Bu çalışmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sayı hissini kullanma durumları ve öğrencilerin sayı hisleri ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul’un Kadıköy ilçesindeki bir ilkokulda öğrenim görmekte olan 115 (61 kız, 54 erkek) 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Sayı Hissi Testi kullanılmıştır. Ayrıca sayı hissi başarıları ile matematik başarıları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla matematik dersi 2014-2015 güz dönemi karne notlarından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda 4. sınıf öğrencilerinin sayı hislerinin oldukça düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır ( =13.27, %30.16). Öğrencilerin çözümleri ve açıklamaları incelendiğinde, sayı hissinin her bileşeninde öğrencilerin sayı hissinden çok kural-işlem temelli stratejilere başvurdukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin sayı hissi başarıları ile matematik dersi akademik başarıları arasında pozitif yönde, anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur [rho= .569, p<.05].
Sayı Hissi Standart Hesaplama Sayı Hissi Bileşenleri 4. Sınıf Öğrencileri Öğrenci
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 4 |