Günümüzde kültürel ve miras turizmi kapsamında müze ziyaretlerinin sayısının giderek arttığı
bilinmektedir. Ziyaretlerin gerçekleştiği bölgelerde gerek ekonomiye gerekse sosyal yaşama
hareketlilik kazandırması itibarıyla önemlidir. Müze ziyaretlerinde elde edilen deneyimler,
destinasyona olan rağbeti de etkilemektedir. Bu araştırmanın örneklemini, Hacı Bektaş Veli
Müzesini ziyaret eden günübirlikçiler oluşturmaktadır. Hacı Bektaş Veli müzesi kültürel
miras açısından oldukça zengin bir etnografya müzesidir. Bu araştırmanın temel amacı,
günübirlikçilerin seyahat motivasyonlarını ve memnuniyetlerini ortaya koymaktır.
Araştırmanın amacını sağlamak için katılımcılara birincil veri yöntemlerinden anket
uygulanmıştır. Araştırma anketi, seyahate ilişkin sorular ve turizm hizmetlerinde memnuniyet
düzeylerini ortaya koyan likert ölçekli önermelerden oluşmaktadır. Araştırmaya toplam 121
katılım sağlanmıştır. Araştırmada yapılan analizler sonucunda katılımcıların seyahate katılma
nedenlerinin oldukça değişkenlik gösterdiği ve destinasyonda sunulan turizm hizmetlerine
yönelik memnuniyetin yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca katılımcıların müzeyi tekrar
ziyaret etme niyeti ve müzeyi yakın çevresine tavsiye etme niyetinin oldukça yüksek olduğu
belirlenmiştir.
Hacı Bektaşi Veli Müzesi günübirlikçi motivasyon ve memnuniyet düzeyi
The tourists’ tendency to experience local culture and heritage make museums an important attraction in destinations. Considered a part of cultural and heritage tourism, visiting museums is important for both the community’s economy and social life. The experiences formed from visiting museums have also an impact on the destination’s attractiveness. Visitor’s satisfaction of services offered in the destination plays a significant role in revisit intentions. Drawing on a sample of 121 excursionists visiting Haji Bektashi Veli Museum, which is considered a rich cultural heritage ethnography museum in Turkey, this paper examined the travel motivation and satisfaction level of museum’s visitors. To answer the research question, a selfadministrated questionnaire was used. The findings suggested that travel motivations were variable among the respondents and that visitors’ satisfaction of services offered in the destination was high. The study also reported high level of revisit and recommendation intentions among visitors
Haji Bektashi Veli Museum excursionist motivation and satisfaction
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |