Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING THE EDUCATIONAL VALUES IN TINY AUNT'S STORY BY EMOTIONAL DIRECTION ANALYSIS

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 35 - 43, 05.07.2020

Öz

Kaynakça

  • Akbayır, S. (2010). Çocuğum neyi okumalı?. Ankara: Pegem Akademi.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F., (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Demirel, Ş. (2011). Edebi metinlerle çocuk edebiyatı. Ankara:Pegem Akademi.Kaya, M. (2012). İlköğretim II. Kademe öğrencileri için Fazıl Hüsnü Dağlarca’nı yapma destanlarındaki rol-model kavramının eğitsel açıdan incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kilis).Miles, M. B. ve Huberman, A. M. Nitel veri analizi. Çev. Akbaba-Altun, S. ve Ersoy, A. Ankara: Pegem Akademi, 2016.Sever, S. (2013). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem.Şimşek, T. (2002). Çocuk edebiyatı. Ankara: Rengarenk.Tavşancıl, E. ve Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon.Temizyürek, F. (2016). Çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi.Tezcan, A. (1990). Hırsız kedi balığımı yedi. İstanbul: Gülücük.Oğuzkan, F. (2000). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı.Yılar, Ö. ve Turan, L. (2011). Eğitim fakülteleri için çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Minik Teyze Öyküsünde İşlenen Eğitsel Değerlerin Duygusal Yön Analizi ile Belirlenmesi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 35 - 43, 05.07.2020

Öz

Bu
çalışmanın temel amacı
Ahmet
Tezcan’ın Minik Teyze adlı hikâyesinin öğrencilere ilettiği eğitsel değerleri
içerik analiz yöntemlerinden duygusal yön analizine göre incelemektir. Bu
çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır.

Ahmet Tezcan’ın Hırsız Kedi
Balığımı Yedi kitabındaki Minik Teyze adlı hikâyesindeki her cümle tek tek
incelenmiş ve cümlelerin eğitsel açıdan tahlilleri yapılmıştır.  Bu araştırmada metinler çözümlenirken içerik
analizi çeşitlerinden duygusal yön analizi tekniği kullanılmıştır. Hikâyede
incelenen cümlelerin ilettiği mesajların pozitif, negatif, karışık ve müphem
yönleri belirlenmiştir. Pozitif ifade 1, karışık 3, negatif 5, müphem de 7
rakamı ile belirtilmiştir. Daha
sonra belirtilen bu cümleler on uzmana gönderilmiştir, uzmanlardan gelen
dönütler doğrultusunda çalışmanın güvenirlilik testi yapılmıştır.





Araştırma sonucunda Minik Teyze
adlı hikayedeki cümlelerin %75’inin pozitif, 
%21’inin negatif, %4’ünün de müphem(nötr) olduğu tespit edilmiştir. Hikâyedeki
cümlelerin 20 tanesinin yaratıcılık, 11 tanesinin sevgi, 5 tanesinin dayanışma,
2 tanesinin vatanseverlik, 3 tanesinin saygı, 1 tanesinin bilimsel bilgi ile
ilgili olumlu ifadeler taşımasına rağmen 5 tanesinin sevgi, 3 tanesinin de
saygı ifadesiyle ilgili olumsuz ifadeler taşıdığı tespit edilmiştir. Tüm bu
verilerden hareketle Minik Teyze hikâyesinin nitelikli bir hikâye olduğu,
öğrencilere kazandıracağı birçok eğitsel değeri içinde barındırdığı, çocukların
bilişsel, duyuşsal özelliklerine katkı sağlayacağı kanaatine varılmıştır.

Kaynakça

  • Akbayır, S. (2010). Çocuğum neyi okumalı?. Ankara: Pegem Akademi.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F., (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Demirel, Ş. (2011). Edebi metinlerle çocuk edebiyatı. Ankara:Pegem Akademi.Kaya, M. (2012). İlköğretim II. Kademe öğrencileri için Fazıl Hüsnü Dağlarca’nı yapma destanlarındaki rol-model kavramının eğitsel açıdan incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kilis).Miles, M. B. ve Huberman, A. M. Nitel veri analizi. Çev. Akbaba-Altun, S. ve Ersoy, A. Ankara: Pegem Akademi, 2016.Sever, S. (2013). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem.Şimşek, T. (2002). Çocuk edebiyatı. Ankara: Rengarenk.Tavşancıl, E. ve Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon.Temizyürek, F. (2016). Çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi.Tezcan, A. (1990). Hırsız kedi balığımı yedi. İstanbul: Gülücük.Oğuzkan, F. (2000). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı.Yılar, Ö. ve Turan, L. (2011). Eğitim fakülteleri için çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Kaya 0000-0003-4755-4994

Yayımlanma Tarihi 5 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, M. (2020). Minik Teyze Öyküsünde İşlenen Eğitsel Değerlerin Duygusal Yön Analizi ile Belirlenmesi. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 35-43.

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı