Hızla gelişen teknolojiye paralel olarak ortaya çıkan mobil pazarlama kavramı,
işletmelerin hedef kitleleri ile mobil cihazlar aracılığıyla iletişime geçmek için
gerçekleştirdikleri interaktif uygulamalar anlamına gelmektedir. Özellikle insan
odaklı olan turizm sektörü için tüketicilerle etkileşim halinde olmayı sağlayan bu
tür mobil uygulamalar geleneksel tutundurma faaliyetlerinden daha avantajlıdır. Ancak bu avantajı doğru kullanabilmek için, turistik tüketicilerin mobil pazarlama
aktivitelerine karşı tutumları ve düşünceleri bilinmelidir. Bu doğrultuda bu
çalışmanın amacı yerli turistlerin mobil pazarlamaya karşı tutumlarını belirlemek
ve turistlerin sosyodemografik özellikleri ile tutumları arasındaki farklılıkları
ortaya koymaktır. Bu bağlamda, Muğla’nın en önemli turizm destinasyonlarından
biri olan Fethiye’deki konaklama işletmelerinde konaklayan 378 yerli turistle yüzyüze anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler istatistiki olarak
analiz edilmiş ve sonuç olarak 25-34 yaşları arasındaki yerli turistler ile
üniversite mezunu olan yerli turistlerin mobil pazarlama uygulamalarının
bilgilendirme faktörüne; ilköğretim mezunu yerli turistlerin eğlence faktörüne;
gelir durumu nispeten daha yüksek olan yerli turistlerin güven ve yarar faktörüne
daha olumlu yaklaştığı ortaya çıkmıştır.
The concept of mobile marketing which has emerged in parallel to rapid
development of technology, refers to interactive applications used by businesses
to communicate with their target markets via mobile devices. These kinds of
mobile applications providing for people-oriented tourism industry with
interaction with customers are more advantageous than traditional promotional
activities. However, in order to use this advantage in favor of businesses, attitudes
and opinions of tourism consumers towards mobile marketing activities should be
understood. In this regard the purpose of this study is to determine the attitudes of
domestic tourists towards mobile marketing and to reveal the differences between
sociodemograpic characteristics of tourists and their attitudes. In this sense,
survey study was conducted with 378 domestic tourists accommodating in
hospitality enterprises in Fethiye which is one of the most important tourism
destinations in Mugla province. The obtained data was analyzed statistically and
according to the study results, domestic tourists at the age of 25-34 and with a
graduate degree were more optimistic towards information dimension of mobile
marketing; domestic tourists with a elemantary school degree considered
entertainment dimension more significant; domestic tourists with a higher income levels were more positive towards credibility and convenience dimensions of
mobile marketing.
Mobile marketing domestic tourist consumer attitudes Fethiye.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |