BibTex RIS Kaynak Göster

Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 29.07.2016

Öz

Alanyazın incelendiğinde ARCS motivasyon modeli dikkate alınarak hazırlanan metinsel ifadelerin öğrencilerde motivasyon arttırıcı etki yaptığı belirtilmektedir. Bu noktadan hareketle yapılan çalışmada motivasyon artırıcı ifadelerle desteklenen metinsel dokümanların, öğrenci başarısı ve öz yeterlilik algısı üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla programlama dersleri içeriğinde yer alan döngüler konusuna ilişkin bir çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Hazırlanan çalışma kâğıdında, John M. Keller'ın ARCS motivasyon modeli göz önüne alınarak metinsel dokümanlar üzerinde ARCS motivasyon modelinin Attention (Dikkat Çekme), Relevance (İlgi), Confidance (Güven) ve Satisfaction (Memnuniyet) bileşenlerini sağlamaya yönelik düzenlemeler yapılmıştır.

Yürütülen çalışmanın örneklemini iki farklı üniversitenin BÖTE bölümlerinde okuyan toplam 120 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmaya katılan öğrencilerden 60’ı deney grubunda 60’ı ise kontrol grubunda yer almıştır. Deney ve kontrol grupları yansız olarak seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak öz yeterlilik algısı ölçeği ve değerlendirme testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin programlama dersi başarıları ve öz yeterlilik algıları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.

                   Anahtar sözcükler: Motivasyon ilkeleri, programlama dilleri, öz yeterlilik

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 29.07.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil TR
Bölüm TWELFTH ISSUE
Yazarlar

Alper Aslan

Lokman Şılbır

Selçuk Karaman

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, A., Şılbır, L., & Karaman, S. (2016). Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 5(2).