına İlişkin Davranışları ve Karşılaştıkları Sorunlar", Türk Geriatri Dergisi, Cilt 8, Sayı 4, s. 184-194.
  • TEOMAN, Ömer (1989), Hukuki Yönden Kredi Kartı Uygulaması, İktisat Bankası EğitimYayınları No:12, İstanbul: Yön Ajans Matbaası.
  • UYAR, A. (2016), “Veri Tabanlı Pazarlamanın İşletmelere Sağladığı Yararlar: Veri Tabanı Kullanan Kobiler Üzerine Bir Araştırma”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 9, Sayı 42, s. 1690-1698.
  • YILMAZ, A. (2001), “İslam Hukukuna Göre Kredi Kartı”, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Yıl 2001, Sayı II, s. 59-106.
  • YILMAZ, V. ve Çatalbaş Karpat, G. (2007), “Kredi Kartlarına İlişkin Algının Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati Üzerine Etkisi”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, s. 75-85.
  • YILMAZ, V., Aktaş C. ve Arslan M.S.T. (2009), “Müşterilerin Kredi Kartına Olan Tutumlarının Çoklu Regresyon ve Faktör Analizi ile İncelenmesi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 12, Sayı 22, s.127-139.

DETERMINING EMPLOYERS' ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 2, 14 - 29, 01.06.2018

Öz

The credit card, which has become increasingly widespread in recent years and started to be used in all areas of commerce, has taken its place among the indispensables of trade by subscribing to the curiosity of all actors in the market. The aim of this study, which is based on the importance of credit cards in trade, is to determine the employees' attitudes towards credit cards. To this end, people's attitude toward money and their approach to credit cards will be examined in terms of cause and effect relation. The study was conducted on 700 people living in Ankara. According to the analysis results, parallelism has been determined between the employees' approach to the money and their approach to the credit card. It was also found that credit card usage differs depending on demographic factors.

Kaynakça

  • ACAR, Ö. (2009), “Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’na Göre Kart Sahibinin Korunması”, (İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul).
  • AÇIKGÜL, H. A. (2007), “Kredi Kartı Sözleşmeleri”, (Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara).
  • ÇAVUŞ, M.F. (2006), “Bireysel Finansmanın Temininde Kredi Kartları: Türkiye' de Kredi Kartı Kullanımı Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 15, 173-189.
  • ÇIRPAN, B. (2000), Kredi Kartlar, 1. Baskı, İstanbul: Ezgi Kitabevi.
  • ÇİÇEK R. ve Demirdelen K. (2008), “Üniversite Öğrencilerinin Kredi Kullanımlarını Değerlendirmeye Yönelik Bir Araştırma: Niğde Üniversitesi Öğrencileri Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt 10, Sayı 1-2, s. 539-560.
  • EVANS, D.S. (2004), “The Growth and Diffusion of Credit Cards in Society”, Payment Card Economics Review, Vol. 2, pp. 59-76.
  • GAN, L.L., Maysami R.C. ve Chye K.H. (2008), “Singapore Credit Cardholders: Ownership, Usage Patterns and Perceptions”, Journal of Services Marketing, 22(4), p. 267-279.
  • GİRGİN, C. ve Banu Diri (2013), “Kredi Kartı Başvurularının Değerlendirilmesi için Uzman Sistem Gerçekleştirimi”, XV. Akademik Bilişim Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 23-25 Ocak, s. 1-6.
  • JOO, So-Hyun - Grable, John E. - Dorothy. C. Bagwell (2003), "Credit Card Attitudes and Behaviors of College Students", College Student Journal, Vol. 37, No 3, September, p. 8‐15.
  • KARAMUSTAFA K. ve Biçkes D.M. (2003), “Kredi Kartı Sahip ve Kullanıcılarının
  • Kredi Kartı Kullanımlarını Değerlendirmeye Yönelik Bir Araştırma: Nevşehir Örneği Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 15, Yıl 2003/2, s. 91-113.
  • KAYA, F. (2009), “Türkiye’de Kredi Kartı Uygulaması”, Türkiye Bankalar Birliği, İstanbul: Graphis Matbaa.
  • KHARE, A. ve Singh S. (2012), “Factors Affecting Credit Card Use in India”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24(2), p. 236-256.
  • MEIDAN, A. ve Davo, D. (1994), “Credit and Charge Cards Selection Criteria in Greece”, International Journal of Bank Marketing, 12(2), p. 36-44.
  • MITCHELL, T.R. ve Mickel A.E. (1999), “The Meaning of Money: An Individual-Difference Perspective”, Academy of Management Review, 24(3), p. 568-578.
  • OKTAY, Erkan - Özen, Üstün - Alkan, Ömer (2009), "Kredi Kartı Sahipliğinde Etkili Olan Faktörlerin Araştırılması: Erzurum Örneği", Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 24, Sayı.2, Mayıs, s.1-22.
  • ÖRÜCÜ, E. (2003), "Kredi Kartı Kullanımının Tüketici Davranışları Üzerine Olan Etkisinin Kamu Çalışanları Açısından İncelenmesi: Manisa Orman İşletmesi Çalışanları Örneği", Mevzuat Dergisi, Sayı 68, Ağustos, s. 1-10.
  • ÖZER, E., Akin, G.G. ve Aysan A. F. (2012). “Consumer Preferences In the Turkish Credit Card Market”, Boğaziçi Üniversitesi Çalışma Makalesi
  • ÖZKAN, C. (2014), “Türkiye’de Kredi Kartı Kullanıcı Profili ve Davranışı Analizi”, (Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Bankacılık ve Finansal Kuruluşlar Genel Müdürlüğü, Uzmanlık Yeterlilik Tezi, Ankara).
  • ŞENER, A. ve Güven, S. (2005), "Yaşlıların Kredi Kartı Kullanımına İlişkin Davranışları ve Karşılaştıkları Sorunlar", Türk Geriatri Dergisi, Cilt 8, Sayı 4, s. 184-194.
  • TEOMAN, Ömer (1989), Hukuki Yönden Kredi Kartı Uygulaması, İktisat Bankası EğitimYayınları No:12, İstanbul: Yön Ajans Matbaası.
  • UYAR, A. (2016), “Veri Tabanlı Pazarlamanın İşletmelere Sağladığı Yararlar: Veri Tabanı Kullanan Kobiler Üzerine Bir Araştırma”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 9, Sayı 42, s. 1690-1698.
  • YILMAZ, A. (2001), “İslam Hukukuna Göre Kredi Kartı”, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Yıl 2001, Sayı II, s. 59-106.
  • YILMAZ, V. ve Çatalbaş Karpat, G. (2007), “Kredi Kartlarına İlişkin Algının Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati Üzerine Etkisi”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, s. 75-85.
  • YILMAZ, V., Aktaş C. ve Arslan M.S.T. (2009), “Müşterilerin Kredi Kartına Olan Tutumlarının Çoklu Regresyon ve Faktör Analizi ile İncelenmesi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 12, Sayı 22, s.127-139.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Husna Doğan

Mesut Doğan

A. Selçuk Köylüoğlu

H. Serhat Çerçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, H., Doğan, M., Köylüoğlu, A. S., Çerçi, H. S. (2018). DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies, 10(2), 14-29.
AMA Doğan H, Doğan M, Köylüoğlu AS, Çerçi HS. DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY. IJEBEG. Haziran 2018;10(2):14-29.
Chicago Doğan, Husna, Mesut Doğan, A. Selçuk Köylüoğlu, ve H. Serhat Çerçi. “DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY”. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies 10, sy. 2 (Haziran 2018): 14-29.
EndNote Doğan H, Doğan M, Köylüoğlu AS, Çerçi HS (01 Haziran 2018) DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY. International Journal of eBusiness and eGovernment Studies 10 2 14–29.
IEEE H. Doğan, M. Doğan, A. S. Köylüoğlu, ve H. S. Çerçi, “DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY”, IJEBEG, c. 10, sy. 2, ss. 14–29, 2018.
ISNAD Doğan, Husna vd. “DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY”. International Journal of eBusiness and eGovernment Studies 10/2 (Haziran 2018), 14-29.
JAMA Doğan H, Doğan M, Köylüoğlu AS, Çerçi HS. DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY. IJEBEG. 2018;10:14–29.
MLA Doğan, Husna vd. “DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY”. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies, c. 10, sy. 2, 2018, ss. 14-29.
Vancouver Doğan H, Doğan M, Köylüoğlu AS, Çerçi HS. DETERMINING EMPLOYERS’ ATTITUDES TOWARDS CREDIT CARD AND MONEY. IJEBEG. 2018;10(2):14-29.