BibTex RIS Kaynak Göster

Kongre Ve Fuar Organizasyonlarının Turizm Sektörüne Etkileri: EMİTT Örneği

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 4 - 20, 01.01.2018

Öz

Bu çalışmada kongre ve fuar organizasyonlarının turizm sektörüne etkilerinin EMİTT (Doğu Akdeniz uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı) örneği ile tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda “kongre ve fuar organizasyonlarının turizme olası etkileri nelerdir?” sorusundan hareket edilmiştir. Günümüzde kongre turizminin önemi giderek artmaktadır ve artmaya da devam edecektir. Dünyada ve özellikle Türkiye’de kongre turizmi son 20 yılda önemli gelişmeler göstermiştir. Hatta son yıllarda hızla büyüyen turizm endüstrisindeki gelişmede, kongre ve fuar turizminin önemli bir paya sahip olduğu ifade edilmektedir ve rakamlar da bunu göstermektedir. Kongre ve Fuarlar ile turizm ve arasındaki bu ilişki, konu ile ilgili yapılan çalışmaları da önemli hale getirmektedir. Nitel bir araştırma olarak planlanan bu çalışmanın verileri; kongre turizmi konusunda uzman olduğu kabul edilen 19’u yerli, 10’u yabancı olmak üzere toplam 19 katılımcı ile görüşmeler yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışma bulguları, EMİTT’in ülke ve turizm firmalarının tanıtımlarına olumlu katkı sağladığını ortaya koymuştur. Bunun yanı sıra EMİTT fuarının Türkiye turizminin gelişmesine de önemli düzeyde katkı sağladığı sonucuna varılmıştır

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Aymankuy, Y. (2006). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baytok, A., Soybalı H. H. ve Emir, O. (2010). Destinasyonların Toplantı Turizmi Amaçlı Pazarlanmasında Kongre ve Ziyaretçi Bürolarının Rolü: İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 9-22.
  • Blythe, J. (2002). Using Trade Fairs in Key Account Management, Industrial Marketing Management, 31, 627– 635.
  • Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm Ve Seyahat Fuarı. (2015). Katılım İstatistikleri, http://www.emittistanbul.com/katilim-istatistikleri-2015(Erişim tarihi: 26.04.2015).
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çakıcı, A. C. (2013). Toplantı Yönetimi: Kongre, Konferans, Seminer ve Fuar Organizasyonları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Giritlioğlu, İ. ve Avcıkurt, C. (2010). Şehı̇rlerı̇n Turı̇stı̇k Bı̇r Ürün Olarak Pazarlanması, Örnek Şehirler ve Türkiye’dekı̇ Şehirler Üzerine Öneriler (Derlemeden Oluşmuş̧ Bir Uygulama), Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 74-89.
  • Heper, F. Ö. ve Sarıışık, M. (2015). Kongre Turizmi Açısından İstanbul İli’nin Rekabet gücü Analizi”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, (6), 61-75.
  • KKA (Karacadağ Kalkınma Ajansı), (2015). 19. Akdeniz uluslararası Turizm ve seyahat fuarı (EMİTT) raporu, Haz. M. Adnan Aksoy ve Adnan Tuzcu.
  • Lee, M. J. ve Back, K. J. (2007). Effects of Destination Image on Meeting Participation Intentions: Empirical Findings from a Professional Association and its Annual Convention, The Service Industries Journal, 27(1), 59–73.
  • Özdemir, S. S. (2014). Kongre ve Toplantı Otellerinin Rekabet Stratejileri, VII Lisansüstü Araştırmaları Kongresi, 473-486, Kuşadası/Aydın.
  • Polat, E. ve Yılmaz G. Ö. (2014). Kalkınma Ajanslarının Turizmin Gelişmesindeki Önemi: Güney Marmara Kalkınma Ajansı Örneği, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 137-160.
  • Sarıçay, N. ve Ünal, M. (2013). İzmir’e Her Mevsim Turizm Lazım, İzmir Ticaret Odası AR- Ge Bülteni, 64-75.
  • Seringhaus, R. F.H. and Rosson, P. J. (1998). Management and Performance of International Trade Fair Exhibitors: Government Stands vs Independent Stands, International Marketing Review, 15(5), 398-412.
  • Solmaz, S. A. ve Türkay, O. (2010). Turistik Otel İşletmelerinde Çapraz Eğitimin Rolü: Zincir Otel İşletmeleri Örneği, 9. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, 165-173.
  • Timor, A. N. (2011). Internatıonal Congress Tourısm: Overvıew in the World and Turkey, e- Journal of New World Sciences Academy Nature Sciences, 6(3), 124-144.
  • Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği. (2014). EMİTT 2015’te Kongre Turizmine Damga Vuracak, http://www.tuyed.org.tr/emitt-2015te-kongre-turizmine-damgasini- vuracak(Erişim tarihi: 26.04.2015).
  • TURSAB, (2015). Turist Sayısı ve Turizm Geliri, http://www.tursab.org.t r/tr/turizm- verileri/istatistikler/turist-sayisi-ve-turizm-geliri/2003-gelirsayi- veortalamaharcama_68.html, (Erişim tarihi: 28.05.2016).
  • UNWTO, (2014). Turizm Rakamları, http://www2.unwto.org/content/why-tourism, (Erişim tarihi: 28.04.2015).
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2007). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yüncü, D. K. ve Kozak, N. (2010). Türk Akademisyenlerin Kongre Tercihleri Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm araştırmaları Dergisi, 21 (1), 109-120.
  • Zengin B., Eryılmaz B. (2013). “Sakarya’nın Kongre Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi”, Geçmişten Günümüze Sakarya Turizmine Akademik Bir Bakış, Editör: B. Zengin, ISBN: 978-605-4031-76-4, Melisa Matbaası, Sakarya.

THE EFFECTS oF CONFERENCE AND EXHIBITION ORGANIZATIONS

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 4 - 20, 01.01.2018

Öz

This study aims to determine the effect of convention and fair organizations on tourism industry. EMITT fair has been taken as sample to enlighten the probable effects. Therefore “what are the probable effects of convention and fair organizations on tourism” has been the key question of the study. Especially congress tourism has been becoming animportant option of tourism all over the World as in Turkey. Tourism has been in a rapidgrowth during the last decades, and the boost in convention & fair organizations thought to be one of the reasons of this growth of tourism industry. This relation between tourism and conventions makes the importance of the researches about the conventions and fairs as a segment of tourism industry. In this study 10 foreign and 19 local participants of EMITT have been interviewed and the data gathered. Collected data have been analyzed via descriptive analysis method. In the light of findings of the study it can be seen that EMITT has an important contribution on promotion of countries and tourism operations and boosting tourism sector

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Aymankuy, Y. (2006). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baytok, A., Soybalı H. H. ve Emir, O. (2010). Destinasyonların Toplantı Turizmi Amaçlı Pazarlanmasında Kongre ve Ziyaretçi Bürolarının Rolü: İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 9-22.
  • Blythe, J. (2002). Using Trade Fairs in Key Account Management, Industrial Marketing Management, 31, 627– 635.
  • Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm Ve Seyahat Fuarı. (2015). Katılım İstatistikleri, http://www.emittistanbul.com/katilim-istatistikleri-2015(Erişim tarihi: 26.04.2015).
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çakıcı, A. C. (2013). Toplantı Yönetimi: Kongre, Konferans, Seminer ve Fuar Organizasyonları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Giritlioğlu, İ. ve Avcıkurt, C. (2010). Şehı̇rlerı̇n Turı̇stı̇k Bı̇r Ürün Olarak Pazarlanması, Örnek Şehirler ve Türkiye’dekı̇ Şehirler Üzerine Öneriler (Derlemeden Oluşmuş̧ Bir Uygulama), Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 74-89.
  • Heper, F. Ö. ve Sarıışık, M. (2015). Kongre Turizmi Açısından İstanbul İli’nin Rekabet gücü Analizi”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, (6), 61-75.
  • KKA (Karacadağ Kalkınma Ajansı), (2015). 19. Akdeniz uluslararası Turizm ve seyahat fuarı (EMİTT) raporu, Haz. M. Adnan Aksoy ve Adnan Tuzcu.
  • Lee, M. J. ve Back, K. J. (2007). Effects of Destination Image on Meeting Participation Intentions: Empirical Findings from a Professional Association and its Annual Convention, The Service Industries Journal, 27(1), 59–73.
  • Özdemir, S. S. (2014). Kongre ve Toplantı Otellerinin Rekabet Stratejileri, VII Lisansüstü Araştırmaları Kongresi, 473-486, Kuşadası/Aydın.
  • Polat, E. ve Yılmaz G. Ö. (2014). Kalkınma Ajanslarının Turizmin Gelişmesindeki Önemi: Güney Marmara Kalkınma Ajansı Örneği, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), 137-160.
  • Sarıçay, N. ve Ünal, M. (2013). İzmir’e Her Mevsim Turizm Lazım, İzmir Ticaret Odası AR- Ge Bülteni, 64-75.
  • Seringhaus, R. F.H. and Rosson, P. J. (1998). Management and Performance of International Trade Fair Exhibitors: Government Stands vs Independent Stands, International Marketing Review, 15(5), 398-412.
  • Solmaz, S. A. ve Türkay, O. (2010). Turistik Otel İşletmelerinde Çapraz Eğitimin Rolü: Zincir Otel İşletmeleri Örneği, 9. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, 165-173.
  • Timor, A. N. (2011). Internatıonal Congress Tourısm: Overvıew in the World and Turkey, e- Journal of New World Sciences Academy Nature Sciences, 6(3), 124-144.
  • Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği. (2014). EMİTT 2015’te Kongre Turizmine Damga Vuracak, http://www.tuyed.org.tr/emitt-2015te-kongre-turizmine-damgasini- vuracak(Erişim tarihi: 26.04.2015).
  • TURSAB, (2015). Turist Sayısı ve Turizm Geliri, http://www.tursab.org.t r/tr/turizm- verileri/istatistikler/turist-sayisi-ve-turizm-geliri/2003-gelirsayi- veortalamaharcama_68.html, (Erişim tarihi: 28.05.2016).
  • UNWTO, (2014). Turizm Rakamları, http://www2.unwto.org/content/why-tourism, (Erişim tarihi: 28.04.2015).
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2007). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yüncü, D. K. ve Kozak, N. (2010). Türk Akademisyenlerin Kongre Tercihleri Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm araştırmaları Dergisi, 21 (1), 109-120.
  • Zengin B., Eryılmaz B. (2013). “Sakarya’nın Kongre Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi”, Geçmişten Günümüze Sakarya Turizmine Akademik Bir Bakış, Editör: B. Zengin, ISBN: 978-605-4031-76-4, Melisa Matbaası, Sakarya.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34VT22HT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ümit Şengel

Burhanettin Zengin Bu kişi benim

Tarık Şengel Bu kişi benim

Merve Işkın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şengel, Ü., Zengin, B., Şengel, T., Işkın, M. (2018). Kongre Ve Fuar Organizasyonlarının Turizm Sektörüne Etkileri: EMİTT Örneği. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 7(1), 4-20.

19425         19424        19426       19427