Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 133 - 141, 30.12.2012

Öz

12.000 yıllık bir medeniyet tarihine ev sahipliği yapan Anadolu topraklarına gelen topluluklar, kendi kültürel değerlerinin yanı sıra inançlarını da taşımışlardır. Bu durum Anadolu’da, inanç turizmi kapsamında üç büyük semavi din; Müslümanlık, Hristiyanlık ve Yahudiliğe ait önemli ziyaret merkezlerinin zengin varlığıyla sonuçlanmıştır. Özellikle belirli dönemlerde yapılan ibadet ve hac ziyaretleri göz önüne alındığında Türkiye gibi zengin kaynaklara sahip olan ülkelerin turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında bu kaynakları uluslararası platformlarda pazarlaması kaçınılmaz bir durumdur. Bu bağlamda bu çalışmada inanç turizmi pazarı, ekonomik ve turistik açıdan değerlendirilerek Anadolu topraklarında yer alan Hristiyan ibadethaneleri ve çekim merkezleri taranmıştır. Sonuç bölümünde ise inanç tabanlı pazarlama (İTP) faaliyetleri değerlendirilerek İTP ile Hristiyanlık merkezlerine yönelik turist sayısının arttırılması için öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Olgunlu, A. C. (2005). Ana Tanrıça’dan Mevlana’ya. İstanbul: Karakutu Yayınları.
  • Karaman, S., & Usta, K. (2006). “İnanç Turizmi Açısından İznik ve Bir Uygulama Çalışması”. III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 473-89. Balıkesir.
  • Küçük, M. A. (2010). “İnanç Turizmi Açısından Türkiye. Türkiye’de Dinler Tarihi Dünü, Bugünü ve Geleceği”. Ankara: Dinler Tarihi Araştırmaları Dergisi. 7 (7), 755-89.
  • Horner, S., & Swarbrooke, J. (1999). Consumer behaviour in tourism. Elsevier.
  • Hughey, M. (2008). “Religious travel symposium”. Leisure Group Travel Special Edition, February, 26-28.
  • Güzel, F. Ö. (2010). “Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi”. Süleyman Demirel Üniversitesi, Vizyoner Dergisi, 2 (2), 87-100.
  • Sarıkçıoğlu, E. (2011). Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi. Isparta: Fakülte Kitabevi.
  • Stamenkovic, I., J. Plavsa, & M. Vujicic, (2009). “The New Age of Faith Tourism and Fruska Gora Mountain (Serbia)”. Turizam, 13 (2), 102-12.
  • Stielstra, G., & B. Hutchins, (2009). Faith-based marketing: the guide to reaching 140 million Christian consumers. John Wiley & Sons, Inc., United States of America.
  • Tümbek, A. N., (2009). Bütünleşik Pazarlama Faaliyetleri ile İnanç Turizmini Geliştirerek Yabancı Yatırımın Çekilmesi ve Antakya Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı. İstanbul.
  • Yenen, Ş. (2007). Anadolu Destanı: Türkiye Gezi Rehberi. İstanbul: Şan Ofset.
  • Woodward, S. C. (2004). “Faith and tourism: planning tourism in relation to places of worship”. Tourism and Hospitality Planning & Development, 1 (2), 173-86.
  • Wright, K. (2007). “Religious Tourism, Leisure Group”. Travel Special Edition, November, 8-16.
  • Wright, K. (2008). “Religious Tourism, Leisure Group”. Travel Special Edition, February, 34-35.
  • Yılmaz, B. S. (2000). Türkiye’de Dini Turizm ve Meryem Ana Evi’nin Turistik Potansiyelinin Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm Ekonomisi, Turizm Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Güzel

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güzel, Ö. (2012). Türkiye’deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 2(2), 133-141.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr