Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 3, 415 - 436, 30.09.2019
https://doi.org/10.24315/tred.454318

Öz

Kaynakça

  • Akçay, S. & Şişe, Ö. (2014). Elektron optiğinin öğretilmesinde ışık optiği ile zenginleştirilmiş analoji kurulumu. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 273-292.
  • Akıncı, T. Ç. & Sevindik, T. (2007). Elektrik ve elektronik eğitiminde tina programının uygulanması. e-Journal of New World Sciences Academy, 2(1), 72-77.
  • Akpan, J. P. & Andre, T. (1999). The effect of a prior dissection simulation on middle school students’ dissection performance and understanding of the anatomy and morphology of the frog. Journal of Science Education and Technology, 8(2), 107-121.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. (2. Baskı.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altın, K. (2009). Bilgisayar destekli fen ve teknoloji öğretimi – materyal geliştirme ve etkinlik örnekleri. (1. Baskı.).İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Aslan-Efe, H., Oral, B., Efe, R. & Öner-Sünkür, M. (2011). The effects of teaching photosynthesis unit with computer simulation supported co-operative learning on retention and student attitude to biology. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 5(1), 313-329.
  • Atam, O. & Tekdal, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon tabanlı bir yazılımın ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve aklıcılığa etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 1(2), 1-18.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H. & Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: Yeryüzünde Hareket örneği. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 57-70.
  • Aytaş, G. & Uysal, B. (2017). Oyun kavramı ve sınıflandırılmasına yönelik bir değerlendirme. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 675-690.
  • Bakaç, M., Kartal-Taşoğlu, A. & Akbay, T. (2011). The effect of computer assisted instruction with simulation in science and physics activities on the success of student: Electric current. Eurasion Journal of Physics and Chemistry Education. January (special issue), 34-42.
  • Bayrak, C. (2008). Effects of computer simulations programs on university students’ achievements in physics. Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE), 9(4), 53-62.
  • Bozkurt, E. & Sarıkoç, A. (2008). Fizik eğitiminde sanal laboratuar, geleneksel laboratuarın yerini tutabilir mi?. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 89-100.
  • Ceylan, E. & Saygıner, Ş. (2017, 27-28 Ekim). Fen ve matematik eğitiminde geleneksel laboratuvar uygulamalarına bir alternatif: PhET simülasyonları. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Chen, C. H. & Howard, B. (2010). Effect of live simulation on middle school students' attitudes and learning toward science. Educational Technology & Society, 13(1), 133-139.
  • Coşkun, A. & Özdemir, M. (2013). “Yeryüzünde Hareket” konusunda bilgisayar destekli eğitimin (ortaöğretim öğrencilerinde) öğrenci başarısına etkisi. Çukurova Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 29(3), 45-50.
  • Dağdalan, G. & Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160-172.
  • Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi (1. Baskı.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dinçer, S. & Güçlü, M. (2013, 4-6 Ekim). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli simülasyon kullanımının etkililiği ve yeni yönelimler: Bir meta-analiz çalışması. 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Emrahoğlu, N. & Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Engin, A. O., Tösten, R. & Kaya, M. D. (2010). Bilgisayar destekli eğitim. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 69-80.
  • Güneş, B., Ateş, S., Eryılmaz, A., Yürük, N., Özdemir, Ö. F., Kanlı, U., Serin, G., Üstün, U., Aygün, M., Gülçiçek, Ç., Çekiç Toroslu, S. & Damlı, V. (2017). Doğru Bilinen Yanlışlardan, Yanlış Bilinen Doğrulara: Fizikte Kavram Yanılgıları. B. Güneş (ed.), Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Hakerem, G., Dobrynina, G. & Shore, L. (1993, April 15-19). The effect of interactive, three dimensional, high speed simulations on high school science students' conceptions of the molecular structure of water. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Atlanta.
  • Honey, M. A. & Hilton, M. L. (2011). Learning science through computer games and simulations. Washington: The National Academies Press.
  • Huppert, J., Lomask, S. M. & Lazarowitz, R. (2002). Computer simulations in the high school: Students’ cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24(8), 803–821.
  • İlyasoğlu, U. & Aydın, A. (2014). Doğru akım devreleri konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının başarısına etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 223-240.
  • Jaakkola, T. & Nurmi, S. (2008). Fostering elementary school students’ understanding of simple electricity by combining simulation and laboratory activities. Journal of Computer Assisted Learning, 24, 271-283.
  • Jaakkola, T., Nurmi, S. & Veermans, K. (2011). A comparison of students’ conceptual understanding of electric circuits in simulation only and simulation-laboratory contexts. Journal of Research in Science Teaching, 48(1), 71-93.
  • Jimoyiannis, A. & Komis, V. (2001). Computer simulations in physics teaching and learning: A case study on students' understanding of trajectory motion. Computers & Education, 36, 183-204.
  • Karal, H., Çebi, A., Pekşen, M. & Turgut, Y. E. (2010). Sözel problemlerin anlamlandırılması ve çözümünde web tabanlı eğitsel simülasyonların etkisi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147-162.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Katırcı, E. & Satıcı, A. F. (2010). Interactive physics programında simülasyon ve portfolyo uygulamalarının akademik benlik ve yaratıcılık üzerine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(4), 46-59.
  • Keçeci, G., Kırbağ-Zengin, F. & Alan, B. (2016a, 6-8 Ekim). Sinir sistemi konusunun simülasyon uygulamalarıyla öğretimi. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Keçeci, G., Kırbağ-Zengin, F. & Alan, B. (2016b, 6-8 Ekim). Simülasyon destekli öğretim tekniğinin fen bilgisi öğretmen adaylarının kas sistemi konusundaki akademik başarılarına ve biyoloji tutumlarına etkisi. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Keçeci, G., Yıldız, S. & Kırbağ-Zengin, F. (2016, 6-8 Ekim). Dengeli beslenme konusunun ilkokul 4. sınıf öğrencilerine simülasyon uygulamalarıyla öğretimi. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kert, S. B. & Tekdal, M. (2008). Alanyazındaki tasarım ilkelerine uygun olarak geliştirilmiş çokluortam ders yazılımının lise düzeyi fizik öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 120-131.
  • Korkmaz, A. & Yıldız, A. (2012). Ortaöğretim okullarında cinsiyet farklılıklarının, fizik dersinde interaktif ve klasik eğitiminde başarısının karşılaştırılması. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 1(3), 44-50.
  • Kör, H., Çataloğlu, E. & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279.
  • Kukkonen, J. E., Kärkkäinen, S., Dillon, P. & Keinonen, T. (2014). The effects of scaffolded simulation-based ınquiry learning on fifth-graders’ representations of the greenhouse effect. International Journal of Science Education, 36(3), 406-424.
  • Mallick, P. K., Kar, S. K., Mohanty, M. N. & Kumar, S. (2015). Use of histogram approach in color band detection for electrical passive component. International Journal of Applied Engineering Research, 10(44), 31446-31450.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012). Uçak bakım - dirençler ve temel elektrik kanunları, Ankara.Mitani, Y. & Hamamoto, Y. (2010, 18-21 August). A study of color features for reading a resistor. SICE Annual Conference, Taipei, Taiwan.
  • Mosterman, P. J., Campbell, J. O., Brodersen, A. J. & Bourne, J. R. (1996). Design and implementation of an electronics laboratory simulator. IEEE Transactions on Education, 39(3), 309-313.
  • Özdener, N. (2005). Deneysel öğretim yöntemlerinde benzetişim (simulation) kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 93-98.
  • Özer, İ. E., Canbazoğlu-Bilici, S. & Karahan, E. (2016). Fen bilimleri dersinde algodoo kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: Animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Romero, C. & Martinez, E. (2012). Simulation-based teaching in a course of fluid mechanics. Paper presented to the 4th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, Spain.
  • Ronen, M. & Eliahu, M. (1999). Simulation as a home learning environment - student's views. Journal of Computer Assisted Learning, 15, 258-268.
  • Ronen, M. & Eliahu, M. (2000). Simulation - a bridge between theory and reality: The case of electric circuits. Journal of Computer Assisted Learning, 16, 14-26.
  • Shaw, E. L. & Okey, J. R. (1985, April 15-18). Effects of microcomputer simulations on achievement and attitudes of middle school students. 58th Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Indiana.
  • Squire, K., Barnett, M., Grant, J. M. & Higginbotham, T. (2004). Electromagnetism supercharged learning physics with digital simulation games. Science Education, 87(2), 1-22.
  • Stockley, C., Oxlade, C. & Wertheim, J. (2016). Şekilli fizik sözlüğü. (Çev. Sadi Turgut). Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
  • Şengel, E., Özden, M. Y. & Geban, Ö. (2002). Bilgisayar simulasyonlu deneylerin lise öğrencilerinin yerdeğiştirme ve hız kavramlarını anlamadaki etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Şimşek, F. (2017). Fen bilimleri dersinde animasyon ve simülasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(3), 112-124.
  • Tanel, Z. & Önder, F. (2010). Elektronik laboratuarında bilgisayar simülasyonları kullanımının öğrenci başarısına etkisi: Diyot deneyleri örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 101-110.
  • Taşlıdere, E. (2014). Kavramsal değişim yaklaşımının doğru akım devreleri konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 200-223.
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Ulukök, Ş., Çelik, H. & Sarı, U. (2013). Basit elektrik devreleriyle ilgili bilgisayar destekli uygulamaların deneysel süreç becerilerinin gelişimine etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 77-101.
  • Uşun, S. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yaman, M. (2005). Farklı öğretici ögelerle desteklenmiş bir simulasyonun öğrenmeye etkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 260-272.
  • Yaman, M. & Nerdel, C. (2008). Identification of student types based on their knowledge and their interests when learning with computer simulations. Eurasian Journal of Educational Research, 31, 135-150.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. & Eren, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarına basit elektrik devreleri konusunun simülasyon ve laboratuvar uygulaması teknikleriyle öğretimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 84-99.
  • Yolaş-Kolçak, D., Moğol, S. & Ünsal, Y. (2014). Fizik öğretiminde kavram yanılgılarının giderilmesine ilişkin laboratuvar yöntemi ile bilgisayar simülasyonlarının etkilerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim, 39(175), 154-171.
  • Zacharia, Z. C. (2005). The impact of interactive computer simulations on the nature and quality of postgraduate science teachers’ explanations in physics. International Journal of Science Education, 27(14), 1741-1767.
  • URL: http://ekinoks.cu.edu.tr/direnc/

Renk Kodları ile Direnç Okumanın Öğretiminde Simülasyon Kullanımının Öğrenme Üzerindeki Etkisi ve Öğrencilerin Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 3, 415 - 436, 30.09.2019
https://doi.org/10.24315/tred.454318

Öz

Bu araştırmada renk
kodları ile direnç okumanın öğretiminde simülasyon kullanımının öğrenme
üzerindeki etkisi ve öğrencilerin görüşleri
incelenmiştir. Araştırmaya Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı birinci
sınıfta öğrenim gören 60 öğrenci katılmıştır. Araştırmada tek örneklem son test
yarı deneysel desen kullanılmıştır. 10 sorudan oluşan bilgi testi ve 2 sorudan
oluşan görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler içerik
analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda renk kodları ile direnç
okumanın öğretiminde simülasyon kullanımının öğrenme üzerinde etkili olduğu
saptanmıştır. Fen bilgisi öğrencilerinin simülasyon kullanımına yönelik
görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin simülasyon
kullanımının avantajlarına yönelik görüşlerinin akılda kalıcılık, pratik yapma,
görsel, eğlenceli, kolay ve anlamlı öğrenme, hızlı öğrenme, zamandan tasarruf
sağlama, pratik kullanım, direnç okumada kolaylık sağlama kodlarında
yoğunlaştığı; öğrencilerin simülasyon kullanımının dezavantajlarına yönelik
görüşlerinin ise kafa karıştırması, gerçeğini görme isteği, ezber gerektirmesi,
uğraştırıcı olması ve uzun zaman alması kodlarında yoğunlaştığı belirlenmiştir.
 

Kaynakça

  • Akçay, S. & Şişe, Ö. (2014). Elektron optiğinin öğretilmesinde ışık optiği ile zenginleştirilmiş analoji kurulumu. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 273-292.
  • Akıncı, T. Ç. & Sevindik, T. (2007). Elektrik ve elektronik eğitiminde tina programının uygulanması. e-Journal of New World Sciences Academy, 2(1), 72-77.
  • Akpan, J. P. & Andre, T. (1999). The effect of a prior dissection simulation on middle school students’ dissection performance and understanding of the anatomy and morphology of the frog. Journal of Science Education and Technology, 8(2), 107-121.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. (2. Baskı.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altın, K. (2009). Bilgisayar destekli fen ve teknoloji öğretimi – materyal geliştirme ve etkinlik örnekleri. (1. Baskı.).İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Aslan-Efe, H., Oral, B., Efe, R. & Öner-Sünkür, M. (2011). The effects of teaching photosynthesis unit with computer simulation supported co-operative learning on retention and student attitude to biology. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 5(1), 313-329.
  • Atam, O. & Tekdal, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon tabanlı bir yazılımın ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve aklıcılığa etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 1(2), 1-18.
  • Aycan, Ş., Arı, E., Türkoğuz, S., Sezer, H. & Kaynar, Ü. (2002). Fen ve fizik öğretiminde bilgisayar destekli simülasyon tekniğinin öğrenci başarısına etkisi: Yeryüzünde Hareket örneği. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 57-70.
  • Aytaş, G. & Uysal, B. (2017). Oyun kavramı ve sınıflandırılmasına yönelik bir değerlendirme. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 675-690.
  • Bakaç, M., Kartal-Taşoğlu, A. & Akbay, T. (2011). The effect of computer assisted instruction with simulation in science and physics activities on the success of student: Electric current. Eurasion Journal of Physics and Chemistry Education. January (special issue), 34-42.
  • Bayrak, C. (2008). Effects of computer simulations programs on university students’ achievements in physics. Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE), 9(4), 53-62.
  • Bozkurt, E. & Sarıkoç, A. (2008). Fizik eğitiminde sanal laboratuar, geleneksel laboratuarın yerini tutabilir mi?. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 89-100.
  • Ceylan, E. & Saygıner, Ş. (2017, 27-28 Ekim). Fen ve matematik eğitiminde geleneksel laboratuvar uygulamalarına bir alternatif: PhET simülasyonları. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Chen, C. H. & Howard, B. (2010). Effect of live simulation on middle school students' attitudes and learning toward science. Educational Technology & Society, 13(1), 133-139.
  • Coşkun, A. & Özdemir, M. (2013). “Yeryüzünde Hareket” konusunda bilgisayar destekli eğitimin (ortaöğretim öğrencilerinde) öğrenci başarısına etkisi. Çukurova Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 29(3), 45-50.
  • Dağdalan, G. & Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160-172.
  • Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi (1. Baskı.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dinçer, S. & Güçlü, M. (2013, 4-6 Ekim). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli simülasyon kullanımının etkililiği ve yeni yönelimler: Bir meta-analiz çalışması. 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Emrahoğlu, N. & Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Engin, A. O., Tösten, R. & Kaya, M. D. (2010). Bilgisayar destekli eğitim. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 69-80.
  • Güneş, B., Ateş, S., Eryılmaz, A., Yürük, N., Özdemir, Ö. F., Kanlı, U., Serin, G., Üstün, U., Aygün, M., Gülçiçek, Ç., Çekiç Toroslu, S. & Damlı, V. (2017). Doğru Bilinen Yanlışlardan, Yanlış Bilinen Doğrulara: Fizikte Kavram Yanılgıları. B. Güneş (ed.), Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Hakerem, G., Dobrynina, G. & Shore, L. (1993, April 15-19). The effect of interactive, three dimensional, high speed simulations on high school science students' conceptions of the molecular structure of water. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Atlanta.
  • Honey, M. A. & Hilton, M. L. (2011). Learning science through computer games and simulations. Washington: The National Academies Press.
  • Huppert, J., Lomask, S. M. & Lazarowitz, R. (2002). Computer simulations in the high school: Students’ cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24(8), 803–821.
  • İlyasoğlu, U. & Aydın, A. (2014). Doğru akım devreleri konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının başarısına etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 223-240.
  • Jaakkola, T. & Nurmi, S. (2008). Fostering elementary school students’ understanding of simple electricity by combining simulation and laboratory activities. Journal of Computer Assisted Learning, 24, 271-283.
  • Jaakkola, T., Nurmi, S. & Veermans, K. (2011). A comparison of students’ conceptual understanding of electric circuits in simulation only and simulation-laboratory contexts. Journal of Research in Science Teaching, 48(1), 71-93.
  • Jimoyiannis, A. & Komis, V. (2001). Computer simulations in physics teaching and learning: A case study on students' understanding of trajectory motion. Computers & Education, 36, 183-204.
  • Karal, H., Çebi, A., Pekşen, M. & Turgut, Y. E. (2010). Sözel problemlerin anlamlandırılması ve çözümünde web tabanlı eğitsel simülasyonların etkisi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147-162.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Katırcı, E. & Satıcı, A. F. (2010). Interactive physics programında simülasyon ve portfolyo uygulamalarının akademik benlik ve yaratıcılık üzerine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(4), 46-59.
  • Keçeci, G., Kırbağ-Zengin, F. & Alan, B. (2016a, 6-8 Ekim). Sinir sistemi konusunun simülasyon uygulamalarıyla öğretimi. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Keçeci, G., Kırbağ-Zengin, F. & Alan, B. (2016b, 6-8 Ekim). Simülasyon destekli öğretim tekniğinin fen bilgisi öğretmen adaylarının kas sistemi konusundaki akademik başarılarına ve biyoloji tutumlarına etkisi. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Keçeci, G., Yıldız, S. & Kırbağ-Zengin, F. (2016, 6-8 Ekim). Dengeli beslenme konusunun ilkokul 4. sınıf öğrencilerine simülasyon uygulamalarıyla öğretimi. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kert, S. B. & Tekdal, M. (2008). Alanyazındaki tasarım ilkelerine uygun olarak geliştirilmiş çokluortam ders yazılımının lise düzeyi fizik öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 120-131.
  • Korkmaz, A. & Yıldız, A. (2012). Ortaöğretim okullarında cinsiyet farklılıklarının, fizik dersinde interaktif ve klasik eğitiminde başarısının karşılaştırılması. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 1(3), 44-50.
  • Kör, H., Çataloğlu, E. & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279.
  • Kukkonen, J. E., Kärkkäinen, S., Dillon, P. & Keinonen, T. (2014). The effects of scaffolded simulation-based ınquiry learning on fifth-graders’ representations of the greenhouse effect. International Journal of Science Education, 36(3), 406-424.
  • Mallick, P. K., Kar, S. K., Mohanty, M. N. & Kumar, S. (2015). Use of histogram approach in color band detection for electrical passive component. International Journal of Applied Engineering Research, 10(44), 31446-31450.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012). Uçak bakım - dirençler ve temel elektrik kanunları, Ankara.Mitani, Y. & Hamamoto, Y. (2010, 18-21 August). A study of color features for reading a resistor. SICE Annual Conference, Taipei, Taiwan.
  • Mosterman, P. J., Campbell, J. O., Brodersen, A. J. & Bourne, J. R. (1996). Design and implementation of an electronics laboratory simulator. IEEE Transactions on Education, 39(3), 309-313.
  • Özdener, N. (2005). Deneysel öğretim yöntemlerinde benzetişim (simulation) kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 93-98.
  • Özer, İ. E., Canbazoğlu-Bilici, S. & Karahan, E. (2016). Fen bilimleri dersinde algodoo kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: Animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Romero, C. & Martinez, E. (2012). Simulation-based teaching in a course of fluid mechanics. Paper presented to the 4th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, Spain.
  • Ronen, M. & Eliahu, M. (1999). Simulation as a home learning environment - student's views. Journal of Computer Assisted Learning, 15, 258-268.
  • Ronen, M. & Eliahu, M. (2000). Simulation - a bridge between theory and reality: The case of electric circuits. Journal of Computer Assisted Learning, 16, 14-26.
  • Shaw, E. L. & Okey, J. R. (1985, April 15-18). Effects of microcomputer simulations on achievement and attitudes of middle school students. 58th Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Indiana.
  • Squire, K., Barnett, M., Grant, J. M. & Higginbotham, T. (2004). Electromagnetism supercharged learning physics with digital simulation games. Science Education, 87(2), 1-22.
  • Stockley, C., Oxlade, C. & Wertheim, J. (2016). Şekilli fizik sözlüğü. (Çev. Sadi Turgut). Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
  • Şengel, E., Özden, M. Y. & Geban, Ö. (2002). Bilgisayar simulasyonlu deneylerin lise öğrencilerinin yerdeğiştirme ve hız kavramlarını anlamadaki etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Şimşek, F. (2017). Fen bilimleri dersinde animasyon ve simülasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(3), 112-124.
  • Tanel, Z. & Önder, F. (2010). Elektronik laboratuarında bilgisayar simülasyonları kullanımının öğrenci başarısına etkisi: Diyot deneyleri örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 101-110.
  • Taşlıdere, E. (2014). Kavramsal değişim yaklaşımının doğru akım devreleri konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 200-223.
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Ulukök, Ş., Çelik, H. & Sarı, U. (2013). Basit elektrik devreleriyle ilgili bilgisayar destekli uygulamaların deneysel süreç becerilerinin gelişimine etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 77-101.
  • Uşun, S. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yaman, M. (2005). Farklı öğretici ögelerle desteklenmiş bir simulasyonun öğrenmeye etkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 260-272.
  • Yaman, M. & Nerdel, C. (2008). Identification of student types based on their knowledge and their interests when learning with computer simulations. Eurasian Journal of Educational Research, 31, 135-150.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. & Eren, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarına basit elektrik devreleri konusunun simülasyon ve laboratuvar uygulaması teknikleriyle öğretimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 84-99.
  • Yolaş-Kolçak, D., Moğol, S. & Ünsal, Y. (2014). Fizik öğretiminde kavram yanılgılarının giderilmesine ilişkin laboratuvar yöntemi ile bilgisayar simülasyonlarının etkilerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim, 39(175), 154-171.
  • Zacharia, Z. C. (2005). The impact of interactive computer simulations on the nature and quality of postgraduate science teachers’ explanations in physics. International Journal of Science Education, 27(14), 1741-1767.
  • URL: http://ekinoks.cu.edu.tr/direnc/
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gonca Harman 0000-0002-9717-1150

Nisa Yenikalaycı 0000-0002-5676-1488

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Harman, G., & Yenikalaycı, N. (2019). Renk Kodları ile Direnç Okumanın Öğretiminde Simülasyon Kullanımının Öğrenme Üzerindeki Etkisi ve Öğrencilerin Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 415-436. https://doi.org/10.24315/tred.454318