BibTex RIS Kaynak Göster

Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 3, 0 - 0, 01.06.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.22410

Öz

Bu araştırma ile ilköğretim ikinci kademede öğrenim görmekte olan öğrencilerin, ders dışı egzersiz kapsamında yaptıkları proje çalışmalarının Fen ve Teknoloji dersine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, Ankara’daki bir ilköğretim okulunda ikinci kademede öğrenim gören yedi öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak gözlem ve görüşme kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçlarını proje çalışmalarının yapıldığı ortamın gözlemlenmesi ve öğrenciler ile yapılan görüşmeler oluşturmaktadır. Açık uçlu sorulardan oluşturulmuş bir görüşme formu ile proje çalışmalarına katılan beş öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışma grubunu oluşturan yedi öğrenci çalışma sürecinde gözlemlenmiştir.  Öğrenciler proje çalışmalarının Fen ve Teknoloji ders başarılarına olumlu katkılar getirdiğini, diğer dersleri sevmeye karşı olumlu tutumlar geliştirdiğini, diğer disiplinler ile ilişki kurmalarını sağladıklarını, belirtmişlerdir. Fen ve Teknoloji dersi kapsamında ders dışı egzersiz çalışmaları olarak yürütülen bu çalışmaların ders içinde de etkin olarak kullanılabileceği öneriler arasında yer almaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şahin İdin

Pınar Özdemir Şimşek

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İdin, Ş., & Özdemir Şimşek, P. (2016). Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. İlköğretim Online, 15(3). https://doi.org/10.17051/io.2016.22410
AMA İdin Ş, Özdemir Şimşek P. Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. İOO. Temmuz 2016;15(3). doi:10.17051/io.2016.22410
Chicago İdin, Şahin, ve Pınar Özdemir Şimşek. “Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri”. İlköğretim Online 15, sy. 3 (Temmuz 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.22410.
EndNote İdin Ş, Özdemir Şimşek P (01 Temmuz 2016) Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. İlköğretim Online 15 3
IEEE Ş. İdin ve P. Özdemir Şimşek, “Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri”, İOO, c. 15, sy. 3, 2016, doi: 10.17051/io.2016.22410.
ISNAD İdin, Şahin - Özdemir Şimşek, Pınar. “Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri”. İlköğretim Online 15/3 (Temmuz 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.22410.
JAMA İdin Ş, Özdemir Şimşek P. Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.22410.
MLA İdin, Şahin ve Pınar Özdemir Şimşek. “Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri”. İlköğretim Online, c. 15, sy. 3, 2016, doi:10.17051/io.2016.22410.
Vancouver İdin Ş, Özdemir Şimşek P. Proje Tabanlı Öğrenme Kapsamında Gerçekleştirilen Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. İOO. 2016;15(3).