Bu araştırmanın temel amacı, rekabetçi davranışların strateji yürütme üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini, Düzce ve Sakarya illerinde faaliyet gösteren otomotiv firmaları yöneticileri oluşturmaktadır. Yöntem olarak ise nicel araştırma yönteminden yararlanılmış, veriler anket toplama tekniği ile elde edilmiş ve araştırmanın analizinde kullanılmak üzere 185 anket değerlendirilmiştir. Değişkenlerin yapısını incelemek için yapılan faktör analizi sonucunda, rekabetçi davranış tarzları üç boyutlu olarak doğrulanırken, strateji yürütme unsurları üç boyutlu bir yapıda ele alınmıştır. Değişkenler arasındaki etkileşimi ortaya koymak amacı ile yapılan regresyon analizleri sonucunda rekabetçi davranış boyutlarından agresif rekabetçi davranış ve iş birlikçi rekabetçi davranış strateji yürütüme boyutlarının tamamına pozitif yönde, iş birlikçi rekabetçi davranışın ise strateji yürütme boyutlarından yapı boyutunu pozitif, enformasyon ve karar alma hakları- motivatörler boyutlarını negatif yönde etki ettiği belirlenmiştir. Ayrıca strateji yürütme unsurlarının, rekabetçi davranışların hangi boyutu ile daha fazla ilişkili olduğu konusunda önemli bulgular elde edilmiştir.
Rekabetçi Davranış, Strateji Yürütme, Otomotiv İşletmeleri, Yöneticiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |