BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 4, 1290 - 1306, 11.03.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.48587

Öz

It was aimed at conducting the implementation and evaluation of a web based instructional material which was designed for level of 3rd grade elementary students. The material consisting of animated videos was evaluated by 48 teacher candidates. An experimental study was carried out and the mathematical content was described by two different methods in two different classes. Planar Shapes Comprehension Test (PSCT) was used in order to compare the learning levels of the students. Moreover, Animation Opinion Questionnaire (AOQ) was used in order to uncover student views on material. In the analysis of data, both a variety of statistical techniques and descriptive reports were employed. In conclusion, the developed material was observed as appropriate to be used in teaching environments, and it was effective in the learners’ comprehension of abstract concepts

Kaynakça

  • Arıcı, D., Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların Bilgisayar Destekli Öğretime Katkısı: Bir Uygulama Örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 421–430.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Derya Kitabevi.
  • Baki, A. ve Özpınar, İ.,(2007). Logo Destekli Geometri Öğretimi Materyalinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkileri ve Öğrencilerin Uygulama İle İlgili Görüşleri. Cukurova University Faculty of Education Journal, 34, 153-163.
  • Battista, M. T., Wheatley, G. H., & Talsma, G. (1982). The Importance of Spatial Visualization and Cognitive Development for Geometry Learning in Pre-service Elementary Teachers, Journal for Research in Mathematics Education, 13(5), 332-340.
  • Bayram, K., Özdemir, E. ve Koçak, N. (2011). Kimya Eğitiminde Animasyon Kullanımı ve Önemi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 371-390.
  • Bulut, S., Çömlekoğlu, G., Seçil, S.Ö., Yıldırım, H., & Yıldız, B.T. (2002). Matematik Öğretiminde Somut Materyallerin Kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Burnet, S. A., & Lane, D. M. (1980). Effects of Academic Instruction on Spatial Visualization. Intelligence, 4 (July- September): 233-242.
  • Cantürk-Günhan, B., Turgut, M. & Yılmaz, S. (2009). Spatial Ability of a Mathematics Teacher: The Case of Oya, IBSU Scientific Journal, 3 (1), 151-158.
  • Clements, D. H. (1998). Geometric and spatial thinking in young children. (ERIC Servis No: ED436232.
  • Clements, D. H., & Battista, M. T. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. Grouws (Ed.). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, 420-464. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Clements, D. H., & McMillen, S. (1996). Rethinking “concrete” manipulatives. Teaching Children Mathematics, 2(5), 270-279.
  • Çelik, L. (2007). Öğretim Materyallerinin Hazırlanması ve Seçimi. Ö. Demirel, (Ed). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Daşdemir, İ., & Doymuş, K. (2012). 8. sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 77-87.
  • Ekiz, H., Bayram, Y., Ünal, H., (2003). Mantık Devreleri Dersine Yönelik İnternet Destekli Uzaktan Eğitim Uygulaması. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 2(4), 92.
  • Erümit, S. F. (2013). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Biyoloji Dersi için Ders Materyali Tasarımı: Kriterler, Uygulama ve Değerlendirme. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1).
  • -
  • Ersoy, Y. ve Ardahan, H. (2003) İlköğretim okullarında kesirlerin öğretimi-II: Tanıya yönelik etkinlikler düzenleme.
  • www.matder.org.tr.
  • -
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E., & Karacaoğlu, Ö. C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim programlarını değerlendirme sempozyumu, 14-16.
  • Gutiérrez, A. (1996). Visualization in 3-dimensional geometry: In search of a framework. In L. Puig & A. Gutierrez (Eds.), Proceedings of the 20th PME International Conference, 1, 3-19.
  • Güveli, E. ve Güveli, H. (2002). Lise 1 Fonksiyonlar Konusunda Web Tabanlı Örnek Bir Öğretim Materyali, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Cilt: II, 866-872, ODTÜ, Ankara.
  • Güven, B., Karataş İ. (2005). “Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Geometri Öğrenme: Öğrenci Görüşleri”, The Turkish Online Journal Of Educational Technology (TOJET), 2(2).
  • Hershkowitz, R. (1989). Visualization in Geometry--Two Sides of the Coin. Focus on Learning Problems in Mathematics, 11, 61-76.
  • Karaçöp, A. (2010). Öğrencilerin Elektrokimya ve Kimyasal Bağlar Ünitelerindeki Konuları Anlamalarına Animasyon Ve Jigsaw Tekniklerinin Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kelly, A. E. (2006). Quality criteria for design research: Evidence and commitments. In J. van den Akker, K. Gravemeijer, S. McKenney & N. Nieveen (eds), Educational design research (pp. 166–184). London: Routledge.
  • Konyalıoğlu, A. C., & Işık, A. (2005). Matematik eğitiminde görselleştirme yaklaşımı. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 462-471.
  • Kurt, M. (2002). Görsel-Uzaysal Yeteneklerin Bileşenleri, 38. Ulusal Psikiyatri Kongresi, Bildiriler Kitapçığı, 120-125.
  • Kutluca, T., & Birgin, O. (2007). Ortaöğretim öğretmen adaylarının İnternet kullanım sıklık ve amaçları ile İnternet kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. Proceedings of the First International Computer & Instructional Technologies Symposium (pp. 1127-1142), Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart University press.
  • Kuzgun, Y. (1997). Grup Rehberliği El Kitabı. M.E.B. Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • MEB(2009). İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı.
  • http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72
  • Moyer, P. (2001). Are we having fun yet? How Teachers use Manipulatives to Teach Mathematics. Educational Studies in Mathematics, 47, 175–197.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Edited by NCTM, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Olkun, S. (2003). Making Connections: Improving Spatial Abilities with Engineering Drawing Activities, International Journal of Mathematics Teaching and Learning, April 2003.
  • http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/sinanolkun.pdf
  • Olkun, S. ve Altun, A. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri ile Uzamsal Düşünme ve Geometri Başarıları Arasındaki İlişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2.
  • Olkun, S., & Altun, A. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri ile Uzamsal Düşünme ve Geometri Başarıları Arasındaki İlişki, The Turkish Journal of Educational Technology (TOJET), 2(4), 86-91.
  • Özdemir, İ. E. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımına İlişkin Bilişsel Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 362-373.
  • Özmen H. (2014). Deneysel araştırma yöntemi. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Ed.Mustafa METİN). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 49-75.
  • Peker, Ö. (1985). Ortaöğretim Kurumlarında Matematik Öğretiminin Sorunları. Ankara: TED Yayınları.
  • Şan, İ. (2012). Matematik Öğretiminde Görselleştirme, Journal of Qafqaz University, 34.
  • Taşova, H. İ. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının Modelleme Etkinlikleri ve Performansı Sürecinde Düşünme ve Görselleme Becerilerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Turgut, M., & Yenilmez, K. (2012). Matematik Öğretmeni Adaylarının Uzamsal Görselleştirme Becerileri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 243-252.
  • Turgut, M., Cantürk-Günhan ve Yılmaz, S. (2009). Uzamsal Yetenek Hakkında Bir Bilgi Seviyesi İncelemesi, E Journal of New World Sciences Academy, 4 (2), 317-326.
  • Turğut, M. (2007). İlköğretim II. Kademede Öğrencilerin Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ünsal, H. (2013). Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İlköğretim Online, 12(3).
  • Yang, E., & Andre, T. (2003). Spatial Ability and the Impact of Visualization/Animation on Learning Electrochemistry, International Journal of Science Education, 25, 3, 329-349.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N., & Girmen, P. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi (Eskişehir ili örneği). Yeni İlköğretim programlarını değerlendirme sempozyumu, 51-63.
  • Yurdigül, Y. ve Zinderen, İ.E.(2011). “Sinemada Özel Efekt”, Atatürk İletişim, 1(2), 101-125.

Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 4, 1290 - 1306, 11.03.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.48587

Öz

Bu çalışmada ilkokul 3. sınıf seviyesinde yer alan düzlemsel şekiller konusunun öğretimine yönelik web
tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Söz konusu
materyal stop-motion tekniğinin kullanıldığı animasyon videolardan oluşmaktadır ve 48 öğretmen adayı tarafından
değerlendirilmiştir. Uygulama aşamasında deneysel bir çalışma yürütülmüş ve söz konusu içerik iki farklı sınıfa
iki farklı yöntemle anlatılmıştır. İki farklı sınıfın öğrenme düzeylerini karşılaştırmak amacıyla düzlemsel şekiller
kavrama testi (DŞKT) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin materyalle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla
animasyon görüş anketi (AGA) kullanılmıştır. Verilerin analizinde çeşitli istatistiki yöntemler ve betimsel tasvirler
bir arada kullanılmıştır. Çalışmada, geliştirilen materyalin öğretmen adaylarınca öğretim ortamlarında kullanılmak
üzere uygun olduğu ve öğrencilerin soyut matematiksel kavramları öğrenmesinde etkili olduğu sonucu elde
edilmiştir.

Kaynakça

  • Arıcı, D., Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların Bilgisayar Destekli Öğretime Katkısı: Bir Uygulama Örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 421–430.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Derya Kitabevi.
  • Baki, A. ve Özpınar, İ.,(2007). Logo Destekli Geometri Öğretimi Materyalinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkileri ve Öğrencilerin Uygulama İle İlgili Görüşleri. Cukurova University Faculty of Education Journal, 34, 153-163.
  • Battista, M. T., Wheatley, G. H., & Talsma, G. (1982). The Importance of Spatial Visualization and Cognitive Development for Geometry Learning in Pre-service Elementary Teachers, Journal for Research in Mathematics Education, 13(5), 332-340.
  • Bayram, K., Özdemir, E. ve Koçak, N. (2011). Kimya Eğitiminde Animasyon Kullanımı ve Önemi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 371-390.
  • Bulut, S., Çömlekoğlu, G., Seçil, S.Ö., Yıldırım, H., & Yıldız, B.T. (2002). Matematik Öğretiminde Somut Materyallerin Kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Burnet, S. A., & Lane, D. M. (1980). Effects of Academic Instruction on Spatial Visualization. Intelligence, 4 (July- September): 233-242.
  • Cantürk-Günhan, B., Turgut, M. & Yılmaz, S. (2009). Spatial Ability of a Mathematics Teacher: The Case of Oya, IBSU Scientific Journal, 3 (1), 151-158.
  • Clements, D. H. (1998). Geometric and spatial thinking in young children. (ERIC Servis No: ED436232.
  • Clements, D. H., & Battista, M. T. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. Grouws (Ed.). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, 420-464. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Clements, D. H., & McMillen, S. (1996). Rethinking “concrete” manipulatives. Teaching Children Mathematics, 2(5), 270-279.
  • Çelik, L. (2007). Öğretim Materyallerinin Hazırlanması ve Seçimi. Ö. Demirel, (Ed). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Daşdemir, İ., & Doymuş, K. (2012). 8. sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 77-87.
  • Ekiz, H., Bayram, Y., Ünal, H., (2003). Mantık Devreleri Dersine Yönelik İnternet Destekli Uzaktan Eğitim Uygulaması. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 2(4), 92.
  • Erümit, S. F. (2013). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Biyoloji Dersi için Ders Materyali Tasarımı: Kriterler, Uygulama ve Değerlendirme. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1).
  • -
  • Ersoy, Y. ve Ardahan, H. (2003) İlköğretim okullarında kesirlerin öğretimi-II: Tanıya yönelik etkinlikler düzenleme.
  • www.matder.org.tr.
  • -
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E., & Karacaoğlu, Ö. C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim programlarını değerlendirme sempozyumu, 14-16.
  • Gutiérrez, A. (1996). Visualization in 3-dimensional geometry: In search of a framework. In L. Puig & A. Gutierrez (Eds.), Proceedings of the 20th PME International Conference, 1, 3-19.
  • Güveli, E. ve Güveli, H. (2002). Lise 1 Fonksiyonlar Konusunda Web Tabanlı Örnek Bir Öğretim Materyali, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Cilt: II, 866-872, ODTÜ, Ankara.
  • Güven, B., Karataş İ. (2005). “Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Geometri Öğrenme: Öğrenci Görüşleri”, The Turkish Online Journal Of Educational Technology (TOJET), 2(2).
  • Hershkowitz, R. (1989). Visualization in Geometry--Two Sides of the Coin. Focus on Learning Problems in Mathematics, 11, 61-76.
  • Karaçöp, A. (2010). Öğrencilerin Elektrokimya ve Kimyasal Bağlar Ünitelerindeki Konuları Anlamalarına Animasyon Ve Jigsaw Tekniklerinin Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kelly, A. E. (2006). Quality criteria for design research: Evidence and commitments. In J. van den Akker, K. Gravemeijer, S. McKenney & N. Nieveen (eds), Educational design research (pp. 166–184). London: Routledge.
  • Konyalıoğlu, A. C., & Işık, A. (2005). Matematik eğitiminde görselleştirme yaklaşımı. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 462-471.
  • Kurt, M. (2002). Görsel-Uzaysal Yeteneklerin Bileşenleri, 38. Ulusal Psikiyatri Kongresi, Bildiriler Kitapçığı, 120-125.
  • Kutluca, T., & Birgin, O. (2007). Ortaöğretim öğretmen adaylarının İnternet kullanım sıklık ve amaçları ile İnternet kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. Proceedings of the First International Computer & Instructional Technologies Symposium (pp. 1127-1142), Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart University press.
  • Kuzgun, Y. (1997). Grup Rehberliği El Kitabı. M.E.B. Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • MEB(2009). İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı.
  • http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72
  • Moyer, P. (2001). Are we having fun yet? How Teachers use Manipulatives to Teach Mathematics. Educational Studies in Mathematics, 47, 175–197.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Edited by NCTM, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Olkun, S. (2003). Making Connections: Improving Spatial Abilities with Engineering Drawing Activities, International Journal of Mathematics Teaching and Learning, April 2003.
  • http://www.cimt.plymouth.ac.uk/journal/sinanolkun.pdf
  • Olkun, S. ve Altun, A. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri ile Uzamsal Düşünme ve Geometri Başarıları Arasındaki İlişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2.
  • Olkun, S., & Altun, A. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri ile Uzamsal Düşünme ve Geometri Başarıları Arasındaki İlişki, The Turkish Journal of Educational Technology (TOJET), 2(4), 86-91.
  • Özdemir, İ. E. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımına İlişkin Bilişsel Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 362-373.
  • Özmen H. (2014). Deneysel araştırma yöntemi. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Ed.Mustafa METİN). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 49-75.
  • Peker, Ö. (1985). Ortaöğretim Kurumlarında Matematik Öğretiminin Sorunları. Ankara: TED Yayınları.
  • Şan, İ. (2012). Matematik Öğretiminde Görselleştirme, Journal of Qafqaz University, 34.
  • Taşova, H. İ. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının Modelleme Etkinlikleri ve Performansı Sürecinde Düşünme ve Görselleme Becerilerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Turgut, M., & Yenilmez, K. (2012). Matematik Öğretmeni Adaylarının Uzamsal Görselleştirme Becerileri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 243-252.
  • Turgut, M., Cantürk-Günhan ve Yılmaz, S. (2009). Uzamsal Yetenek Hakkında Bir Bilgi Seviyesi İncelemesi, E Journal of New World Sciences Academy, 4 (2), 317-326.
  • Turğut, M. (2007). İlköğretim II. Kademede Öğrencilerin Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ünsal, H. (2013). Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İlköğretim Online, 12(3).
  • Yang, E., & Andre, T. (2003). Spatial Ability and the Impact of Visualization/Animation on Learning Electrochemistry, International Journal of Science Education, 25, 3, 329-349.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N., & Girmen, P. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi (Eskişehir ili örneği). Yeni İlköğretim programlarını değerlendirme sempozyumu, 51-63.
  • Yurdigül, Y. ve Zinderen, İ.E.(2011). “Sinemada Özel Efekt”, Atatürk İletişim, 1(2), 101-125.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayal Yavuz Mumcu

Suheda Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yavuz Mumcu, H., & Yıldız, S. (2015). Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 14(4), 1290-1306. https://doi.org/10.17051/io.2015.48587
AMA Yavuz Mumcu H, Yıldız S. Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İOO. Kasım 2015;14(4):1290-1306. doi:10.17051/io.2015.48587
Chicago Yavuz Mumcu, Hayal, ve Suheda Yıldız. “Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama Ve Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 14, sy. 4 (Kasım 2015): 1290-1306. https://doi.org/10.17051/io.2015.48587.
EndNote Yavuz Mumcu H, Yıldız S (01 Kasım 2015) Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İlköğretim Online 14 4 1290–1306.
IEEE H. Yavuz Mumcu ve S. Yıldız, “Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi”, İOO, c. 14, sy. 4, ss. 1290–1306, 2015, doi: 10.17051/io.2015.48587.
ISNAD Yavuz Mumcu, Hayal - Yıldız, Suheda. “Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama Ve Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 14/4 (Kasım 2015), 1290-1306. https://doi.org/10.17051/io.2015.48587.
JAMA Yavuz Mumcu H, Yıldız S. Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İOO. 2015;14:1290–1306.
MLA Yavuz Mumcu, Hayal ve Suheda Yıldız. “Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama Ve Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online, c. 14, sy. 4, 2015, ss. 1290-06, doi:10.17051/io.2015.48587.
Vancouver Yavuz Mumcu H, Yıldız S. Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İOO. 2015;14(4):1290-306.