Çağın koşulları gereği yeniden şekillenmek durumunda kalan eğitim anlayışının sağlıklı gelişimini sağlamak hemen hepimizin öncelikli sorumluluğu haline geldi. Buna göre özellikle eğitime doğrudan paydaş olan kişi, kurum ve kuruluşların gerek doğrudan gerekse dolaylı olarak eğitim politikalarında belirleyici oldukları görülmektedir. Özellikle OECD, AB, UNICEF, Dünya Bankası gibi çok uluslu kurum ve kuruluşların kaleme aldığı raporlar küresel anlamda ses getirmektedir. Bu çabaların da etkisiyle ortaya çıkan ve “21. Yüzyıl Yeterlikleri” diye tanımlanan yeterlikler çerçevesi eğitim politikalarında nelere dikkat edilmesi gerektiğine dair ipuçları vermektedir. Öte yandan eğitime ve okul sistemlerine ilişkin tek çaba sarf eden küresel aktörler de değildir; özellikle eğitimciler tarafından var olan sistemin iyileştirilmesi adına da farklı arayışlar sürdürülmektedir. Örneğin alternatif eğitim arayışları çerçevesinde ortaya çıkan “okul dışı öğrenme modeli” öğrenmeyi dört duvar arasına sıkışmaktan kurtarmak için bir yol haritasını ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın genel amacı 21. Yüzyıl Yeterlikleri ve okul dışı öğrenme modelini birlikte ele alarak alan yazında var olan bilgiler ışığında bu ikisinin nasıl sentezlenebileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçla nitel bir araştırma tasarlanmış ve doküman analizi tekniği ile toplanan veriler kapsamında yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında 21. Yüzyıl Yeterliklerinin ortaya koyduğu başat beceri alanlarında okul dışı öğrenme modeline uygun etkinlikler yapılabileceğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Sürekli Mesleki Eğitim ve Öğretim Dergisi
Dergimizde yayımlanan tüm içerik ve makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır.