Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation Of Internal Auditors Of Working Public Communication Skills

Yıl 2019, Cilt: 18 Sayı: 3, 966 - 989, 02.07.2019
https://doi.org/10.21547/jss.455993

Öz

The aim of the research is to examine communication skills of public
internal auditors working in Turkey, whether differed significantly in t
erms of age, gender,
marital status, total working time in the internal audit staff, educational
status, budget type of faculty he graduated from and working institution
variables. A total of 521 internal auditors from 798 Public internal auditors  participated in the survey. Communication
skill levels of the personnel participating in the research were measured by
Communication Skills Inventory developed by Ersanlı and Balcı (1998). According
to the findings of the internal auditors of public communication skill levels
determined to be high who work in Turkey. Statistically significant differences
were not achieved in the communication skills, depending on the marital status,
the total working hours in the internal audit staff, the educational status and
the faculty variables they graduated who serving as public internal auditors in
Turkey. Findings were interpreted and suggested in the light of the literature.

Kaynakça

  • Altıntaş, E. & Devrim Ç. (2004). Beden Dili Sözsüz İletişim (1.Baskı.). Aktüel Yayımları. İstanbul.
  • Aslan, B. (2010). Bir Yönetim Fonksiyonu Olarak İç Denetim, Sayıştay Dergisi, 77: 63-86.
  • Başar, H. (2000). Eğitim Denetçisi. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Bekcan, S. (2015). İletişim Becerileri, Motivasyon ve Sağlık Çalışanları. Beykent Üniversitesi, SBE, YLT, İstanbul.
  • Bilge, S. ve Kiracı M. (2010). Kamu Sektöründe İç Denetim ve İç Denetimin Başarıyla Uygulanmasında Rol Oynayan Faktörler. (1. Baskı). Ankara: Gazi.
  • Buckman, R. (2001). Communication Skills in Palliative Care. Neurologic Clinics, 19 (4), 989-1004.
  • Cihangir, Z. (2004), Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Çetinkaya Ö. & Alparslan A. M. (2011). “Duygusal Zekanın İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 16 (1), 63-377.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ersanlı, K. (1998). İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(10), 7-12.
  • Gölönü, S. & Karcı Y. (2010). İletişim Meslek Lisesi Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 31, 123-140.
  • Zarif, G. N. (2005). İç Denetim, 2. Baskı, Maliye Bütçe Kontrolörleri Derneği Araştırma İnceleme Dizisi, Ankara.
  • Hargie, O. (2004). Skilled Interpersonal Communication: Research, Theory and Practice. 4th Edition, Routledge Publishing, London.
  • Hartley, P. (2010). Kişilerarası iletişim, Çev. Ü. Doğanay, M.A.Yamanoğlu, B.Şimşek, P.Özdemir, H.K.Şanlı, İ.Ö.Taştan, İmge Kitabevi, 1. Basım, Ankara.
  • İDÇUEHY, “İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik”, http://www.idkk.gov.tr/SiteDokumanlari/Mevzuat/Ikincil%20Duzey%20Mevzuat/icdencalusulveesas.pdf , Erişim Tarihi: 17.03.2016.
  • Kaya, Y. K. (1996). Eğitim Yönetimi. Bilim Yayınları, Ankara.
  • Kepekçi, C. (2000). Bağımsız Denetim. Avcıol Basım Yayın, 4.b., Ankara.
  • Kılcıgil, E., Bilir P., Özdinç Ö., Eroğlu K. & Eroğlu B. (2009). İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 7 (1): 19-28.
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerinin Değerlendirilme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 2(7), 18-23.
  • Korkut, F. (1999). Etkili İletişim Becerileri, Çatışma Çözme Biçimleri ve Takım Çalışması. Eğitim-Sen Bülteni Ekim Sayısı, 214-227.
  • Korkut, F. (2005). Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28, 143-149.
  • Kurnaz, N. & Çetinoğlu T. (2010). İç Denetim Güncel Yaklaşımlar (1. Baskı). İzmit: Umuttepe.Memiş, M. Ü. (2008). Etkin ve Başarılı Bir İç Denetim İçin Gerekli Koşullar. Mali Çözüm Dergisi 85, 75-91.
  • Newman, M. (1994). Stepfamily Realities; How to Overcome Diffuculties and Have a Happy Family, Dissertation Abstracts İnternational, ERIC: ED879237. Aktaran Durmuş GÖRÜR, a.g.e., s.51.
  • Özerbaş, M. A., Bulut M. & Usta E. (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1), 123-135.
  • Roper, N:, Logan W.W., Tierney A. J. (1996). The Elements of Nursing. (4.Ed). Edinburg, Churhill Livingstone, 103.
  • Uygur, A., Göral R. (2005). Yönetim ve Organizasyon. Nobel Yayın, Ankara.
  • Zıllıoğlu, M. (2003). İletişim Nedir?. Cem Yayınevi, İstanbul

Kamu İç Denetçilerinin İletişim Becerilerinin Belirlenmesi

Yıl 2019, Cilt: 18 Sayı: 3, 966 - 989, 02.07.2019
https://doi.org/10.21547/jss.455993

Öz

Araştırmanın amacı, Türkiye’de görev yapan kamu iç
denetçilerinin
iletişim becerilerinin yaş,
cinsiyet, medeni durum, iç denetçilik kadrosundaki toplam çalışma süresi,
öğrenim durumu, mezun olduğu fakülte ve çalışmakta olduğu kurumun bütçe türü
değişkenleri açısından
anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmaya Türkiye’de görev
yapan 221 Kamu İdaresine atanmış toplam 798 iç denetçiden bu araştırmayı kabul
eden 521 tanesi katılmıştır. Araştırmaya katılan personelin iletişim beceri
düzeyleri Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri
Envanteri ile ölçülmüştür.
Araştırma bulgularına göre, Türkiye’de görev yapan kamu iç
denetçilerinin iletişim beceri düzeyinin yüksek olduğu belirlenmiştir.
Türkiye’de
görev yapan kamu iç denetçilerinin, medeni durum,
iç denetçilik kadrosundaki toplam çalışma süreleri,  öğrenim durumları ve mezun oldukları fakülte
değişkenlerine bağlı olarak, iletişim becerilerinde istatistiksel olarak
anlamlı farklılıklara ulaşılamamıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında
yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Altıntaş, E. & Devrim Ç. (2004). Beden Dili Sözsüz İletişim (1.Baskı.). Aktüel Yayımları. İstanbul.
  • Aslan, B. (2010). Bir Yönetim Fonksiyonu Olarak İç Denetim, Sayıştay Dergisi, 77: 63-86.
  • Başar, H. (2000). Eğitim Denetçisi. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Bekcan, S. (2015). İletişim Becerileri, Motivasyon ve Sağlık Çalışanları. Beykent Üniversitesi, SBE, YLT, İstanbul.
  • Bilge, S. ve Kiracı M. (2010). Kamu Sektöründe İç Denetim ve İç Denetimin Başarıyla Uygulanmasında Rol Oynayan Faktörler. (1. Baskı). Ankara: Gazi.
  • Buckman, R. (2001). Communication Skills in Palliative Care. Neurologic Clinics, 19 (4), 989-1004.
  • Cihangir, Z. (2004), Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Çetinkaya Ö. & Alparslan A. M. (2011). “Duygusal Zekanın İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 16 (1), 63-377.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ersanlı, K. (1998). İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(10), 7-12.
  • Gölönü, S. & Karcı Y. (2010). İletişim Meslek Lisesi Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 31, 123-140.
  • Zarif, G. N. (2005). İç Denetim, 2. Baskı, Maliye Bütçe Kontrolörleri Derneği Araştırma İnceleme Dizisi, Ankara.
  • Hargie, O. (2004). Skilled Interpersonal Communication: Research, Theory and Practice. 4th Edition, Routledge Publishing, London.
  • Hartley, P. (2010). Kişilerarası iletişim, Çev. Ü. Doğanay, M.A.Yamanoğlu, B.Şimşek, P.Özdemir, H.K.Şanlı, İ.Ö.Taştan, İmge Kitabevi, 1. Basım, Ankara.
  • İDÇUEHY, “İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik”, http://www.idkk.gov.tr/SiteDokumanlari/Mevzuat/Ikincil%20Duzey%20Mevzuat/icdencalusulveesas.pdf , Erişim Tarihi: 17.03.2016.
  • Kaya, Y. K. (1996). Eğitim Yönetimi. Bilim Yayınları, Ankara.
  • Kepekçi, C. (2000). Bağımsız Denetim. Avcıol Basım Yayın, 4.b., Ankara.
  • Kılcıgil, E., Bilir P., Özdinç Ö., Eroğlu K. & Eroğlu B. (2009). İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 7 (1): 19-28.
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerinin Değerlendirilme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 2(7), 18-23.
  • Korkut, F. (1999). Etkili İletişim Becerileri, Çatışma Çözme Biçimleri ve Takım Çalışması. Eğitim-Sen Bülteni Ekim Sayısı, 214-227.
  • Korkut, F. (2005). Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28, 143-149.
  • Kurnaz, N. & Çetinoğlu T. (2010). İç Denetim Güncel Yaklaşımlar (1. Baskı). İzmit: Umuttepe.Memiş, M. Ü. (2008). Etkin ve Başarılı Bir İç Denetim İçin Gerekli Koşullar. Mali Çözüm Dergisi 85, 75-91.
  • Newman, M. (1994). Stepfamily Realities; How to Overcome Diffuculties and Have a Happy Family, Dissertation Abstracts İnternational, ERIC: ED879237. Aktaran Durmuş GÖRÜR, a.g.e., s.51.
  • Özerbaş, M. A., Bulut M. & Usta E. (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1), 123-135.
  • Roper, N:, Logan W.W., Tierney A. J. (1996). The Elements of Nursing. (4.Ed). Edinburg, Churhill Livingstone, 103.
  • Uygur, A., Göral R. (2005). Yönetim ve Organizasyon. Nobel Yayın, Ankara.
  • Zıllıoğlu, M. (2003). İletişim Nedir?. Cem Yayınevi, İstanbul
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm İletişim
Yazarlar

Ayhan Serttaş Bu kişi benim 0000-0002-3799-1368

Nural İmik Tanyıldızı 0000-0002-9177-759X

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 30 Ağustos 2018
Kabul Tarihi 26 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Serttaş, A., & İmik Tanyıldızı, N. (2019). Kamu İç Denetçilerinin İletişim Becerilerinin Belirlenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18(3), 966-989. https://doi.org/10.21547/jss.455993