BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 1, 85 - 94, 03.05.2014

Öz

In this study, Computer Education and Instructional Technology student’s opinions on distance education are examined. The sample of this study is comprised of 30 students who are studying Distance Education Computer Education and Instructional Technology Education Program in Hasan Ali Yücel Faculty of Education of İstanbul University in the spring semester of 2012-2013 academic year. The study is an example of a general survey model. The questionnaire prepared by the researchers was employed as a measurement tool. SPSS 15 software was utilized for the analysis of the data. The percentage and frequency distributions were examined in terms of statistical techniques. Age range of students who prefer distance education system was rather young and most of them were in the age of normal higher education. Furthermore, it is seen that the reason why the students preferred distance education system was that distance education does not prevent them to work in a job. Several courses in the Computer Education and Instructional Technology Education department require laboratory applications. However, majority of the distance education students think that a lot of courses that require laboratory applications and that they have to do group work do not prevent them to be successful in their courses.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. Yılmaz, M. (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı Generative Theory Of Multımedia Learnıng. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28: 9-18.
  • Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan Eğitim Algısı Ve Yöneylem Araştırması Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilebilirliği. Süleyman Demirel Üniversitesi, İşletme Bölümü Yüksek Lisans Tezi.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 125-145.
  • Çopur, T., Moğol, S. (2012). Fizik Eğitiminde İşbirliğine Dayalı Yaklaşımın Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. GEFAD/GUJDED. 32.2, 251-266.
  • Gökçe, A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 11, 1-12 .
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve İnternet Destekli Uzaktan Eğitim Programlarının Tasarım, Geliştirme ve Değerlendirme Aşamaları (SUZEP Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 19, 259-273.
  • İşman, A. (1998). Uzaktan Eğitim. Adapazarı: Değişim Yayınları, 1998.
  • Johnson,D., W. Johnson, R.T (1990), “Cooperative Learning and Achievement”, Cooperative Learning, Theory and Research, Ed. Shlomo Sharan, Praeger, USA, p.23-37. Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J.D. ve Russell, J. D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Polat, C. ve Odabaş, H. (2008). Bilgi Toplumunda Yaşam Boyu Öğrenmenin Anahtarı: Bilgi Okuryazarlığı. Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu Bildiri Kitabı, Antalya (Turkey), 27-30 March 2008, 596-606.
  • Subaşı G. (2000). Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri. Milli Eğitim Dergisi, 146 http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/146/subasi.htm

UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 1, 85 - 94, 03.05.2014

Öz

Bu araştırmada; Uzaktan Eğitim BÖTE öğrencilerinin uzaktan eğitimle ilgili görüşleri
incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde
İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Uzaktan Eğitim Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri programında öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırma genel tarama modelinde bir çalışmadır. Ölçme aracı olarak araştırmacılar
tarafından hazırlanan anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15 programı
kullanılmıştır. İstatistiksel teknik olarak ise, yüzde ve frekans dağılımları incelenmiştir.
Uzaktan eğitim sistemini tercih eden öğrencilerin yaş aralığı oldukça genç
olup, çoğunluğu normal yükseköğrenim görme çağında bulunmaktadır. Ayrıca, öğ-
rencilerin uzaktan eğitim sisteminin tercih etme nedenlerine bakıldığında çoğunlukla
uzaktan eğitimin bir işte çalışmalarına engel olmaması olduğu görülmektedir. BÖTE
bölümündeki bazı dersler laboratuvar uygulamaları gerektirmektedir fakat uzaktan
eğitim öğrencilerinin çoğu uzaktan eğitimin laboratuvar uygulaması gerektiren
ve grup çalışması ile birlikte uygulama yapamıyor olmalarının derslerde başarılı
olmalarına engel olmadığını düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. Yılmaz, M. (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı Generative Theory Of Multımedia Learnıng. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28: 9-18.
  • Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan Eğitim Algısı Ve Yöneylem Araştırması Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilebilirliği. Süleyman Demirel Üniversitesi, İşletme Bölümü Yüksek Lisans Tezi.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 125-145.
  • Çopur, T., Moğol, S. (2012). Fizik Eğitiminde İşbirliğine Dayalı Yaklaşımın Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. GEFAD/GUJDED. 32.2, 251-266.
  • Gökçe, A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 11, 1-12 .
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve İnternet Destekli Uzaktan Eğitim Programlarının Tasarım, Geliştirme ve Değerlendirme Aşamaları (SUZEP Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 19, 259-273.
  • İşman, A. (1998). Uzaktan Eğitim. Adapazarı: Değişim Yayınları, 1998.
  • Johnson,D., W. Johnson, R.T (1990), “Cooperative Learning and Achievement”, Cooperative Learning, Theory and Research, Ed. Shlomo Sharan, Praeger, USA, p.23-37. Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J.D. ve Russell, J. D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Polat, C. ve Odabaş, H. (2008). Bilgi Toplumunda Yaşam Boyu Öğrenmenin Anahtarı: Bilgi Okuryazarlığı. Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu Bildiri Kitabı, Antalya (Turkey), 27-30 March 2008, 596-606.
  • Subaşı G. (2000). Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri. Milli Eğitim Dergisi, 146 http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/146/subasi.htm
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil TR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Yılmaz

Banu Özkan

Yayımlanma Tarihi 3 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Ö., & Özkan, B. (2014). UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education, 11(1), 85-94.
AMA Yılmaz Ö, Özkan B. UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. Mayıs 2014;11(1):85-94.
Chicago Yılmaz, Özgür, ve Banu Özkan. “UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 11, sy. 1 (Mayıs 2014): 85-94.
EndNote Yılmaz Ö, Özkan B (01 Mayıs 2014) UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education 11 1 85–94.
IEEE Ö. Yılmaz ve B. Özkan, “UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, HAYEF Journal of Education, c. 11, sy. 1, ss. 85–94, 2014.
ISNAD Yılmaz, Özgür - Özkan, Banu. “UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 11/1 (Mayıs 2014), 85-94.
JAMA Yılmaz Ö, Özkan B. UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2014;11:85–94.
MLA Yılmaz, Özgür ve Banu Özkan. “UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education, c. 11, sy. 1, 2014, ss. 85-94.
Vancouver Yılmaz Ö, Özkan B. UZAKTAN EĞİTİM BÖTE ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2014;11(1):85-94.