Bu çalışma öğretmenlerin iletişim kaygısıyla, sınıf içi etkili iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi öğretmen görüşlerine göre incelemek maksadıyla yapılmıştır. Nicel bir çalışma olan bu araştırma, betimsel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında görev yapan MEB’e bağlı anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “İletişim Kaygısı Ölçeği (İKÖ-24)” ile “Sınıf İçi Etkili İletişim Becerileri Algı Ölçeği (SEİBÖ-23)” ve “Kişisel Bilgi Formu (araştırmacılar tarafından hazırlanan)” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin iletişim kaygılarıyla sınıf içi etkili iletişim becerileri arasındaki ilişkinin “negatif yönde r=-.39 (orta düzey) olduğu görülmüştür. Demografik değişkenlerde ise herhangi bir anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.
İletişim Kaygısı Etkili İletişim Sınıf İçi İletişim Öğretmen Becerileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Etkileşimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 12 |