Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Öğrencilerin Uyum Problemleri ve Bu Problemlerle Baş Etme Stratejileri: Bir Durum Çalışması

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 60 - 69, 01.05.2023
https://doi.org/10.21666/muefd.1096957

Öz

Bu araştırmada, uluslararası öğrencilerin Covid-19 pandemisi sürecinde karşılaştıkları uyum problemlerini ve bu problemlerle baş etme stratejilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle yürütülen çalışmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 akademik yılında Ege Üniversitesi’nde lisansüstü öğrenim gören altı uluslararası öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamada araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda uluslararası öğrencilerin uyum sürecini zorlaştıran başlıca problemlerin iletişim sorunları ile pandemi döneminin olumsuz etkileri olduğu ortaya çıkmıştır. Pandemi dönemi kısıtlamaları öğrencilerin barınma sorunları, ekonomik ve akademik problemler yaşamasına yol açmıştır. Bunun yanında sosyo-kültürel farklılıkların yol açtığı sorunlar ile duygusal sorunlar öğrencilerin yaşadığı dikkat çeken diğer sorunlar olmuştur. Uluslararası öğrenciler iletişim problemlerinin çözümü için dil öğrenme, pandeminin olumsuz etkilerini azaltmak için kısıtlamalarına uyma yoluna gitmiştir. Sosyo-kültürel sorunlarla baş etmede arkadaşlık ilişkilerini geliştirme ve Türk kültürünü tanımaya çalışmak; akademik sorunlarla baş etmede ders çalışmaya daha çok vakit ayırmak ve eğitimlere katılmak; duygusal problemler ile baş etmede ise arkadaş edinmek ve aile ile konuşmak uluslararası öğrencilerin kullandığı stratejiler olmuştur.

Kaynakça

  • Aslan, H., & Babirzade, K. (2020). Türkiye’de ve Avusturalya’da Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Yüksek Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1-21. doi:10.7822/omuefd.783954
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum Çalışmasına Ayrıntılı Bir Bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Calvo, D. M., Cairns, D., França, T., & Azevedo, L. F. (2021). ‘There was no freedom to leave’: Global South international students in Portugal during the COVID-19 Pandemic. Policy Futures in Education, 1-20. doi:10.1177/14782103211025428
  • Can, A., Poyrazlı, S., & Pillay, Y. (2021). Eleven Types of Adjustment Problems and Psychological Well-being among International Students. Eurasian Journal of Educational Research(91), 1-20. doi:10.14689/ejer.2021.91.1
  • Cevher, E. (2016). Yükseköğretimde uluslararası öğrenci hareketliliği ve memnuniyeti. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7(22), 337-349.
  • Chen, W. (2020). International Students’ Coping Strategies and Psychological Adaption during Early the COVID-19 Outbreak Period in China. Open Journal of Social Sciences(8), 29-40. doi:https://doi.org/10.4236/jss.2020.88003
  • Credé, M. & Niehorster, S. (2011). Adjustment to College as Measured by the Student Adaptation to College Questionnaire: A Quantitative Review of its Structure and Relationships with Correlates and Consequences. Educ Psychol Rev, 24, 133–165.
  • Elemo, A. S., & Türküm, A. S. (2019). The effects of psychoeducational intervention on the adjustment, coping self-efficacy and psychological distress levels of international students in Turkey. International Journal of Intercultural Relations, 70, 7-18.
  • Ercan, M. S. (2012). Uluslararası öğrencilerin uyum sorunlarının incelenmesi ve bu sorunların çözümüne yönelik beklentilerin araştırılması. Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı.
  • Firang, D. (2020). The impact of COVID-19 pandemic on international students in Canada. International Social Work, 63(6), 820-824. doi:10.1177/0020872820940030
  • Gullahorn, J. T. & Gullahorn, J. E. (1963). An Extension of the U-Curve Hypothesis. Journal of Social Issues, 19(3), 33-47. doi:https://doi.org/10.1111/j.1540-4560.1963.tb00447.x
  • Hari, A., Nardon, L., & Zhang, H. (2021). A transnational lens into international student experiences of the COVID-19 pandemic. Global Networks, 1-17. doi:10.1111/glob.12332
  • Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin SosyoKültürel ve Ekonomik Sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Musaoğlu, B. N. (2016). Türkiye’de Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Entegrasyon Süreci. Türk Dünyası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 12-24.
  • Özkan Bardakçı, M., & Bardakçı, Ş. (2021). Covid-19 Döneminde Uluslararası Öğrencilerin Yaşadığı Sorunlar. Toplum ve Sosyal Hizmet, Covid-19 Özel Sayı Cilt 1, 69-86. doi:10.33417/tsh.985669
  • Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Ünı̇versı̇telerde Yabancı Uyruklu Ögrencı̇lerı̇n Akademı̇k Başarı Düzeylerı̇, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerı̇lerı̇. Milli Eğitim(204), 88-113.
  • Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Uluslararası Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Yaşamlarında Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine İnceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309-336. doi:10.17550/akademikincelemeler.624380
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203-254.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • World Health Organization (WHO) (2022). Coronavirus Disease (COVID-2019) Press Briefings. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/mediaresources/press-briefings (accessed 27 Jan 2022).
  • YÖK, (2022). Yükseköğretim Kurulu https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden alındı (Erişim 05.01.2022).
  • Zafar, M., Kousar, S., Sabir, S. A., & Sajjad, A. (2021). An Exploratory Study on Academic, Social and Psychological Problems Faced by Overseas Students of Higher Education Institutions of Pakistan. Journal of Behavioral Sciences, 31(2), 46-69.

International Students' Adaptation Problems and Strategies for Coping with These Problems: A Case Study

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 60 - 69, 01.05.2023
https://doi.org/10.21666/muefd.1096957

Öz

In this research, it is aimed to reveal the adaptation problems faced by international students during the Covid-19 pandemic process and the strategies to cope with these problems. The case study design was used in the study conducted with the qualitative research method. The study group of the study consists of six international students studying for postgraduate studies at Ege University in the academic year 2021-2022. A semi-structured interview form developed by the researchers was used for data collection and the content analysis method was used to analyze the data obtained. As a result of the analyses, it was revealed that the main problems that complicate the adaptation process of international students are communication problems and the negative effects of the pandemic period. Restrictions during the pandemic period have caused students to experience housing, economic and academic problems. Besides, the problems caused by socio-cultural differences and emotional problems were other remarkable problems experienced by the students. In order to solve their communication problems international students have tried to learn languages and they comply with the restrictions to reduce the negative effects of the pandemic. International students have been trying to develop friendships and get to know Turkish culture for coping with socio-cultural problems; allocating more time to study and attending activities in coping with academic problems; making friends and talking to family in coping with emotional problems.

Kaynakça

  • Aslan, H., & Babirzade, K. (2020). Türkiye’de ve Avusturalya’da Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Yüksek Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1-21. doi:10.7822/omuefd.783954
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum Çalışmasına Ayrıntılı Bir Bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Calvo, D. M., Cairns, D., França, T., & Azevedo, L. F. (2021). ‘There was no freedom to leave’: Global South international students in Portugal during the COVID-19 Pandemic. Policy Futures in Education, 1-20. doi:10.1177/14782103211025428
  • Can, A., Poyrazlı, S., & Pillay, Y. (2021). Eleven Types of Adjustment Problems and Psychological Well-being among International Students. Eurasian Journal of Educational Research(91), 1-20. doi:10.14689/ejer.2021.91.1
  • Cevher, E. (2016). Yükseköğretimde uluslararası öğrenci hareketliliği ve memnuniyeti. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7(22), 337-349.
  • Chen, W. (2020). International Students’ Coping Strategies and Psychological Adaption during Early the COVID-19 Outbreak Period in China. Open Journal of Social Sciences(8), 29-40. doi:https://doi.org/10.4236/jss.2020.88003
  • Credé, M. & Niehorster, S. (2011). Adjustment to College as Measured by the Student Adaptation to College Questionnaire: A Quantitative Review of its Structure and Relationships with Correlates and Consequences. Educ Psychol Rev, 24, 133–165.
  • Elemo, A. S., & Türküm, A. S. (2019). The effects of psychoeducational intervention on the adjustment, coping self-efficacy and psychological distress levels of international students in Turkey. International Journal of Intercultural Relations, 70, 7-18.
  • Ercan, M. S. (2012). Uluslararası öğrencilerin uyum sorunlarının incelenmesi ve bu sorunların çözümüne yönelik beklentilerin araştırılması. Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı.
  • Firang, D. (2020). The impact of COVID-19 pandemic on international students in Canada. International Social Work, 63(6), 820-824. doi:10.1177/0020872820940030
  • Gullahorn, J. T. & Gullahorn, J. E. (1963). An Extension of the U-Curve Hypothesis. Journal of Social Issues, 19(3), 33-47. doi:https://doi.org/10.1111/j.1540-4560.1963.tb00447.x
  • Hari, A., Nardon, L., & Zhang, H. (2021). A transnational lens into international student experiences of the COVID-19 pandemic. Global Networks, 1-17. doi:10.1111/glob.12332
  • Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin SosyoKültürel ve Ekonomik Sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Musaoğlu, B. N. (2016). Türkiye’de Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Entegrasyon Süreci. Türk Dünyası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 12-24.
  • Özkan Bardakçı, M., & Bardakçı, Ş. (2021). Covid-19 Döneminde Uluslararası Öğrencilerin Yaşadığı Sorunlar. Toplum ve Sosyal Hizmet, Covid-19 Özel Sayı Cilt 1, 69-86. doi:10.33417/tsh.985669
  • Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Ünı̇versı̇telerde Yabancı Uyruklu Ögrencı̇lerı̇n Akademı̇k Başarı Düzeylerı̇, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerı̇lerı̇. Milli Eğitim(204), 88-113.
  • Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Uluslararası Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Yaşamlarında Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine İnceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309-336. doi:10.17550/akademikincelemeler.624380
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203-254.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • World Health Organization (WHO) (2022). Coronavirus Disease (COVID-2019) Press Briefings. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/mediaresources/press-briefings (accessed 27 Jan 2022).
  • YÖK, (2022). Yükseköğretim Kurulu https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden alındı (Erişim 05.01.2022).
  • Zafar, M., Kousar, S., Sabir, S. A., & Sajjad, A. (2021). An Exploratory Study on Academic, Social and Psychological Problems Faced by Overseas Students of Higher Education Institutions of Pakistan. Journal of Behavioral Sciences, 31(2), 46-69.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Mesut Gönültaş 0000-0001-5574-5307

Aykut Kul 0000-0002-2851-2222

Amal Al-khatib 0000-0003-0472-0948

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gönültaş, M., Kul, A., & Al-khatib, A. (2023). Uluslararası Öğrencilerin Uyum Problemleri ve Bu Problemlerle Baş Etme Stratejileri: Bir Durum Çalışması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 60-69. https://doi.org/10.21666/muefd.1096957