BibTex RIS Kaynak Göster

Public view about tourism in Kahramanmaraş

Yıl 2016, Sayı: 66, 63 - 70, 19.04.2016
https://doi.org/10.17211/tcd.48221

Öz

Tourism in modern sense that emerged after the industrial revolution is a constantly improving phenomenon, nowadays.Today, the changing social and economic structure in the world have revealed tourism as a need.This study aim is determining of local people's approach on tourism and presenting what means of tourism development for the people in Kahramanmaraş City. To achieve this aim a survey was conducted of 643 people in these two counties. The results of the survey were tested using SPSS 21 computer program.  Frequency analysis, T-Test and Varianceanalyses were carried out to evaluate the results. According to results, the women think more positively than men about the development of tourism in Kahramanmaraş. The participants thought about the effects of tourism on Kahramanmaraş varies according to level of educationbut when  the participants marital status are considered there is not any significant variation. In the light of the analyses results, to enhance the development of tourism in study area some suggestions are presented.

Kaynakça

  • Alaeddinoğlu, F. (2007), “Van Halkının Turisti ve Turizmi Algılama Şekli”, Coğrafi Bilimler Dergisi, 5 (1), 1-16.
  • DİE.(1970), Genel Nüfus Sayımı Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri (Kahramanmaraş), Yayın No: 690, DİE Matbaası, Ankara.
  • DİE. (1980), Genel Nüfus Sayımı Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri (Kahramanmaraş), DİE Matbaası, Ankara.
  • Doğan, H. Z. (2004), Turizmin Sosyo-kültürel Temelleri, Detay Yayıncılık, Ankara
  • Gökhan, İ. (2011), Başlangıçtan Kurtuluş Harbine Kadar Maraş Tarihi, Öncü Basımevi, Ankara.
  • Gökhan, İ. (2012), “Markasi’den Germanicia ve Maraş’a” Kahramanmaraş Kültürü, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Yayınları no:140, Kahramanmaraş.
  • Gürbüz, M. (2001), Kahramanmaraş Merkez İlçe’nin Beşeri ve İktisadi Coğrafyası, T.C Kahramanmaraş Valiliği İl Kültür Müdürlüğü Yayınları No:2, Kahramanmaraş.
  • Kozak, N., Kozak, M.A., Kozak, M. (2001), Genel Turizm (İlkeler-Kavramlar), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Kozak M., Bahar O. (2006), Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Mısırlı, İ. (2006), Seyahat Acentalığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Öztürk, A. ve Ozan, E. (2005), “Kahramanmaraş’ta Sanayinin Tarihsel Gelişimi”, I. Kahramanmaraş Sempozyumu (6-8 Mayıs 2004) Kitabı, C. III, 1389-1400, Maraşder, İstanbul.
  • Rızaoğlu, B. (2003), Turizm Davranışı, Detay yayıncılık, Ankara.
  • Smith, V. (1989), Host and Guests: The Antropology of Tourism, University of Pensilvania Press.
  • Türker Özaltın, G. ve Türker, A. (2014), “Yerel Halkın Turizm Etkilerini Algılama Düzeyi Turizm Desteğini Nasıl Etkiler: Dalyan Destinasyonu Örneği”, Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2014, 81-98.
  • Yağcı, Ö. (2003), Turizm Ekonomisi, Detay yayıncılık, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • İnternet Kaynakları:
  • https://biruni.tuik.gov.tr/-2015
  • http://www.dogaka.gov.tr/ - 11.2.2016
  • http://www.tuik.gov.tr - 11.2.2016
  • http://www2.unwto.org, UNWTO World Tourism Barometer January 2016, p.4. -11.2.2016

Kahramanmaraş’ta halkın turizme bakışı

Yıl 2016, Sayı: 66, 63 - 70, 19.04.2016
https://doi.org/10.17211/tcd.48221

Öz

Modern anlamda turizm, sanayi devrimi sonrasında ortaya çıkan ve günümüzde sürekli olarak gelişme gösteren bir olgudur. Dünyada değişen toplumsal ve ekonomik yapı turizmi bir ihtiyaç olarak ortaya çıkarmıştır. Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de turizm gelişme gösteren bir sektördür. Turizmin gelişmesinde turizm faaliyetlerinin gerçekleştirildiği destinasyondaki turizm varlıkları ile turizm altyapısı önem taşır. Ayrıca bu alanda halkın turizme ve turiste bakış açısı da önemlidir.  Bu çalışmada amaç Kahramanmaraş’ta halkın turizme bakış açısını değerlendirmek ve turizmin gelişiminin halk için ne ifade ettiğini ortaya koymaktır. Bunun için toplam 643 kişiye anket uygulaması yapılmış, anket sonuçları SPSS 21 programında frekans analizi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile test edilmiştir. Kahramanmaraş’ta turizmin gelişmesi konusunda kadınlar erkeklere göre daha olumlu düşünmektedir. Turizmin Kahramanmaraş’a etkileri bulunduğu düşüncesi katılımcıların eğitim düzeylerine göre farklılıklar gösterirken, medeni duruma göre farklılık göstermemektedir. Çıkan sonuçlar doğrultusunda Kahramanmaraş’ta turizmin gelişmesi için neler yapılması gerektiği konusunda öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Alaeddinoğlu, F. (2007), “Van Halkının Turisti ve Turizmi Algılama Şekli”, Coğrafi Bilimler Dergisi, 5 (1), 1-16.
  • DİE.(1970), Genel Nüfus Sayımı Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri (Kahramanmaraş), Yayın No: 690, DİE Matbaası, Ankara.
  • DİE. (1980), Genel Nüfus Sayımı Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri (Kahramanmaraş), DİE Matbaası, Ankara.
  • Doğan, H. Z. (2004), Turizmin Sosyo-kültürel Temelleri, Detay Yayıncılık, Ankara
  • Gökhan, İ. (2011), Başlangıçtan Kurtuluş Harbine Kadar Maraş Tarihi, Öncü Basımevi, Ankara.
  • Gökhan, İ. (2012), “Markasi’den Germanicia ve Maraş’a” Kahramanmaraş Kültürü, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Yayınları no:140, Kahramanmaraş.
  • Gürbüz, M. (2001), Kahramanmaraş Merkez İlçe’nin Beşeri ve İktisadi Coğrafyası, T.C Kahramanmaraş Valiliği İl Kültür Müdürlüğü Yayınları No:2, Kahramanmaraş.
  • Kozak, N., Kozak, M.A., Kozak, M. (2001), Genel Turizm (İlkeler-Kavramlar), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Kozak M., Bahar O. (2006), Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Mısırlı, İ. (2006), Seyahat Acentalığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Öztürk, A. ve Ozan, E. (2005), “Kahramanmaraş’ta Sanayinin Tarihsel Gelişimi”, I. Kahramanmaraş Sempozyumu (6-8 Mayıs 2004) Kitabı, C. III, 1389-1400, Maraşder, İstanbul.
  • Rızaoğlu, B. (2003), Turizm Davranışı, Detay yayıncılık, Ankara.
  • Smith, V. (1989), Host and Guests: The Antropology of Tourism, University of Pensilvania Press.
  • Türker Özaltın, G. ve Türker, A. (2014), “Yerel Halkın Turizm Etkilerini Algılama Düzeyi Turizm Desteğini Nasıl Etkiler: Dalyan Destinasyonu Örneği”, Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2014, 81-98.
  • Yağcı, Ö. (2003), Turizm Ekonomisi, Detay yayıncılık, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • İnternet Kaynakları:
  • https://biruni.tuik.gov.tr/-2015
  • http://www.dogaka.gov.tr/ - 11.2.2016
  • http://www.tuik.gov.tr - 11.2.2016
  • http://www2.unwto.org, UNWTO World Tourism Barometer January 2016, p.4. -11.2.2016
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ersin Kaya Sandal

Nadire Karademir

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 66

Kaynak Göster

APA Sandal, E. K., & Karademir, N. (2016). Kahramanmaraş’ta halkın turizme bakışı. Türk Coğrafya Dergisi(66), 63-70. https://doi.org/10.17211/tcd.48221

Yayıncı: Türk Coğrafya Kurumu