Okuduğunu anlama, bireyin sadece eğitim-öğretim
hayatında değil yaşamının her alanında önemli bir kavram olarak yer almaktadır.
Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu
anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı düzeyleri
arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modeline
dayalı bu araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Bayburt
ilinde bulunan 44 ilkokulda okuyan 938 dördüncü sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise küme örnekleme yöntemlerinden
oranlı küme örnekleme yöntemine göre seçilen ve okuduğunu anlama başarı testi
hazırlama çalışmalarına dahil edilmeyen toplam 503 dördüncü sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan
“Okuduğunu Anlama Başarı Testi” ve Susar Kırmızı (2006) tarafından geliştirilen
“Okuduğunu Anlama Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler
SPSS.17 programı ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular,
öğrencilerin okuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeylerinin “bazen”
düzeyinde ve okuduğunu anlama başarı düzeylerinin “orta” düzeyde olduğunu
göstermiştir. Bununla birlikte ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu
anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı düzeyleri
arasında pozitif yönlü yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Okuduğunu Anlama Stratejileri Okuduğunu Anlama İlkokul İlişki.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 49 |