Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 2, 569 - 575, 26.06.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, özellikle ilk ve ortaöğretim görsel sanatlar dersi içerisinde sanat eleştirisi öğretiminin öğrencilere görsel algı geliştirme, tasarım ilke ve elemanlarını öğrenme ve saptama, sözel ve yazınsal ifadeyi geliştirme gibi yararlarının yanı sıra, sanat yapıtlarında kullanılan imgeler ve simgelerden yararlanarak kendi kültürünün farkına varma ve farklı kültürlerin yaşam tarzlarını öğrenme konusunda da son derece faydalı olacağını ortaya koymaktır. İletişim araçlarının gelişmesiyle, toplumlar ve kültürler arası çeşitliliğin daha da fark edildiği günümüzde, kültürel farkındalık kazandırma ve farklı kültürleri tanıma, insanların birbirlerine saygı duymaları, empati kurabilmeleri, ortak problemleri görmeleri ve ortak çözüm önerileri arayabilmeleri, kültürel çeşitliliklerin bir sorun değil, bir avantaj olarak algılanabilmesine yardımcı olacaktır. Bu nedenlerle, sanat eleştirisi öğretimi Görsel Sanatlar dersi içerisinde etkin bir rol oynamalıdır

Kaynakça

  • Altuner, H. (2007). Türkiye’de Sanat Tarihi Ve Cumhuriyet’ten Günümüze Sanat Tarihi Eğitimi. G.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi. 6(2). 79-90.
  • Burke, P. (2003). Afişten Heykele Minyatürden Fotoğrafa Tarihin Görgü Tanıkları. (çev.Z.Yelçe). İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Erinç, S. (1995). Kültür Sanat Sanat Kültür. İstanbul: Çınar Yay.
  • Gökay, M. (2005). İlköğretim Resim-İş Eğitiminde Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Uygulanması, V. Özsoy (Ed.) İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Görsed Yay.
  • Güvenç, B. (1997). Kültürün Abc’si. İstanbul: YKY Yayınları.
  • Hagen, R.M. & Hagen, R. (2003). What Great Paintings Say. Köln: Taschen.
  • Kırışoğlu, O. ve Stokroçki, M. (1997). Ortaöğretim Sanat Öğretimi. YÖK Dünya Bankası. MEB Geliştirme Projesi.Ankara.
  • Korshuk, A. (2008).Means of developing cultural awareness, national identity and intercultural communication skills. Informacijos Mokslai,45, 85-89.
  • Mittler, G. (1994). Art in Focus. Glencoe/McGrawHill.
  • Özsoy, V. ve Alakuş, A.O. ( 2009). Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Yay.
  • Tuna, S. ( 2007). Estetik Algı ve Beğeni Gelişimi Açısından, İlköğretimde Sanat Eleştirisi Öğretimi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40, 121-133.

The Teaching of Art Criticism for the Creation of Cultural Awareness

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 2, 569 - 575, 26.06.2011

Öz

The aim of this study is to argue that the teaching of art criticism in the virtual arts lesson
especially in primary and secondary education will be highy valuable in the realisation of students’ own culture
through images and symbols used in art works. Today, with advances in communication vehicles, the variety
between societies and cultures became easily noticable, getting to know other cultures, being respectful to each
other, being able to see the common problems and searching for common solutions will help people to recognise
cultural differences as an advantage. Beacuse of these reasons, art criticism should play an important role in the
visual arts lesson

Kaynakça

  • Altuner, H. (2007). Türkiye’de Sanat Tarihi Ve Cumhuriyet’ten Günümüze Sanat Tarihi Eğitimi. G.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi. 6(2). 79-90.
  • Burke, P. (2003). Afişten Heykele Minyatürden Fotoğrafa Tarihin Görgü Tanıkları. (çev.Z.Yelçe). İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Erinç, S. (1995). Kültür Sanat Sanat Kültür. İstanbul: Çınar Yay.
  • Gökay, M. (2005). İlköğretim Resim-İş Eğitiminde Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Uygulanması, V. Özsoy (Ed.) İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Görsed Yay.
  • Güvenç, B. (1997). Kültürün Abc’si. İstanbul: YKY Yayınları.
  • Hagen, R.M. & Hagen, R. (2003). What Great Paintings Say. Köln: Taschen.
  • Kırışoğlu, O. ve Stokroçki, M. (1997). Ortaöğretim Sanat Öğretimi. YÖK Dünya Bankası. MEB Geliştirme Projesi.Ankara.
  • Korshuk, A. (2008).Means of developing cultural awareness, national identity and intercultural communication skills. Informacijos Mokslai,45, 85-89.
  • Mittler, G. (1994). Art in Focus. Glencoe/McGrawHill.
  • Özsoy, V. ve Alakuş, A.O. ( 2009). Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Yay.
  • Tuna, S. ( 2007). Estetik Algı ve Beğeni Gelişimi Açısından, İlköğretimde Sanat Eleştirisi Öğretimi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40, 121-133.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Tuna

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tuna, S. (2011). Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi. İlköğretim Online, 10(2), 569-575.
AMA Tuna S. Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi. İOO. Haziran 2011;10(2):569-575.
Chicago Tuna, Serdar. “Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi”. İlköğretim Online 10, sy. 2 (Haziran 2011): 569-75.
EndNote Tuna S (01 Haziran 2011) Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi. İlköğretim Online 10 2 569–575.
IEEE S. Tuna, “Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi”, İOO, c. 10, sy. 2, ss. 569–575, 2011.
ISNAD Tuna, Serdar. “Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi”. İlköğretim Online 10/2 (Haziran 2011), 569-575.
JAMA Tuna S. Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi. İOO. 2011;10:569–575.
MLA Tuna, Serdar. “Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 2, 2011, ss. 569-75.
Vancouver Tuna S. Kültürel Farkındalık Yaratma Açısından Sanat Eleştirisi Öğretimi. İOO. 2011;10(2):569-75.