Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 103 - 116, 30.03.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversitelerin hazırlık sınıfları düzeyinde İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Motivasyon, öğrenme üzerinde etkilidir. Yabancı dil öğrenmede en etkili değişkenlerden olduğu düşünülen öğrencilerin motivasyon düzeylerini belirlemeye yönelik motivasyon ölçeği geliştirilmiştir. Bu ölçek, beşli likert tipi bir ölçek olarak geliştirilmiştir. Öncelikle taslak bir ölçek oluşturulmuştur. Taslak form, Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan 129, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan 90 öğrenciye uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör Analizi ve Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda dört faktörlü motivasyon ölçeği elde edilmiştir. Faktörler Beğeni, İstek, Kariyer ve Yetenek olarak adlandırılmıştır. Nihai ölçekte toplam 15 madde yer almaktadır. Ölçeğin güvenirliğinin belirlenmesi için Cronbach alfa, düzeltilmiş madde-toplam korelasyonu ve t testi kullanılarak üst % 27 ile alt % 27 grupların madde ortalamaları arasındaki farkların anlamlılığı incelenmiştir. Faktörlerin Cronbach alfa katsayıları 0.52 ile 0.62 arasında, düzeltilmiş madde-toplam puan korelasyonları 0.65 ile 0.21 arasında değişmektedir. T testi sonuçları, üst % 27 ile alt % 27 grupların madde ortalamaları arasındaki tüm farkların anlamlı olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • Ataman, O. (2017). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyleri ve tutumları ile hazırlık sınıfı başarı puanları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bernard, J. (2010). Motivation in Foreign language learning: The relationship between classroom activities, motivation and outcomes in a university language-learning environment. Yayımlanmamış doktora tezi. Dietrich College of Humanities and Social Sciences. Pittsburg: PA, the USA.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32, 470-483.
  • Büyüköztürk, S. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabi, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. A., Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (2), 207-239.
  • Ceyhan, E. (2007). Yabancı dil öğretimi teknolojisi, İstanbul: MORPA Kültür Yayınları..
  • Cook, V. (1991). Second language learning and language teaching. New York: Routledge, Chapman and Hall. Inc.
  • Crystal, D. (1997). English as a global language. UK: Cambridge University Press.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Canay Karcı Aktaş

Kerim Gündoğdu

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karcı Aktaş, C., & Gündoğdu, K. (2018). İngilizce Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(1), 103-116.