Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 9, 195 - 230, 31.08.2019

Öz

Kaynakça

  • Akbıyık N., Derin N., (2017), “Sağlık Sektöründe Üye Algılarına Göre Oluşan Sendikal İmajın, Sendikal Sadakate Etkisi: Malatya Merkezde Memur Sendika Üyeleri Üzerinde İncelenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.22, S.1, ss.123-138. Akdemir A., vd., (2013), “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi Ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, C.2, S.2, ss.11-42. Akgeyik T. (2015), http://dd.com.tr/ makalearastirmaroportaj/makaleler/ yjenerasyonu-ve-yeni-kariyer-kulturu, Erişim Tarihi: 15.11.2018. Baysal A.C., Tekarslan E., (1996), İşletmeler İçin Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayım İstanbul. Bozkurt K. A., (2018), “Planlanmış Davranış Bilgisi Kapsamında Yerli Y Kuşağının Destinasyon Tercihlerinde Davranışsal Niyetlerinin Belirlenmesi: Antalya Örneği”, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Balıkesir. Çatalkaya, C. (2008). “Y kuşağı ve İnsan Kaynakları, Yetenek ve Kariyer”, http://www.pazarlamablogu.com/y-kusagi-veinsan-kaynaklari, Erişim Tarihi: 21.03.2018. Doğan T., (2018), “Y Kuşağının Girişimcilik Eğiliminin Belirlenmesi Ve Stratejik Yönetim: Telekomünikasyon Sektöründe Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma”, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Edinsel S., (2018), “Kişiliğinin Ve Örgütsel Kariyer Planlamanın Bireysel Kariyer Planlama İle Kariyer Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Bankacılık Sektöründe Y Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Isparta. Ekiz S., (2017), “Kamu Kurumlarında Y Kuşağının Liderlik Beklentilerine Etki Eden Demografik Faktörler Üzerine Bir Çalışma: Adana Büyükşehir Belediyesi Örneği”, Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Mersin. Ergin B., (2018), “X Ve Y Kuşağının Algıladığı Örgütsel Destek Ve Lider-Üye Etkileşimi Arasındaki Farklılık: Kardemir A.Ş.’ De Bir Uygulama”, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Karabük. Y Kuşağının Sendikalar Hakkındaki Tutumları: Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama Günay G., (2018), “Kariyer Çapaları Ve Kariyer Tatmini Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik X Ve Y Kuşağı Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma”, İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İşletme Yönetimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Gürcan N., (2018), “Türk Kültüründe Paternalist Liderlik Davranışlarının İzleyenlerin Duygusal Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi: Y Kuşağına Yönelik Bir Araştırma” Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir. Gürler H. E., (2018), “Havayolu Ulaşımını Tercih Eden X Ve Y Kuşağı Müşterilerin Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülmesi”, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Antalya. İşçimen S. D., (2012), “Kişiliğin Ve Örgütsel Kariyer Planlamanın Bireysel Kariyer Planlama İle Kariyer Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Bankacılık Sektöründe Y Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Kahveci N. E., (2018), “Y Kuşağının İşyeri Seçimini Etkileyen Faktörler: İş Veren Markası Ve Sosyo Demografik Özellikler”, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Kalaycı, Ş., (2008), Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Asil Yayın Dağıtım. Kaynak E., (2016), “Türkiye’de Çalışan Y Kuşağında İş Tatmini – Motivasyon İlişkisi”, Doğuş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Kozak, M., (2014), Bilimsel Araştırma: Tasarım,Yazım ve Yayın Teknikleri, Ankara, Detay Yayıncılık. Ölçüm D., Polat S., (2016), “Öğretmen İmajının Kuşaklar Bazında Değerlendirilmesi”, Journal of Teacher Education and Educators, C.5, S.3, ss.361-397. Saydam D., (2015), http://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/about-deloitte/ articles/y kusaginagore-gelecegin-sektoru.html, Erişim Tarihi: 13.01.2018. Seçer B., (2009), “Kadınların Sendikalara Yönelik Tutumları ile Cinsiyet Ayrımcılığı Algılarının Sendika Üyesi Olma İsteğine Etkisi”, Çalışma ve Toplum, 4(23), ss. 27-60. Usal, A. ve Kuşluvan Z., (2002), Davranış Bilimleri: Sosyal Psikoloji, Barış Yayınları Fakülteler Kitap Evi, 4.Basım İzmir. Yücebalkan B, Aksu B. (2013), “Potansiyel İşgücü Olarak Y Kuşağının Transformasyonel Liderlerle Çalışabilirliğine Yönelik Bir Araştırma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, C.5, S.1, ss.16-32. Yüksekbilgili Z., (2013), “Türk Tipi Y Kuşağı”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 45(45): ss.342-353.

Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 9, 195 - 230, 31.08.2019

Öz

Günümüzde işçi, işveren ve kamu görevlilerinin hak ve çıkarlarını korumak amacıyla varlığını sürdüren sendikalar, iş yaşamının önemli unsurları arasında
bulunmaktadır. Çalışma hayatını oluşturan büyük çoğunluk ise Y Kuşağı üyeleridir. Bu açıdan sendikalar için Y Kuşağı’nın sendikal tutumları önemli bir
unsur niteliği taşımaktadır. Sendikalara üye olma kararında etkili olan tutumlar sendikaların varlığını devam ettirebilmeleri bakımından önem taşımaktadır.
Sendikal tutumlar; aile, cinsiyet, eğitim, statü ve sosyal çevre gibi faktörlerin etkisinde meydana gelmektedir. Bu araştırmanın amacı; son yıllarda işgücünün çoğunluğunu oluşturan Y Kuşağı öğrencilerinin iş hayatına başlamadan önce sendikalar hakkındaki tutumlarının ve bu tutumları etkileyen demografik
özelliklerinin incelenmesidir. Çalışmanın sonucunda katılımcıların verdikleri yanıtlara göre; cinsiyet ve üniversiteden önce yaşamlarını geçirmiş oldukları
bölgenin sendikal tutumlarının oluşumunda etkisinin olmadığı görülmektedir. Katılımcıların babalarının eğitim düzeyi, öğrenim gördükleri bölüm, ailesinde
sendika üyesi olup olmama durumuna göre sendikal tutumlarının farklılaştığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akbıyık N., Derin N., (2017), “Sağlık Sektöründe Üye Algılarına Göre Oluşan Sendikal İmajın, Sendikal Sadakate Etkisi: Malatya Merkezde Memur Sendika Üyeleri Üzerinde İncelenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.22, S.1, ss.123-138. Akdemir A., vd., (2013), “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi Ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, C.2, S.2, ss.11-42. Akgeyik T. (2015), http://dd.com.tr/ makalearastirmaroportaj/makaleler/ yjenerasyonu-ve-yeni-kariyer-kulturu, Erişim Tarihi: 15.11.2018. Baysal A.C., Tekarslan E., (1996), İşletmeler İçin Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayım İstanbul. Bozkurt K. A., (2018), “Planlanmış Davranış Bilgisi Kapsamında Yerli Y Kuşağının Destinasyon Tercihlerinde Davranışsal Niyetlerinin Belirlenmesi: Antalya Örneği”, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Balıkesir. Çatalkaya, C. (2008). “Y kuşağı ve İnsan Kaynakları, Yetenek ve Kariyer”, http://www.pazarlamablogu.com/y-kusagi-veinsan-kaynaklari, Erişim Tarihi: 21.03.2018. Doğan T., (2018), “Y Kuşağının Girişimcilik Eğiliminin Belirlenmesi Ve Stratejik Yönetim: Telekomünikasyon Sektöründe Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma”, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Edinsel S., (2018), “Kişiliğinin Ve Örgütsel Kariyer Planlamanın Bireysel Kariyer Planlama İle Kariyer Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Bankacılık Sektöründe Y Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Isparta. Ekiz S., (2017), “Kamu Kurumlarında Y Kuşağının Liderlik Beklentilerine Etki Eden Demografik Faktörler Üzerine Bir Çalışma: Adana Büyükşehir Belediyesi Örneği”, Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Mersin. Ergin B., (2018), “X Ve Y Kuşağının Algıladığı Örgütsel Destek Ve Lider-Üye Etkileşimi Arasındaki Farklılık: Kardemir A.Ş.’ De Bir Uygulama”, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Karabük. Y Kuşağının Sendikalar Hakkındaki Tutumları: Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama Günay G., (2018), “Kariyer Çapaları Ve Kariyer Tatmini Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik X Ve Y Kuşağı Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma”, İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İşletme Yönetimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Gürcan N., (2018), “Türk Kültüründe Paternalist Liderlik Davranışlarının İzleyenlerin Duygusal Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi: Y Kuşağına Yönelik Bir Araştırma” Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir. Gürler H. E., (2018), “Havayolu Ulaşımını Tercih Eden X Ve Y Kuşağı Müşterilerin Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülmesi”, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Antalya. İşçimen S. D., (2012), “Kişiliğin Ve Örgütsel Kariyer Planlamanın Bireysel Kariyer Planlama İle Kariyer Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Bankacılık Sektöründe Y Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Kahveci N. E., (2018), “Y Kuşağının İşyeri Seçimini Etkileyen Faktörler: İş Veren Markası Ve Sosyo Demografik Özellikler”, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Kalaycı, Ş., (2008), Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Asil Yayın Dağıtım. Kaynak E., (2016), “Türkiye’de Çalışan Y Kuşağında İş Tatmini – Motivasyon İlişkisi”, Doğuş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Kozak, M., (2014), Bilimsel Araştırma: Tasarım,Yazım ve Yayın Teknikleri, Ankara, Detay Yayıncılık. Ölçüm D., Polat S., (2016), “Öğretmen İmajının Kuşaklar Bazında Değerlendirilmesi”, Journal of Teacher Education and Educators, C.5, S.3, ss.361-397. Saydam D., (2015), http://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/about-deloitte/ articles/y kusaginagore-gelecegin-sektoru.html, Erişim Tarihi: 13.01.2018. Seçer B., (2009), “Kadınların Sendikalara Yönelik Tutumları ile Cinsiyet Ayrımcılığı Algılarının Sendika Üyesi Olma İsteğine Etkisi”, Çalışma ve Toplum, 4(23), ss. 27-60. Usal, A. ve Kuşluvan Z., (2002), Davranış Bilimleri: Sosyal Psikoloji, Barış Yayınları Fakülteler Kitap Evi, 4.Basım İzmir. Yücebalkan B, Aksu B. (2013), “Potansiyel İşgücü Olarak Y Kuşağının Transformasyonel Liderlerle Çalışabilirliğine Yönelik Bir Araştırma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, C.5, S.1, ss.16-32. Yüksekbilgili Z., (2013), “Türk Tipi Y Kuşağı”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 45(45): ss.342-353.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşegül Aydoğan Bu kişi benim

Mustafa Öztürk

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Aydoğan, A., & Öztürk, M. (2019). Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. İş Ve Hayat, 5(9), 195-230.
AMA Aydoğan A, Öztürk M. Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. İş ve Hayat. Ağustos 2019;5(9):195-230.
Chicago Aydoğan, Ayşegül, ve Mustafa Öztürk. “Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. İş Ve Hayat 5, sy. 9 (Ağustos 2019): 195-230.
EndNote Aydoğan A, Öztürk M (01 Ağustos 2019) Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. İş ve Hayat 5 9 195–230.
IEEE A. Aydoğan ve M. Öztürk, “Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, İş ve Hayat, c. 5, sy. 9, ss. 195–230, 2019.
ISNAD Aydoğan, Ayşegül - Öztürk, Mustafa. “Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. İş ve Hayat 5/9 (Ağustos 2019), 195-230.
JAMA Aydoğan A, Öztürk M. Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. İş ve Hayat. 2019;5:195–230.
MLA Aydoğan, Ayşegül ve Mustafa Öztürk. “Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. İş Ve Hayat, c. 5, sy. 9, 2019, ss. 195-30.
Vancouver Aydoğan A, Öztürk M. Y KUŞAĞININ SENDİKALAR HAKKINDAKİ TUTUMLARI: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. İş ve Hayat. 2019;5(9):195-230.