Argümantasyon; iddiaların dayandırıldığı gerekçeler belirtilerek veriler
ile ilişkili olup olmadığının yapılandırıldığı süreçtir. Bu süreçte
matematiksel argümanlar özellikle problem çözümlerinde hayati bir öneme
sahiptir. Geçerli argümanlar ya da ispatlar üretme ve argümanların kritik
edilmesi, matematik yapmanın ayrılmaz parçasıdır. Bu nedenle, muhakeme becerileri
öğrencilere kazandırılmazsa matematik, bir işlem dizisini takip etmek ve
anlamını düşünmeden örnekleri taklit etmek olur. Argümantasyona dayalı öğrenme
ortamlarının iyi yönlendirilmesi gerekmektedir çünkü öğrenciler süreç içinde
verilen argümanları anlamada güçlük çekebilir ya da diğer öğrencilerle
düşüncelerini paylaşmada ya da düşünceleri çürütme aşamasında yanlış anlamalar,
yanlış anlaşılan argümanlardan dolayı da bir takım zorluklar yaşayabilir. Bu
yüzden argümantasyon sürecinin iyi yönetilmesi, bu süreci yaşamaya ve
deneyimlemeye dayalı olarak gerçekleşir. Bu çalışma, öğretmen adaylarının
sınıflarında argümantasyon öğrenme yaklaşımını etkin biçimde uygulayabilmeleri
için öncelikle kendilerinin argümantasyon sürecini yaşamaları gerektiği düşüncesinden
yola çıkılarak geliştirilmiş bir öğretmen eğitimi uygulamasıdır. Çalışmada
öğrenciden gelebilecek sorular üzerinden tasarlanmış online argümantasyon
etkinliklerinde öğretmen adaylarının sergiledikleri pedagojik alan bilgisi
izleri incelenmiş ve öğrenme ortamının güçlü ve zayıf yanları araştırılmıştır.
Sonuç olarak, online argümantasyon yönteminin öğretmen adaylarının pedagojik
alan bilgisi gelişiminde ve kendi öğrenmeleri üzerindeki olumlu etkileri ortaya
çıkmıştır. Sunulan bu hizmet öncesi eğitim bileşenlerinin öğretmen eğitimi
alanında gerçekleştirilecek gelecekteki olası çalışmalara yön vereceği
düşünülmektedir.
online argümantasyon öğrenci soruları pedagojik alan bilgisi matematik eğitimi öğretmen eğitimi
Argumentation is a process in which
whether arguments are associated with data is constructed with warrants that
they are based on. In this process, mathematical arguments are of vital
importance especially in problem solving. Producing valid arguments or proofs
and criticizing the arguments are inseparable parts of doing math. Therefore,
if there is nothing done to develop reasoning skills, mathematics will become
just following a sequence of operations and copying the examples without
thinking about their meanings. It is necessary to direct argumentation-based
learning environments well because students may find it hard to understand
given arguments or have certain challenges due to misunderstandings and
misunderstood arguments when sharing their ideas with other students or during
the stage of invalidating the ideas. This is why good direction of the
argumentation process depends on living and experiencing the process itself.
This study is an application of teacher education developed in the light of the
idea that prospective teachers need to experience their own processes of
argumentation so that they could handle the argumentation-based learning
approach in their future classrooms. Traces of pedagogical content knowledge
exhibited by the prospective teachers in the online argumentation activities
which were designed through possible student questions were examined, and the
strengths and weaknesses of the learning environment were investigated in the
study. Consequently, online argumentation method was found to have positive
impacts on the improvement of prospective teacher’s pedagogical content
knowledge and their own learning. It is anticipated that these presented
preservice education components will shape future studies to be carried out in
the field of teacher education.
Online argumentation student questions pedagogical content knowledge mathematics education teacher education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 53 |