BibTex RIS Kaynak Göster

VALIDITY AND RELIABILITY STUDY OF THE TURKISH VERSION OF STUDENT PERSONAL RESPONSIBILITY SCALE-10

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 163 - 170, 01.03.2015

Öz

The aim of this study was to adapt the Student Personal Responsibility Scale10 developed by Singg and Ader (2001) to Turkish. Sample of the study consisted of 244 university students of which 136 were male and 108 were female. Confirmatory factor analysis revealed acceptable fit for the one-dimensional model (chi-square= 90,17, df= 35, chi-square /df= 2.57, RMSEA= .081, GFI= .97, AGFI= .95, CFI= .84, IFI= .84, NNFI= .79). Results of language equivalency studies conducted over a two week period revealed a high correlation between Turkish and English forms which was .86. Criteria reliability studies showed that the correlation with Student Responsibility Scale was .40 (p < .001), internally-externally controlled responsibility scale was .56 (p < .001). The internal consistency reliability coefficient of the scale was found to be .63. These results demonstrate that the Student Personal Responsibility Scale-10 is a valid and reliable instrument

ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 163 - 170, 01.03.2015

Öz

Araştırmanın amacı Singg ve Ader (2001) tarafından geliştirilen Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe uyarlama çalışmasını yapmaktır. Çalışma, 136’sı erkek, 108’i kadın 244 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda tek boyutlu ölçeğin kabul edilebilir uyum indeksleri verdiği görülmüştür (x2= 90,17, sd= 35, x2/sd= 2.57, RMSEA= .081, GFI= .97, AGFI= .95, CFI= .84, IFI= .84, NNFI= .79). Ölçeğin dilsel eşdeğerli için iki hafta ara ile yapılan çalışmada .86 gibi yüksek düzeyde ilişki olduğu gözlenmiştir. Ölçeğin uyum geçerliği için yapılan çalışmada, Öğrenci Sorumluluk Ölçeği ile arasında .40 (p < .001), İç-Denetimsel Sorumluluk, Dış-Denetimsel Sorumluluk Ölçeği ile arasında .56 (p < .001) düzeyinde bir ilişki olduğu görülmüştür. Güvenirlik çalışması için yapılan işlemde, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .63 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar, Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğini göstermektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74VC49GM
Bölüm Makale
Yazarlar

Uğur Doğan

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğan, U. (2015). ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 163-170.
AMA Doğan U. ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2015;17(1):163-170.
Chicago Doğan, Uğur. “ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17, sy. 1 (Mart 2015): 163-70.
EndNote Doğan U (01 Mart 2015) ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 1 163–170.
IEEE U. Doğan, “ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”, Trakya University Journal of Social Science, c. 17, sy. 1, ss. 163–170, 2015.
ISNAD Doğan, Uğur. “ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/1 (Mart 2015), 163-170.
JAMA Doğan U. ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Trakya University Journal of Social Science. 2015;17:163–170.
MLA Doğan, Uğur. “ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 17, sy. 1, 2015, ss. 163-70.
Vancouver Doğan U. ÖĞRENCİ BİREYSEL SORUMLULUK ÖLÇEĞİ-10’UN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Trakya University Journal of Social Science. 2015;17(1):163-70.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.