Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Nöropazarlama Uygulama Örnekleri

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 60 - 64, 15.02.2020

Öz

Nöropazarlama, müşterilerin algılarını oluşturan duygusal ve bilinçdışı tepkilerin ölçülerek açığa çıkarılması ve pazarlamada kullanılmasıdır. Nöropazarlama, bir bakıma insan beyninin satın alma bölgesini keşfetmektir. Değişimin söz konusu olduğu piyasalarda faaliyet gösteren pazarlama uzmanları artık tüketicilerinin aklından geçenleri, karar verirken dikkate aldıkları dinamikleri ve davranışlarının sırlarını gerçekten öğrenmek için insan beyin ve beden korelasyonu altında yatan bilinçdışı unsurları da hesaba katmalıdırlar. Bu doğrultuda, bilimsel veri ve istatistiki hesaplamalar çerçevesinde çeşitli ölçme teknikleri kullanarak, ütopyadan uzak, realitesi yüksek bir çalışma alanı olan ve öngörülerde bulunarak futuristik bir nitelik sergileyen, pazarlama ile bilimin baştan çıkarıcı evliliğinin yanı sıra insan beynine açılan bir pencere olan nöropazarlama, pazarlama araştırmalarının içine bilimi karıştırarak bu bilmeceyi çözmeye çalışmaktadır. Bu çalışmada yeni bir alan olan nöropazarlamanın dünyada ve Türkiye ' deki uygulamaları etraflıca ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Babu, S. & Thalluri Prasanth Vidyasagar (2012), “Neuromarketing: Is Campell in Soup”, The IUP Journal of Marketing Management, Vol. XI, No. 2, pp. 77.
  • Bercea, M. D. (2013), “Quantitative Versus Qualitative in Neuromarketing Research”, MPRA Munich Personal RePEc Archive, 44134, 3, pp. 2.
  • Couson C. and Emilie Vayssettes (2013), “How Neuromarketing Has Changed Marketing”, (Lisans Tezi, Halmstad University School of Business and Engineering), pp. 66.
  • Flores J., Arne Baruca & Robert Saldıvar (2014), “Is Neuromarketing Ethical? Consumers Say Yes. Consumers Say No.”, Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues, Vol. 17, No. 2, pp. 78.
  • Genco, S. J., Andrew P. Pohlmann & Peter STeidl (2013), Neuromarketing for Dummies, [electronic version] Canada: John Wiley & Sons Ltd.
  • Girişken, Y. (2015), Gerçeği Algıla, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları, 2015.
  • Hubert, M. &Peter Kenning (2008), “A Current Overview of Consumer”, Journal of Consumer Behaviour, 7, 276–280.
  • Lee, N., Amanda J. Broderick ve Laura Chamberlain (2007), “What is Neuromarketing? A Discussion and Agenda for Future Research”, International Journal of Psychophysiology, 63, pp. 199-204.
  • Lindstrom, M. (2014), Buy-ology Satın Almaya Dair Bildiğimiz Herşey Neden Yanlış, Ümit Şensoy (çev.), 1. Baskı, İstanbul: Optimist Yayınları, s.13.
  • Martinez, P. (2012), The Consumer Mind Brand Perception and The Implication for Marketers, [electronic version] UK and United States: Kogan Page Limited.
  • Pop, N. A.. & Ana Maria Iorga (2012), “A New Challenge for Contemporary Marketing –Neuromarketing”, Management & MarketingChallenges for The Knowledge Society, Vol. 7, No. 4, pp. 636.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

A.selçuk Köylüoğlu

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Köylüoğlu, A. (2020). Nöropazarlama Uygulama Örnekleri. International Journal of Business and Economic Studies, 1(2), 60-64.

23034



28007

BES JOURNAL- International Journal of Business and Economic Studies is licensed with Creavtive Commons (CC) Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0).