Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 44, 37 - 50, 02.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Bal, E. (2007). Televizyon Haberciliğinde Magazinselleşme Olgusu: TRT, NTV ve Show TV Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Gür, E.G. (2010). Dezenformasyona Uğratılan Bir Sosyal Hak Olarak Sağlık. (II. Sosyal Haklar Ulusal Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri özeti), www.sosyalhaklar.net/2010/bildiri/gur.pdf (17.12.2011)
  • Kaliyeva G. (2006). Haber Değeri Açısından Televizyon Haberlerinde Magazin Unsuru: Türk ve Kazak Televizyonları Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Kaya, A., Yüksel, E., Öğüt P. (2011). "Sağlık Haberlerinde Mucize Tedaviler" Selçuk İletişim Dergisi, Vol: 7, No: 17(1).
  • Kumbasar, B. (2006). İstanbul’da Yayımlanan Gazetelerde Sağlık haberleri. Marmara Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Briggs, P. (2008), “Designing Effective Health Web Sites”, Per Ada Magazine, http://www.perada-magazine.eu/pdf/1287/1287.pdf. (22.12.2012)
  • İşleyen, F., Gülkesen, K. H., Zayim, N. (2005, 17-20 Kasım), Türkçe WEB Sitelerinde Sunulan Sağlık Bilgisinin Anlaşılırlığı (2. Ulusal Tıp Bilişimi Kongresi. Antalya.
  • Şimşek, S. ve Uğur. İ. (2003). Satış Stratejisi ve Uygulamaları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler/Sedat%20%C5%9E%C4%B0M%C5%9EEK%20-%20%C4%B0mran%20U%C4%9EUR/349-358.pdf (17 Mart 2013)
  • Yeğenoğlu, S., Sözen, B. (2007, 8-10 Kasım), Türkiye’deki Eczacılıkla İlgili Web Sitelerinin Bazı İlkeler Işığında Değerlendirilmesi. XII. Türkiye’de İnternet Konferansı, Ankara.
  • http://www.alexa.com/ (23.02.2013)
  • http://www.dorduncukuvvetmedya.com/4808-halk-saglik-konulu-yayinlari-nasil-algilaniyor.html (22.03.2013)
  • http://www.milliyet.com.tr/basbakanaldisatislaripatladi/siyaset/sondakika/23.07.2010/1267472/default.html (20.02 2013)

Online Sağlık Haberciliğinin Magazinsel Boyutu

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 44, 37 - 50, 02.06.2019

Öz

Araştırmada
internette yayınlanan sağlık haberciliğinin magazinsel boyutu ortaya konmaya
çalışılmıştır. Bu amaçla haberler, estetik-güzellikle ilgili, popüler
doktorlarla ilgili, tüketimi teşvik edici ve sadece bilgilendirici haberler
olmak üzere dört başlık altında irdelenmiştir. 3 gazetenin 3 aylık arşivinde
(Kasım 2012, Aralık 2012 ve Ocak 2013) yer alan 1011 haber incelenmiştir. Haberlerin
%9,7’sinin estetik ve güzellikle ilgili olduğu, %7’sinin tüketimi teşvik edici
haberler olduğu, %33’ininse popüler sağlık doktorları veya özel hastanelerdeki
doktorların tanıtımını yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca haberlerin %20,5’inde
özel sağlık kuruluşlarının reklamının yapıldığı görülmüştür. Bu bulgular
birlikte değerlendirildiğinde sağlık haberciliği konusunda daha çok hassasiyet
gösterilmesi gerektiği ve reklamın cazibesinin önüne geçilmesi gerektiği
sonucuna varılmıştır. Haberlerde tanıtım unsurlarının çok ön planda olması ve
sadece bilgilendirme işlevi olan, başka işlevi olmayan haberlerin oranının % 52
olması bu alanda gerekli özenin gösterilmediğini ortaya koymaktadır. Çünkü
sağlık haberlerinin ilk amacının bilgilendirme olması gerekmektedir. Tanıtım ve
reklam gibi unsurların bu alana bu kadar dahil olması endişeye neden
olmaktadır.


Kaynakça

  • Bal, E. (2007). Televizyon Haberciliğinde Magazinselleşme Olgusu: TRT, NTV ve Show TV Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Gür, E.G. (2010). Dezenformasyona Uğratılan Bir Sosyal Hak Olarak Sağlık. (II. Sosyal Haklar Ulusal Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri özeti), www.sosyalhaklar.net/2010/bildiri/gur.pdf (17.12.2011)
  • Kaliyeva G. (2006). Haber Değeri Açısından Televizyon Haberlerinde Magazin Unsuru: Türk ve Kazak Televizyonları Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Kaya, A., Yüksel, E., Öğüt P. (2011). "Sağlık Haberlerinde Mucize Tedaviler" Selçuk İletişim Dergisi, Vol: 7, No: 17(1).
  • Kumbasar, B. (2006). İstanbul’da Yayımlanan Gazetelerde Sağlık haberleri. Marmara Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Briggs, P. (2008), “Designing Effective Health Web Sites”, Per Ada Magazine, http://www.perada-magazine.eu/pdf/1287/1287.pdf. (22.12.2012)
  • İşleyen, F., Gülkesen, K. H., Zayim, N. (2005, 17-20 Kasım), Türkçe WEB Sitelerinde Sunulan Sağlık Bilgisinin Anlaşılırlığı (2. Ulusal Tıp Bilişimi Kongresi. Antalya.
  • Şimşek, S. ve Uğur. İ. (2003). Satış Stratejisi ve Uygulamaları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler/Sedat%20%C5%9E%C4%B0M%C5%9EEK%20-%20%C4%B0mran%20U%C4%9EUR/349-358.pdf (17 Mart 2013)
  • Yeğenoğlu, S., Sözen, B. (2007, 8-10 Kasım), Türkiye’deki Eczacılıkla İlgili Web Sitelerinin Bazı İlkeler Işığında Değerlendirilmesi. XII. Türkiye’de İnternet Konferansı, Ankara.
  • http://www.alexa.com/ (23.02.2013)
  • http://www.dorduncukuvvetmedya.com/4808-halk-saglik-konulu-yayinlari-nasil-algilaniyor.html (22.03.2013)
  • http://www.milliyet.com.tr/basbakanaldisatislaripatladi/siyaset/sondakika/23.07.2010/1267472/default.html (20.02 2013)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2019
Yazarlar

Ferihan Ayaz 0000-0003-3277-5188

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 24 Eylül 2018
Kabul Tarihi 15 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Ayaz, F. (2019). Online Sağlık Haberciliğinin Magazinsel Boyutu. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 20(44), 37-50.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.