Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

PARANORMAL “GASTRONOMI”

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 523 - 527, 03.01.2019

Öz

Gastronomi son yılların belki de en çok konuşulan konularından birisi. İlk olarak Fransız yazar Joseph

Berchoux tarafından 1801 yılında kullanılan, Eski Yunanca mide anlamına gelen ile “Gastro” ve kanun, kural

anlamındaki “Nomos” kelimesinden türeyen “Nomy” kelimelerinin birleştirilmesinden oluşan Gastronomi, yemek

düşkünlüğü, yemekten anlama, yemek bilimi, iyi yemek sanatı anlamlarında kullanılmaktadır. Beslenmek diğer

canlı türleri için kullanılırken, biz insanlar yemek seçiyoruz, yapıyoruz ve yiyoruz. Yemek yediğine inanılan bir

başka grup ise “Doğaüstü Varlıklar”. Yemeğe başlarken eğer “besmele” çekilmezse cinlerin ve şeytanların yemeğe

ortak olduklarına inanılır. Bazı yiyecekler doğaüstü varlıkları beslerken, bazıları ise bu varlıkları kaçırmak için

kullanılır: Soğan, Sarımsak, Şalgam, Loğusa Şerbeti gibi.

Kaynakça

  • Ateş, Süleyman (2016). İnsan ve İnsanüstü, Ruh, Melek, Cin, İnsan, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul
  • Coşkun, Nilgün Çıblak-Zöhre Harika, (2014) “Küreselleşme ve Tüketim Kültürünün Yaygınlaşması Bağlamında Türkiye’de Cadılar Bayramı.” Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/3 Winter, s.497-506, Ankara.
  • Beyaz, Deniz (2017). “Doğum Ritüelinin Demonik Varlığı: Gelincik Basması”, III: Uluslararası Genç Halkbilimciler Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, s. 39-46, Ankara, 2017
  • Duvarcı, Ayşe (2005). “Türklerde Tabiat Üstü Varlıklar ve Bunlarla İlgili Kabuller, İnanmalar, Uygulamalar”, Bilig, Kış /2005, 32,
  • Hesiodos (1991). Theogonia, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara,
  • İmam-ı Şibli (2012). Yeryüzünün Gizli Efendileri Cinler, Altınpost Yayıncılık, Balıkesir,
  • İsmail Abalı, (2011). Koçarlı Halk Kültürü, Aydın (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi)
  • Kalafat 2000: 93
  • Kalafat, Yaşar (1999). “Türk dünyası Tarih Çalışmalarında Halk İnançlarının Önemi”. Millî Folklor. Cilt 6. Sayı 44. 1999 s.88-91.
  • Kalafat, Yaşar (2012). Azerbaycan, İran, Anadolu, Irak Halk İnançları Hattı, Berikan Yayınevi, Ankara
  • Korkmaz, Esat (2006) Şeytan Tasarımı Terimleri Sözlüğü, Anahtar Kitaplar Yayınevi, İstanbul
  • Küçük, Abanoz (2011) “Doğu Karadeniz Yöresi Doğum Sonrası İnanış ve Uygulamalarında Cadı/Obur”, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, S. 12
  • Tatar, Recep S. (2016). Doğum, Yaşam, Ölüm Üzerine Hurafeler, Su Yayınları, İstanbul
  • Uluğ, Nimet Elif (2017). Osmanlı’da Batıl İtikatlar ve Büyü, Doğan Kitap, İstanbul
  • Yeşil, Veysel Olkan (2011). İslam İnancında Cinler, Diyarbakır, (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi)
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 523 - 527, 03.01.2019

Öz

Kaynakça

  • Ateş, Süleyman (2016). İnsan ve İnsanüstü, Ruh, Melek, Cin, İnsan, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul
  • Coşkun, Nilgün Çıblak-Zöhre Harika, (2014) “Küreselleşme ve Tüketim Kültürünün Yaygınlaşması Bağlamında Türkiye’de Cadılar Bayramı.” Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/3 Winter, s.497-506, Ankara.
  • Beyaz, Deniz (2017). “Doğum Ritüelinin Demonik Varlığı: Gelincik Basması”, III: Uluslararası Genç Halkbilimciler Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, s. 39-46, Ankara, 2017
  • Duvarcı, Ayşe (2005). “Türklerde Tabiat Üstü Varlıklar ve Bunlarla İlgili Kabuller, İnanmalar, Uygulamalar”, Bilig, Kış /2005, 32,
  • Hesiodos (1991). Theogonia, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara,
  • İmam-ı Şibli (2012). Yeryüzünün Gizli Efendileri Cinler, Altınpost Yayıncılık, Balıkesir,
  • İsmail Abalı, (2011). Koçarlı Halk Kültürü, Aydın (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi)
  • Kalafat 2000: 93
  • Kalafat, Yaşar (1999). “Türk dünyası Tarih Çalışmalarında Halk İnançlarının Önemi”. Millî Folklor. Cilt 6. Sayı 44. 1999 s.88-91.
  • Kalafat, Yaşar (2012). Azerbaycan, İran, Anadolu, Irak Halk İnançları Hattı, Berikan Yayınevi, Ankara
  • Korkmaz, Esat (2006) Şeytan Tasarımı Terimleri Sözlüğü, Anahtar Kitaplar Yayınevi, İstanbul
  • Küçük, Abanoz (2011) “Doğu Karadeniz Yöresi Doğum Sonrası İnanış ve Uygulamalarında Cadı/Obur”, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, S. 12
  • Tatar, Recep S. (2016). Doğum, Yaşam, Ölüm Üzerine Hurafeler, Su Yayınları, İstanbul
  • Uluğ, Nimet Elif (2017). Osmanlı’da Batıl İtikatlar ve Büyü, Doğan Kitap, İstanbul
  • Yeşil, Veysel Olkan (2011). İslam İnancında Cinler, Diyarbakır, (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi)
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Beyaz

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Beyaz, D. (2019). PARANORMAL “GASTRONOMI”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 523-527.
AMA Beyaz D. PARANORMAL “GASTRONOMI”. IJTEBS. Ocak 2019;2(2):523-527.
Chicago Beyaz, Deniz. “PARANORMAL ‘GASTRONOMI’”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Ocak 2019): 523-27.
EndNote Beyaz D (01 Ocak 2019) PARANORMAL “GASTRONOMI”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 523–527.
IEEE D. Beyaz, “PARANORMAL ‘GASTRONOMI’”, IJTEBS, c. 2, sy. 2, ss. 523–527, 2019.
ISNAD Beyaz, Deniz. “PARANORMAL ‘GASTRONOMI’”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (Ocak 2019), 523-527.
JAMA Beyaz D. PARANORMAL “GASTRONOMI”. IJTEBS. 2019;2:523–527.
MLA Beyaz, Deniz. “PARANORMAL ‘GASTRONOMI’”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2019, ss. 523-7.
Vancouver Beyaz D. PARANORMAL “GASTRONOMI”. IJTEBS. 2019;2(2):523-7.