Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 14, 30.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. 6. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Altunöz Sürücü, Ö., Kıroğlu, H. S., Kargiglioğlu, Ş. ve Karaçağa, S. (2017). İslami Hassasiyetler Çerçevesinde Helal Turizm Uygulamalarına İlişkin Bir Değerlendirme: Helal Oteller. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt.1, Sayı.1, ss. 64-77.
  • Arpacı, Ö., Uğurlu, K., & Batman, O. (2015). Helal Konseptli Otel İşletmelerine Yönelik Yapılan Müşteri Şikâyetleri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11), 181-198.
  • Bilgin, Y. ve Karakaş, A. (2017). Otel İşletmelerinin Helal Niteliğinin Müşteri Değerlendirmelerine Yansımaları: İstanbul’daki Helal Konseptli Otel İşletmeleri Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 13, Sayı 4, ss. 911-926.
  • Boğan, E. ve Arıca, (2019-Nisan). Müslüman-Dostu Otel Müşterilerinin Helal Konsepte İlişkin Memnuniyet ve Şikâyetleri: Alanya Örneği. 2nd International Halal Tourism Congress/ ss. 259-268, Antalya.
  • Eşitti, B. (2018). Bir Netnografya Bakışı ile Helal Turizm Deneyimi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 6 (1), ss. 54-67.
  • Hacıoğlu, N., Oflaz, M., Buzlukçu, C., & Kılıç, A. (2015, Mayıs). Yerli turistlerin helal (muhafazakar) konseptli otellere yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar termal otelleri örneği. I. Eurasia International Tourism Congres: Current Issues, Trends, And Indicators, 489-502.
  • Jumli, A. P.; Albattat, A. ve Eddy, Y. (2018-May). Muslim Guest Satisfaction in Shariah Compliant Hotels: Case Study Blue Wave Hotel. 2nd International Conference on Business, Tourism and Technology (2nd ICBTT), ss. 1-19, Malaysia
  • Keelson, S. A. (2012). The Evolution of the Marketing Concepts: Theoretically Different Roads Leading to Practically Same Destination!. Online Journal of Social Sciences Research. 1 (2), pp. 35-41.
  • Met, Ö., Özdemir, İ. M., & Aydemir, B. (2013, Mayıs). İslami otellerin ürün nitelikleri: Türkiye örneği. International Conference on Religious Tourismand Tolerance, 9-12 May, Konya, Türkiye, 651-662.
  • Perreault, W. D., Cannon, J. P., McCarthy, E. J. (2013). Pazarlamanın Temelleri: Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı. (Çeviren: A. Günal Önce). Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
  • Torlak, Ö. (2012). İslam Ülkeleri Arasında Helal Ürün Pazarlama Potansiyeli, Problemleri ve Çözüm Önerileri. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4 Sayı 2, ss. 1-10.
  • Waehama, W., Alam, M. M, Hayeemad M, ve Waemamu, W. (2018). Challenges and Prospects of the Halal Hotel Industry in Muslim-majority and Muslim-minority Countries: The Case of Malaysia and Thailand. Journal of Halal Industry and Services, 1 (1), a0000018.
  • Yeşiltaş, M., Cankül, D., & Temizkan, R. (2012). Otel seçiminde dini hayat tarzlarının etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 193-217.

HELAL OTELLERİN GÖZÜ NEREYE BAKIYOR? KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 14, 30.06.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, helal otel işletmelerinin faaliyetlerinde müşterilerin beklenti, istek ve ihtiyaçlarına ne düzeyde odaklandıklarını incelemektir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul’da faaliyet gösteren 22 helal otel işletmesi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, doküman inceleme tekniğinden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırma verileri, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, İstanbul’da faaliyet gösteren helal otel işletmelerinin faaliyetlerinde müşteri yönlülük düzeylerinin oldukça sınırlı olduğu saptanmıştır. Araştırma bulgularında, farklı zaman dilimlerinde farklı müşterilerin benzer olumlu ya da olumsuz değerlendirmelerde bulunmalarının açığa çıkması helal otel işletmelerinin faaliyetlerinin odağında müşteriler yerine farklı unsurların yer aldığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. 6. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Altunöz Sürücü, Ö., Kıroğlu, H. S., Kargiglioğlu, Ş. ve Karaçağa, S. (2017). İslami Hassasiyetler Çerçevesinde Helal Turizm Uygulamalarına İlişkin Bir Değerlendirme: Helal Oteller. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt.1, Sayı.1, ss. 64-77.
  • Arpacı, Ö., Uğurlu, K., & Batman, O. (2015). Helal Konseptli Otel İşletmelerine Yönelik Yapılan Müşteri Şikâyetleri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11), 181-198.
  • Bilgin, Y. ve Karakaş, A. (2017). Otel İşletmelerinin Helal Niteliğinin Müşteri Değerlendirmelerine Yansımaları: İstanbul’daki Helal Konseptli Otel İşletmeleri Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 13, Sayı 4, ss. 911-926.
  • Boğan, E. ve Arıca, (2019-Nisan). Müslüman-Dostu Otel Müşterilerinin Helal Konsepte İlişkin Memnuniyet ve Şikâyetleri: Alanya Örneği. 2nd International Halal Tourism Congress/ ss. 259-268, Antalya.
  • Eşitti, B. (2018). Bir Netnografya Bakışı ile Helal Turizm Deneyimi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 6 (1), ss. 54-67.
  • Hacıoğlu, N., Oflaz, M., Buzlukçu, C., & Kılıç, A. (2015, Mayıs). Yerli turistlerin helal (muhafazakar) konseptli otellere yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar termal otelleri örneği. I. Eurasia International Tourism Congres: Current Issues, Trends, And Indicators, 489-502.
  • Jumli, A. P.; Albattat, A. ve Eddy, Y. (2018-May). Muslim Guest Satisfaction in Shariah Compliant Hotels: Case Study Blue Wave Hotel. 2nd International Conference on Business, Tourism and Technology (2nd ICBTT), ss. 1-19, Malaysia
  • Keelson, S. A. (2012). The Evolution of the Marketing Concepts: Theoretically Different Roads Leading to Practically Same Destination!. Online Journal of Social Sciences Research. 1 (2), pp. 35-41.
  • Met, Ö., Özdemir, İ. M., & Aydemir, B. (2013, Mayıs). İslami otellerin ürün nitelikleri: Türkiye örneği. International Conference on Religious Tourismand Tolerance, 9-12 May, Konya, Türkiye, 651-662.
  • Perreault, W. D., Cannon, J. P., McCarthy, E. J. (2013). Pazarlamanın Temelleri: Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı. (Çeviren: A. Günal Önce). Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
  • Torlak, Ö. (2012). İslam Ülkeleri Arasında Helal Ürün Pazarlama Potansiyeli, Problemleri ve Çözüm Önerileri. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4 Sayı 2, ss. 1-10.
  • Waehama, W., Alam, M. M, Hayeemad M, ve Waemamu, W. (2018). Challenges and Prospects of the Halal Hotel Industry in Muslim-majority and Muslim-minority Countries: The Case of Malaysia and Thailand. Journal of Halal Industry and Services, 1 (1), a0000018.
  • Yeşiltaş, M., Cankül, D., & Temizkan, R. (2012). Otel seçiminde dini hayat tarzlarının etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 193-217.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yusuf Bilgin 0000-0003-0656-2031

Ayhan Karakaş 0000-0001-9285-0552

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 13 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 7 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilgin, Y., & Karakaş, A. (2020). HELAL OTELLERİN GÖZÜ NEREYE BAKIYOR? KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ. Turkish Business Journal, 1(1), 1-14.

               

                  TBJ
Turkish Business Journal

       ISSN: 2717-848X