It was aimed at conducting the implementation and evaluation of a web based instructional material which was designed for level of 3rd grade elementary students. The material consisting of animated videos was evaluated by 48 teacher candidates. An experimental study was carried out and the mathematical content was described by two different methods in two different classes. Planar Shapes Comprehension Test (PSCT) was used in order to compare the learning levels of the students. Moreover, Animation Opinion Questionnaire (AOQ) was used in order to uncover student views on material. In the analysis of data, both a variety of statistical techniques and descriptive reports were employed. In conclusion, the developed material was observed as appropriate to be used in teaching environments, and it was effective in the learners’ comprehension of abstract concepts
Bu çalışmada ilkokul 3. sınıf seviyesinde yer alan düzlemsel şekiller konusunun öğretimine yönelik web
tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Söz konusu
materyal stop-motion tekniğinin kullanıldığı animasyon videolardan oluşmaktadır ve 48 öğretmen adayı tarafından
değerlendirilmiştir. Uygulama aşamasında deneysel bir çalışma yürütülmüş ve söz konusu içerik iki farklı sınıfa
iki farklı yöntemle anlatılmıştır. İki farklı sınıfın öğrenme düzeylerini karşılaştırmak amacıyla düzlemsel şekiller
kavrama testi (DŞKT) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin materyalle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla
animasyon görüş anketi (AGA) kullanılmıştır. Verilerin analizinde çeşitli istatistiki yöntemler ve betimsel tasvirler
bir arada kullanılmıştır. Çalışmada, geliştirilen materyalin öğretmen adaylarınca öğretim ortamlarında kullanılmak
üzere uygun olduğu ve öğrencilerin soyut matematiksel kavramları öğrenmesinde etkili olduğu sonucu elde
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 4 |