Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 495 - 502, 03.01.2019

Öz

Kaynakça

  • Hall, Stuart. “The Television Discourse-Encoding And Decoding.” Education And Culture, 1974, pp. 87
  • Emre Durmuş- Storyteller, https://www.youtube.com/user/emredurmus1515 (Çevrimiçi) 06 Mayıs 2018
  • ‘Biz Evde Yokuz’, https://www.youtube.com/user/bizevdeyokuz(Çevrimiçi) 06 Mayıs 2018
  • ‘Rotasız Seyyah’, https://www.youtube.com/channel/UCr44uwbQoXIi9LjNiUdAo7g (Çevrimiçi) 06 Mayıs 2018
  • Baudrillard Jean. Simulacra and Simulation. University of Michigan press. 1994
  • Haraway Donna, A Cyborg Manifesto: Science, Technology, And Socialist-Feminism İn The Late 20th Century. The İnternational Handbook Of Virtual Learning Environments, 2006, 117-158.
  • Kim H.,Veltman, ‘Understanding New Media : Augmented Knowledge And Culture’ University of Calgary Press, 2005.
  • Eliuz Ülkü, Melike G. Türkdoğan “Eski Bir Hikâyenin Yeniden Doğuşu: Kara Kitap’taki İzlek ve İmgelemin Metinlerarasılık Bağlamında İncelenmesi.” Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 7/1 2012
  • Byerly Alison, Are We There Yet?: Virtual Travel and Victorian Realism. University of Michigan Press. 2012
  • Wang, Youcheng, Quaehee Yu, and Daniel R. Fesenmaier. “Defining the virtual tourist community: implications for tourism marketing.” Tourism management 23.4 (2002): 410.
  • Emre Durmuş- Storyteller, Hayalet Köyde Bir Gün- Terkedilmiş Rum Köyü https://www.youtube.com/watch?v=YLqWMOLywYc (Çevrimiçi) 22 Mayıs 2018.
  • Küngerü Aylan “Bir İfade Aracı Olarak Dijital Öykü Anlatımı.” Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi 1.2, 2016
  • Helff Sissy, Woletz Julie, Narrating Euro-African Life in Digital Space, Story Circle Ed. by John Hartley, Kelly McWilliam. Wiley-Blackwell. 2009

YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 495 - 502, 03.01.2019

Öz

Bu araştırma yeni medya ortamlarında inşa edilen kimliklerin analizine odaklanmaktadır. Kimlik inşasının

tarihsel sürecine ilişkin genel bir çerçeve sunulmakla birlikte onun dijital ortamdaki değişimi incelenmiştir. Özellikle

de Walter Benjamin tarafından detaylı araştırılan flaneur kimlik ve teknolojinin gelişimi ile birlikte onun değişimi

araştırılmıştır. İlk dönemlerde Paris’in Pasajlarını gezen, şehire ve kültüre dışarıdan bakan flaneur zamanla Turizm

sanayisi içerisinde belirli bir evrim geçirdi. Marshall McLuhan’ın ‘Global Köy’ kavramı doğrultusunda flaneur

kimliğin gezindiği, deneyimlediği mekanların sınırları da genişledi. Araştırmada flaneur kimliğin teknolojinin

etkisi ve dijital kültürle birlikte kazanmış olduğu cyberflâneur, dijital gezgin, flanör/turist gibi yeni özellikleri

tespit edilmiştir. Araştırmanın ampirik boyutu Youtube üzerindeki seyahat kanallarının içeriğinin analiz edilmesi

ile inşa edilmiştir. Kendi gezisini son teknolojik aygıtlar aracılığıyla kayda alan ve onu belirli bir anlatı biçiminde

sunan birey modern zamanların flanörü olarak tespit edilmektedir.

Kaynakça

  • Hall, Stuart. “The Television Discourse-Encoding And Decoding.” Education And Culture, 1974, pp. 87
  • Emre Durmuş- Storyteller, https://www.youtube.com/user/emredurmus1515 (Çevrimiçi) 06 Mayıs 2018
  • ‘Biz Evde Yokuz’, https://www.youtube.com/user/bizevdeyokuz(Çevrimiçi) 06 Mayıs 2018
  • ‘Rotasız Seyyah’, https://www.youtube.com/channel/UCr44uwbQoXIi9LjNiUdAo7g (Çevrimiçi) 06 Mayıs 2018
  • Baudrillard Jean. Simulacra and Simulation. University of Michigan press. 1994
  • Haraway Donna, A Cyborg Manifesto: Science, Technology, And Socialist-Feminism İn The Late 20th Century. The İnternational Handbook Of Virtual Learning Environments, 2006, 117-158.
  • Kim H.,Veltman, ‘Understanding New Media : Augmented Knowledge And Culture’ University of Calgary Press, 2005.
  • Eliuz Ülkü, Melike G. Türkdoğan “Eski Bir Hikâyenin Yeniden Doğuşu: Kara Kitap’taki İzlek ve İmgelemin Metinlerarasılık Bağlamında İncelenmesi.” Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 7/1 2012
  • Byerly Alison, Are We There Yet?: Virtual Travel and Victorian Realism. University of Michigan Press. 2012
  • Wang, Youcheng, Quaehee Yu, and Daniel R. Fesenmaier. “Defining the virtual tourist community: implications for tourism marketing.” Tourism management 23.4 (2002): 410.
  • Emre Durmuş- Storyteller, Hayalet Köyde Bir Gün- Terkedilmiş Rum Köyü https://www.youtube.com/watch?v=YLqWMOLywYc (Çevrimiçi) 22 Mayıs 2018.
  • Küngerü Aylan “Bir İfade Aracı Olarak Dijital Öykü Anlatımı.” Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi 1.2, 2016
  • Helff Sissy, Woletz Julie, Narrating Euro-African Life in Digital Space, Story Circle Ed. by John Hartley, Kelly McWilliam. Wiley-Blackwell. 2009
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ziyad Gulıyev

Haluk Tanrıverdı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gulıyev, Z., & Tanrıverdı, H. (2019). YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 495-502.
AMA Gulıyev Z, Tanrıverdı H. YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ. IJTEBS. Ocak 2019;2(2):495-502.
Chicago Gulıyev, Ziyad, ve Haluk Tanrıverdı. “YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Ocak 2019): 495-502.
EndNote Gulıyev Z, Tanrıverdı H (01 Ocak 2019) YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 495–502.
IEEE Z. Gulıyev ve H. Tanrıverdı, “YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ”, IJTEBS, c. 2, sy. 2, ss. 495–502, 2019.
ISNAD Gulıyev, Ziyad - Tanrıverdı, Haluk. “YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (Ocak 2019), 495-502.
JAMA Gulıyev Z, Tanrıverdı H. YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ. IJTEBS. 2019;2:495–502.
MLA Gulıyev, Ziyad ve Haluk Tanrıverdı. “YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2019, ss. 495-02.
Vancouver Gulıyev Z, Tanrıverdı H. YOUTUBE GEZİ KANALLARINDA TURİST KİMLİĞİNİN ANALİZİ. IJTEBS. 2019;2(2):495-502.