Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM İŞLETMELERİ YÖNETİCİLERİNİN 3+1 EĞİTİM MODELİ KAPSAMINDAKİ UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 19 - 29, 01.06.2016

Öz

Hizmet alanında faaliyet gösteren turizm işletmeleri, gelişmekte olan ülkeler için olduğu kadar, gelişmiş ülkeler için de oldukça önemli bir sektördür. Turizm sektörünün ülke ekonomisine olan katkısı göz önünde bulundurulduğunda, bu sektörde rekabetin acımasız olması kaçınılmazdır. Hizmet sektöründe rekabet edilebilirliğin en önemli şartlarından biri, nitelikli işgücüdür. İşletmeler nitelikli işgücüne sahip olabilmek için iyi eğitim almış ve iyi yetişmiş personelle çalışmak ister. İyi eğitim almış olmak için eğitim sürecinin önemi kadar, staj ve uygulama dönemleri de oldukça büyük bir önem arz etmektedir. Nitelikli öğrenci yetiştirmek amacıyla ilk kez Sakarya Üniversitesi tarafından oluşturulan 3+1 Eğitim Modeli kapsamında öğrencilerin, akademik takvim dönemi içerisinde işletmelerde çalışarak daha kaliteli bir eğitim almalarının sağlanması amaçlanmıştır. Araştırmada uygulamaya giden öğrenciler hakkında yöneticilerin bakış açılarını ve düşüncelerini anlamaya yönelik olarak bir çalışma yapılmış olup, mevcut durumun değerlendirilmesi,
sorunların tespit edilerek çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi seçilmiş olup, veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. 3+1 Eğitim Modeli kapsamında çeşitli illerde faaliyet gösteren işletme yöneticileri ile görüşülerek modele ve sürece ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Yöneticilerin görüş ve önerileriyle model tekrar değerlendirilecek ve uygulama eksiklikleri giderilmeye çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Akyüz, F., (2001). Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Baum, T., (2007). “Progress in Tourism Management Human Resources in Tourism: Still Waiting for Change”, Tourism Management, 28, 1383–1399.
  • Demir, M., Demir, Ş.Ş., (2012). “Turizm İşletmeleri Yöneticilerinin Staj ve Stajyerlere Yönelik Düşüncelerinin Değerlendirilmesi”, Turizm Eğitimi Konferans Bildiriler Kitabı, Ankara, ss. 291-302.
  • Emir, O., Pelit, E., Arslan, S., (2010). “Turizm alanında Ön lisans Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Öncesi ve Sonrası Görüşlerinin Karşılaştırılması (Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği)”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:33, ss. 141-165.
  • Örücü, E., (2002). “Turizm İşletmelerinde Orta ve Üst Kademe Yöneticilerin İşgören Seçme ve Değerlendirme Sürecindeki Eğilimleri: Marmaris ve Çevresindeki Üç Yıldızlı İşletmeler Örneği”, D.E.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 2, ss. 119-132.
  • Türkay, O., Eryılmaz, B., (2010). “Kariyer Değerleri ve Kariyer Yolu İlişkisi: Türk Turizm Sektöründen Örnekler”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (İLKE), Sayı 24, ss. 179 – 199.
Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 19 - 29, 01.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, F., (2001). Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Baum, T., (2007). “Progress in Tourism Management Human Resources in Tourism: Still Waiting for Change”, Tourism Management, 28, 1383–1399.
  • Demir, M., Demir, Ş.Ş., (2012). “Turizm İşletmeleri Yöneticilerinin Staj ve Stajyerlere Yönelik Düşüncelerinin Değerlendirilmesi”, Turizm Eğitimi Konferans Bildiriler Kitabı, Ankara, ss. 291-302.
  • Emir, O., Pelit, E., Arslan, S., (2010). “Turizm alanında Ön lisans Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Öncesi ve Sonrası Görüşlerinin Karşılaştırılması (Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği)”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:33, ss. 141-165.
  • Örücü, E., (2002). “Turizm İşletmelerinde Orta ve Üst Kademe Yöneticilerin İşgören Seçme ve Değerlendirme Sürecindeki Eğilimleri: Marmaris ve Çevresindeki Üç Yıldızlı İşletmeler Örneği”, D.E.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 2, ss. 119-132.
  • Türkay, O., Eryılmaz, B., (2010). “Kariyer Değerleri ve Kariyer Yolu İlişkisi: Türk Turizm Sektöründen Örnekler”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (İLKE), Sayı 24, ss. 179 – 199.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Yıldırgan

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırgan, R. (2016). TURİZM İŞLETMELERİ YÖNETİCİLERİNİN 3+1 EĞİTİM MODELİ KAPSAMINDAKİ UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 19-29.

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.