Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turkish Music Education in Germany: The Example Cologne

Yıl 2024, Sayı: 17, 37 - 51, 30.03.2024
https://doi.org/10.32579/mecmua.1425065

Öz

In Turkish history, migration and migration routes are significant sociological phenomena. One of the largest migrations was to Europe, particularly to Germany in the 1950s and 1960s. Since then, Turkish migrants in Germany have not only contributed to the economy by working but have also acted as cultural ambassadors. Culture and art are valuable assets that societies have accumulated over centuries and have developed to this day. Music holds a significant place in this structure and holds a special meaning for Turkish expatriates. Particularly, Turkish citizens living in Germany have instinctively, naturally, and humanely tried to preserve their own culture while seeking ways to live in harmony with the foreign society.
Turks who first came to Germany initially clung to their own culture with homesickness. However, in later periods, particularly among the new generation of young people born in Germany, there has been a gradual distancing from these cultural ties. Today, it can be observed that the fourth generation population has almost entirely abandoned their cultural roots. Germany's assimilation, adaptation, and integration policies have been effective in helping immigrants make a living away from home. The country's efforts to survive have also contributed to this success.
To safeguard Turkish music, it is crucial to protect it from cultural collapse. This study aims to uncover Turkish music activities in 13 organizations in Cologne, Germany. These include three official organizations, six foundations and associations, and four private entities. Based on the findings from thirteen organizations across different genres, it was determined that Turkish folk music and baglama education were the most preferred.
Keywords: Immigration, Germany, Turkish folkmusic, Turkish musical training, Bağlama,

Kaynakça

  • Hintereder, P. (1997). Integration und Sprache (Bütünleşme ve dil). Deutschland Dergisi, Franfurt am Main: Franfurter Societäts-Gmbh.
  • Nuruan, M. ve Kalaycı, A. R. (2007). Almanya’da yaşayan Türklerin aile yapısı ve sorunları araştırması. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü.
  • Özdemir, E. (2020). Âşıklık geleneği, âşık müziği ve alevilik. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 3(4), 194-215. https://dergipark.org.tr/en/pub/uhad/issue/54670/717518
  • Türkçe Sözlük (2011). Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Köln. Vikipedi, Özgür Ansiklopedi https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6ln adresinden Erişim Tarihi: 23.01.2024, 17:55
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Yücel, H. (2014). Almanya’ya giden Türk işçileri ve müzik yaşamı [Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi]. Haliç Üniversitesi

ALMANYA'DA TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİMİ: KÖLN ÖRNEĞİ

Yıl 2024, Sayı: 17, 37 - 51, 30.03.2024
https://doi.org/10.32579/mecmua.1425065

Öz

Türk tarihinde göç ve göç yolları oldukça önemli bir sosyolojik olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu göçlerin en büyüklerinden birisi de 1950-60’lı yıllarda başta Almanya olmak üzere Avrupa’ya olandır. O tarihten bu yana Almanya’ya göç eden Türkler, Almanya’da sadece çalışarak ekonomiye katkıda bulunmayıp, sosyal anlamda da adeta bir kültür elçiliği görevi üstlenmişlerdir. Kültür ve sanat, bir toplumun asırlarca biriktirip sahip çıktığı ve günümüze kadar geliştirerek yaşattığı en kıymetli değerleridir. Müzik ise bu yapı içinde önemli bir yere sahiptir ve Türkiye dışında yaşayan gurbetçi vatandaşlarımız açısından farklı bir anlam ifade etmektedir. Özellikle Almanya’da yaşayan vatandaşlarımız bir taraftan yabancı bir toplum ile uyumlu yaşamanın yollarını ararken diğer taraftan içgüdüsel, doğal ve insancıl olarak kendi kültürüne sahip çıkmanın çabasında olmuşlardır.
Almanya’ya ilk gelen Türkler, memleket özlemi ile kendi kültürüne daha fazla sahip çıkmıştır. Daha sonraki dönemlerde ise özellikle Almanya’da doğan yeni kuşak gençlerin adım adım bu konulardan uzaklaştığı, günümüzde dördüncü kuşak nüfusun ise neredeyse kendi kültüründen tamamen uzaklaştıklarını söyleyebiliriz. Bunda memleketten uzakta geçim çabası içinde ayakta kalma mücadelesi yanında, Almanya’nın başlangıçtan günümüze kadar uyguladığı asimilasyon, adaptasyon ve entegrasyon politikaları da etkili olmuştur.
Böyle bir kültürel çöküş karşısında, sadece söz ve müzik olmaktan daha fazla anlama gelen Türk müziğine sahip çıkmak önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu amaçla yapılan çalışmada, Almanya’nın Köln şehrinde yer alan ve Türk müziği eğitimi veren üçü resmi, altısı vakıf ve dernek, dördü ise özel olmak üzere 13 kuruluştaki Türk müziği faaliyetlerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Çalışmada farklı türlerde on üç kuruluştan elde edilen bulgular sonucunda, en çok Türk halk müziği ve bağlama eğitiminin tercih edildiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Hintereder, P. (1997). Integration und Sprache (Bütünleşme ve dil). Deutschland Dergisi, Franfurt am Main: Franfurter Societäts-Gmbh.
  • Nuruan, M. ve Kalaycı, A. R. (2007). Almanya’da yaşayan Türklerin aile yapısı ve sorunları araştırması. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü.
  • Özdemir, E. (2020). Âşıklık geleneği, âşık müziği ve alevilik. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 3(4), 194-215. https://dergipark.org.tr/en/pub/uhad/issue/54670/717518
  • Türkçe Sözlük (2011). Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Köln. Vikipedi, Özgür Ansiklopedi https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6ln adresinden Erişim Tarihi: 23.01.2024, 17:55
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Yücel, H. (2014). Almanya’ya giden Türk işçileri ve müzik yaşamı [Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi]. Haliç Üniversitesi
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Sosyolojisi
Bölüm SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER
Yazarlar

Yaşar Seçkin 0000-0002-4317-8904

Hamit Önal 0000-0001-6990-5279

Erken Görünüm Tarihi 28 Mart 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 24 Ocak 2024
Kabul Tarihi 26 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Seçkin, Y., & Önal, H. (2024). ALMANYA’DA TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİMİ: KÖLN ÖRNEĞİ. Mecmua(17), 37-51. https://doi.org/10.32579/mecmua.1425065


DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren MECMUA Sosyal Bilimler Alanında Yayımlanan

Uluslararası Hakemli Bir Dergidir