Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE VE EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BELİRLENMESİ (SİLİFKE İLÇESİ ÖRNEĞİ)/DEFINING THE PRIMARY SCHOOL TEACHER ATTITUDES TOWARDS GIFTED STUDENTS AND THEIR EDUCATION (SAMPLE OF SILIFKE DISTRICT)

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 65 - 79, 27.12.2017

Öz



Bu çalışmanın
amacı ilkokul öğretmenlerinin üstün yeteneklilik ve üstün yetenekli
öğrencilerin eğitimine ilişkin tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı yaz dönemi mesleki çalışmasında Mersin ili
Silifke ilçesindeki öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 20 öğretmen
katılmıştır. Öğretmenlerin üstün yeteneklilik ve üstün yetenekli öğrencilerin
eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi için Tortop (2012) tarafından geliştirilen
“Üstün Yeteneklilik ve Üstün Yetenekli Eğitimine İlişkin Öğretmen Tutumları
Ölçeği” kullanılmıştır. Sorulara verilen cevapların frekans (f) ve yüzdelikleri
(%) hesaplanarak elde edilen veriler yorumlanmıştır. Öğretmenlerin üstün
yetenekli eğitimine ilişkin olarak bazı konularda görüş birliğine varırken bazı
konularda görüş ayrılıklarına düştükleri belirlenmiştir. Metin içinde daha
ayrıntılı bulgu ve sonuçlara yer verilmiştir.




Kaynakça

  • Ataman A., (1998). Üstün Zekâlılar ve Üstün Yetenekliler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 183-185.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA yayıncılık, 8. baskı, Ankara.
  • Davis, G., & Rimm, S. (2004). Education of the gifted and talented (5th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Gagné, F., & Nadeau, L. (1985). Dimensions of Attitudes Toward Giftedness. In A. H. Roldan, (ed.), Gifted and Talented Children, Youth and Adults: Their Social Perspective and Culture (pp. 148-170). NY: Trillium Press.
  • Gallagher, J. J. (1996). Educational Research and Educational Policy: The Strange Case of Acceleration. In C. P. Benbow & D. Lubinski (Eds.), Intellectual talent: Psychometric and Social İssues (pp. 83-92). Bal-timore: The John Hopkins University Press.
  • Levent, F. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları El Kitabı, Anne Baba ve Öğretmenler İçin. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • MEB, Bilim Sanat Merkezi Yönergesi (2012). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html
  • Sak, U. (2011). Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Modeli (ÜYEP) ve Sosyal Geçerliliği. Eğitim ve Bilim. 36(161), 1-17.
  • Tortop, H. S.(2012) Öğretmenler için Üstün Yeteneklilerin Eğitimine İlişkin Tutum Ölçeği Adaptasyon Çalışması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1),89-106.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 65 - 79, 27.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Ataman A., (1998). Üstün Zekâlılar ve Üstün Yetenekliler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 183-185.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA yayıncılık, 8. baskı, Ankara.
  • Davis, G., & Rimm, S. (2004). Education of the gifted and talented (5th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Gagné, F., & Nadeau, L. (1985). Dimensions of Attitudes Toward Giftedness. In A. H. Roldan, (ed.), Gifted and Talented Children, Youth and Adults: Their Social Perspective and Culture (pp. 148-170). NY: Trillium Press.
  • Gallagher, J. J. (1996). Educational Research and Educational Policy: The Strange Case of Acceleration. In C. P. Benbow & D. Lubinski (Eds.), Intellectual talent: Psychometric and Social İssues (pp. 83-92). Bal-timore: The John Hopkins University Press.
  • Levent, F. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları El Kitabı, Anne Baba ve Öğretmenler İçin. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • MEB, Bilim Sanat Merkezi Yönergesi (2012). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html
  • Sak, U. (2011). Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Modeli (ÜYEP) ve Sosyal Geçerliliği. Eğitim ve Bilim. 36(161), 1-17.
  • Tortop, H. S.(2012) Öğretmenler için Üstün Yeteneklilerin Eğitimine İlişkin Tutum Ölçeği Adaptasyon Çalışması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1),89-106.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Sönmez

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sönmez, D. (2017). İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE VE EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BELİRLENMESİ (SİLİFKE İLÇESİ ÖRNEĞİ)/DEFINING THE PRIMARY SCHOOL TEACHER ATTITUDES TOWARDS GIFTED STUDENTS AND THEIR EDUCATION (SAMPLE OF SILIFKE DISTRICT). Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 65-79.

14951                     19255                   21232                    19256                     20381                       20535   

   21505                           22473                        22506                        22655           22742                              22870