Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 77 - 95, 31.01.2019
https://doi.org/10.30626/tesamakademi.528000

Öz

Bu çalışmada genel anlamda Dünya’da, özel anlamda da Türkiye’de
bir kamu hizmeti konusu olarak eğitim alanında yaşanan gelişmeler
irdelenerek, bu gelişmelerin odağını oluşturan “dijital eğitim” e ve
“e-öğrenme” ye yönelik kamu politikası analiz edilecektir. Çalışma,
böylelikle iki ana eksene oturmaktadır: Kamu hizmeti olarak
eğitimde teknolojik gelişmeler ile dijital eğitime ilişkin kamu
politikası. Bu bilimsel çalışma betimsel ve analitik bir çerçevede
gerçekleşmiş olup bu alanlardaki son gelişmeleri içermekte ve
güncel çıkarımlarda bulunmaktadır. Ana amaç, söz konusu alanlarda
yaşanan gelişme ve ilerlemeleri mercek altına alarak açıklayıcı bir
metne ulaşmak suretiyle bir senteze varmaktır. Bir diğer amaç ise
bu konuların önemi ile bugün ve bilhassa gelecek için taşıdıkları
kritik değere dikkatleri çekmektir. Kuşkusuz eğitim teknolojilerinin
gelişimi ve dijital eğitim konuları üzerinde Türkiye’de henüz
yeterince akademik araştırma ve çalışma yapılmamış olduğundan,
bu alanlardaki literatür henüz yeni oluşmakta ve daha çok ilgiye
ve bilimsel araştırmalara gereksinim duyulmaktadır. Dijitalleşmiş
eğitim ve e-öğrenme artık günümüzde daha mümkün ve tercih
edilir hale gelmektedir. Bu konularda gelecekte öngörülen ve
öngörülemeyen ilerlemeler dikkate alındığında, söz konusu
alanda reel ve işlevsel kamu politikalarının üretilmesi ve temel
bir kamu hizmeti olan eğitimin en işlevsel biçim ve koşullarda
dijitalleştirilmesi için geç kalınmamalıdır.

Kaynakça

  • Akçamete, G., Büyükkarakaya H. S., Bayraklı H. ve Sardohan Yıldırım E. (2012). Eğitim politikalarının yansımaları: Genel ve özel eğitim. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 11(22), 191-208.
  • Burns -v- Dye NSWADT 32 (2002). Equal opportunities division of the New South Wales administrative decisions tribunal, Australia date of decision: 12 March 2002, http://www.austlii.edu.au/au/cases/nsw/NSWADT/2002/32.html.
  • Chomsky, N. (1997). Media control: The Spectacular Achievements of propaganda. USA: A Seven Stories Press.
  • Çakıroğlu,Ü., Öztürk M. ve Gökoğlu S. (2015). Eğitim yazılımlarında kullanılan eğitsel arayüz ajanlarına yönelik öğrenci tercihlerinin belirlenmesi, 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium - ICITS2015 kitabı içinde (s. 50-66). https://www. researchgate.net/publication/290428713_Eogrenmenin_kalitesini_belirlemeye_yonelik_ calismalar_uzerine_bir_degerlendirme.
  • OECD. (2015). Eğitim politikası genel görünümü: Türkiye. http://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_03/10103823_15024414_eitimpolitikasgenelgrnmtrkiye.pdf.
  • Gözler, K. ve Kaplan, G. (2012). İdare hukuku dersleri. (Onikinci Baskı). Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Çevik, H. H. ve Demirci S. (2011). Kamu politikası: Aktörler ve modeller. B. Parlak (Ed.), Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar kitabı içinde (s. 17-61). Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Hogwood, B. W. and Gunn, L. A. (1984). Policy analyis for the real world. U.K.: Oxford University Press.

Perception of Technological Development in Education as a Public Service and Policy Area and Digital Education

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 77 - 95, 31.01.2019
https://doi.org/10.30626/tesamakademi.528000

Öz

There are developments in the field of education as a public service

issue, generally on earth, specifically in Turkey. In this study,

“digital education” and “e-learning” public policies which are the

focus of these developments will be analyzed by examining the

developments. Thus, the study lies on two main axes: technological

developments in education as public service and public policy on

digital education. This scientific study has taken place in a descriptive

and analytical framework and includes the latest developments in

these fields and makes current conclusions. The main aim is to

reach a synthesis with reaching an explanatory text by examining

the progress and developments in these areas. Another aim is to

draw attention to the importance of these issues and to the critical

value they carry today and especially for the future. The literature

in these areas has been formed recently, and more interest and

scientific research have definitely been needed because there

haven’t been enough research and academic work on the topic of

the development of educational technology and digital education

yet. Digitalized education and e-learning are now becoming more

possible and preferable. When predictable and unpredictable

developments in the future are taken into consideration in these

matters, it should not be delayed to produce real and functional

public policies and to digitize the education ,which is a basic public

service, in the most functional forms and conditions.

Kaynakça

  • Akçamete, G., Büyükkarakaya H. S., Bayraklı H. ve Sardohan Yıldırım E. (2012). Eğitim politikalarının yansımaları: Genel ve özel eğitim. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 11(22), 191-208.
  • Burns -v- Dye NSWADT 32 (2002). Equal opportunities division of the New South Wales administrative decisions tribunal, Australia date of decision: 12 March 2002, http://www.austlii.edu.au/au/cases/nsw/NSWADT/2002/32.html.
  • Chomsky, N. (1997). Media control: The Spectacular Achievements of propaganda. USA: A Seven Stories Press.
  • Çakıroğlu,Ü., Öztürk M. ve Gökoğlu S. (2015). Eğitim yazılımlarında kullanılan eğitsel arayüz ajanlarına yönelik öğrenci tercihlerinin belirlenmesi, 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium - ICITS2015 kitabı içinde (s. 50-66). https://www. researchgate.net/publication/290428713_Eogrenmenin_kalitesini_belirlemeye_yonelik_ calismalar_uzerine_bir_degerlendirme.
  • OECD. (2015). Eğitim politikası genel görünümü: Türkiye. http://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_03/10103823_15024414_eitimpolitikasgenelgrnmtrkiye.pdf.
  • Gözler, K. ve Kaplan, G. (2012). İdare hukuku dersleri. (Onikinci Baskı). Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Çevik, H. H. ve Demirci S. (2011). Kamu politikası: Aktörler ve modeller. B. Parlak (Ed.), Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar kitabı içinde (s. 17-61). Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Hogwood, B. W. and Gunn, L. A. (1984). Policy analyis for the real world. U.K.: Oxford University Press.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bekir Parlak

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Parlak, B. (2019). BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM. TESAM Akademi Dergisi, 6(1), 77-95. https://doi.org/10.30626/tesamakademi.528000
AMA Parlak B. BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM. TESAM Akademi Dergisi. Ocak 2019;6(1):77-95. doi:10.30626/tesamakademi.528000
Chicago Parlak, Bekir. “BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM”. TESAM Akademi Dergisi 6, sy. 1 (Ocak 2019): 77-95. https://doi.org/10.30626/tesamakademi.528000.
EndNote Parlak B (01 Ocak 2019) BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM. TESAM Akademi Dergisi 6 1 77–95.
IEEE B. Parlak, “BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM”, TESAM Akademi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 77–95, 2019, doi: 10.30626/tesamakademi.528000.
ISNAD Parlak, Bekir. “BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM”. TESAM Akademi Dergisi 6/1 (Ocak 2019), 77-95. https://doi.org/10.30626/tesamakademi.528000.
JAMA Parlak B. BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM. TESAM Akademi Dergisi. 2019;6:77–95.
MLA Parlak, Bekir. “BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM”. TESAM Akademi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2019, ss. 77-95, doi:10.30626/tesamakademi.528000.
Vancouver Parlak B. BİR KAMU HİZMETİ VE POLİTİKASI ALANI OLARAK EĞİTİMDE TEKNOLOJİK GELİŞİMİN İZLERİNİ SÜRMEK VE DİJİTAL EĞİTİM. TESAM Akademi Dergisi. 2019;6(1):77-95.