The aim of this research is to determine the views of primary school
teachers on person-organization fit. The population of the research consists of
primary school teachers who work in Bağcılar district of İstanbul. The sample
of the research is consists of 153 volunteer primary school teachers who were
randomly selected from the population. In the research, the scale of
‘Person-Organization Fit’ which was developed by Netemeyer et al. (1997) and
adapted to Turkish by Turunç and Çelik (2012) was used. Person-Organization
Fit’ scale consists of 4 items. The Cronbach alpha value of the scale was
determined as 0,94. Data obtained from the person-organization fit scale were
statistically analysed. Two-way ANOVA was used to determine whether person-organization
fit showed a significant difference in teachers' views according to gender and
seniority variables. Before the analysis, such variance analysis assumptions
were tested as whether the data were normally distributed
for each subgroup and whether the variances were homogeneous between the
groups. Levene test was used to determine whether the data were normally
distributed or not. The research results indicate that the opinions of primary
school teachers about person-organization fit did not show a significant
difference according to seniority and gender variables.
Bu araştırmanın amacı
ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin birey-örgüt uyumu konusundaki
görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evreni İstanbul ili Bağcılar ilçesindeki
ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın
örneklemini ise Bağcılar’da yer alan ilkokullarda görev yapan ve evrenden
random olarak seçilen gönüllü 153 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada
Netemeyer ve diğerleri (1997) tarafından geliştirilen, Turunç ve Çelik (2012)
tarafından Türkçe‘ye uyarlanmış
olan Birey-Örgüt Uyumu ölçeği kullanılmıştır. Dört maddeden oluşan bu ölçeğin
Cronbach (α) değeri 0,94 olarak belirlenmiştir. Birey-örgüt uyumu ölçeğinden
elde edilen verilerin istatistiksel analizi yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin birey-
örgüt uyumuna ilişkin görüşlerinin cinsiyet ve kıdem değişkenleri açısından anlamlı
bir farklılık gösterip göstermediği iki yönlü varyans (two-way ANOVA) analiziyle
incelenmiştir. Analiz öncesinde varyans analizi varsayımlarından ‘alt grupların
herbiri için verilerin normal şekilde dağılıp dağılmaması’ ve ‘gruplar
arasındaki varyansların homojen olması ya da olmaması’ gibi varsayımlar test
edilmiştir. Levene testi, verilerin normal dağılıp dağıl-mama durumunu ortaya
koymak için tercih edilmiştir. Araştırmada, ilkokullarda görev yapan sınıf
öğretmenlerinin birey- örgüt uyumu konusundaki görüşlerinde cinsiyet ve kıdem
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 |