Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rauf Parfi’nin Şiirlerinin Öğretiminde Disiplinler Arası Yaklaşımdan Yararlanma Yolları

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 73 - 82, 31.12.2022

Öz

Makalede Özbekistan’daki genel orta öğretim okulları ve akademik liselerdeki (Fen ve Anadolu Liseleri) edebiyat derslerinde Rauf Parfi’nin şiirlerinin öğretilmesi sürecinde disiplinler arası yaklaşımdan yararlanmanın yeri ve öğretim usulleri konusunda somut örnekler sunulmuştur. Disiplinler arası yaklaşım günümüzde yaygın biçimde kullanılan bir terimdir. Orta öğretim edebiyat derslerinde problem çözme, eleştirel düşünme, bilişsel düşünme ve becerilerini kazanmalarını kolaylaştıran disiplinler arası yaklaşım, öğrencilerin farklı bakış açılarını tanımalarında ve değerlendirmelerinde, ilgilerini çekmede ve motivasyonlarını artırmada etkili olduğu dikkate alındığında entegre bilgiler yoluyla işlenecek konuya çoklu açılardan bakarak yorumlama ve değerlendirme imkânına kavuşur. Edebiyat derslerinde öğrencilerin belli başlı şairlerin ve yazarların edebî kişiliklerine, eserlerinin mesajlarına, hayal ettikleri durumlara daha bütüncül bir yapıda bakabilme yetisini nasıl kazanacakları üzerinde durulmaktadır.

Kaynakça

  • Bozorova, N.(2021). The image of the human psyche in rauf parfi poetru, Buhara Üniversitesi dergisi, O’zbekiston.
  • Husanboyeva, Q. ve Niyozmetova, R. (2022). Edebiyat eğitimi Metodu/Adabiyot o'qitish metodikasi.
  • Jones, C. (2009). Interdisciplinary approach - advantages, disadvantages, and the future benefits of interdisciplinary studies. ESSAI, 7, Article 26.
  • Karimov, O. (2016). Yeni Özbek Edebiyatı/Yangi o'zbek adabiyoti tarixi, Taşkent-Özbekistan.
  • Korkmaz, M. (2021). Özbekistan’ın çağdaş şairleri üzerine değerlendirme. Milli Kültür Araştırmaları Dergisi, 5(2), 85-98.
  • Mirqosimova, M. (2006). O’quvchilarda adaabiy tahlil malakasini shakllantirish va takomillashtirish asoslari. – T.: O’zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi “Fan” nashriyoti, – 112b. Toshkent- O’zbekiston
  • Mirzayev, S. (2005). 20. Asır Özbek Edebiyatı/XX asr o'zbek adabiyoti, Toshkent- O’zbekiston
  • Qosimov, B. (2004). Millî Uyanış Devri Özbek Edebiyatı/Milliy uyg'onish davri o'zbek adabiyoti, Toshkent- O’zbekiston.
  • Rahmonov, N. (2017). O'zbek adabiyoti tarixi, Toshkent, Özbekistan
  • To’xliev, B. (2018). Adabiyot [Matn]. 11-sinf: darslik-majmua. 2-qism. /B.To’xliev [va boshq.], - Toshkent: “O’zbekiston milliy entsiklopediyasi” Davlat nashriyoti, – 200b. Toshkent- O’zbekiston
  • Yo’ldoshev, Q. (1996). Adabiyot o’qitishning ilmiy-nazariy asoslari: Maktab o’qituvchilari, ilmiy xodimlar, talabalar uchun. – O’qituvchi,– 152b., Toshkent- O’zbekiston
  • Yuldashev, M. (2013). Çağdaş Türk Edebiyatları-II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Obitjon Karimov Bu kişi benim 0009-0001-4412-0624

Muhittin Gümüş 0000-0002-0991-2642

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karimov, O., & Gümüş, M. (2022). Rauf Parfi’nin Şiirlerinin Öğretiminde Disiplinler Arası Yaklaşımdan Yararlanma Yolları. Journal of Turkic Civilization Studies, 3(2), 73-82.

Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

   

Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1