Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVİD-19 SALGIN DÖNEMİNDE MUHASEBE VE FİNANS GRUBU DERSLERİ VEREN AKADEMİSYENLERİN UZAKTAN EĞİTİMDE YAŞADIĞI SORUNLARIN İNCELENMESİ: BEU ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Sayı: 4, 1253 - 1275, 22.12.2020
https://doi.org/10.47994/usbad.832597

Öz

Bu çalışmada, pandemi döneminde muhasebe ve finans grubu dersleri veren akademisyenlerin uzaktan eğitimde yaşadıkları sorunların incelenmesi hedeflenmektedir. Bu amaç çerçevesinde Bitlis Eren Üniversitesinde muhasebe ve finans alanlarında ders veren öğretim üyelerinin/ öğretim elamanlarının bu konuda yaşadıkları sorunları tespit etmek amacıyla, 11 akademisyenle görüşme formu tekniği kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar ise betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilere göre; uzaktan eğitim yüz yüze eğitimin gölgesinde kalmış; yüz yüze eğitimin akademisyenler tarafından verimli ve etkin bir eğitim yöntemi olduğu sonucu elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E., & Bayraktaroğlu, S. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arı, A. G., & Hayır Kanat , M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 459-492.
  • Ayyıldız, S. Ü., Günlük , M., & Erbey , S. (2006). Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(32), 1-14.
  • Çakın, M., & Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 Süreci ve Eğitime Yansıması: Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research Dergisi, 6(2), 166-186.
  • Düzakın, E., & Yalçınkaya , S. (2008). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi ve Çukurova Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Yatkınlıkları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 225-244.
  • Göktürk, İ., Aktaş, M., & Göktürk, Ü. (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde; Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges(UMYOS Özel Sayı), 1-8.
  • Günlük , M., Özer , G., & Özcan , M. (2019). Muhasebe Akademisyenlerinin Muhasebe Eğitiminde Uzaktan Eğitim Uygulamaları Kullanımına Yönelik Algılarının Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 12(1), 65-90.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan , E., & Yavuzlap, N. (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 7(1), 47-78.
  • Karakaya, G. (2019). Covid-19 Salgın Sonrası Muhasebe Derslerinin Uzaktan Eğitim Kapsamında Verilmesi Üzerine Değerlendimeler:Finansal Muhasebe Örneği. S. Öz, F. Onursal, & D. Celayır içinde, Pandemi Sonrası Yeni Dünya Düzeninde Teknoloji Yönetimi ve İnsani Dijitalizasyon (s. 664). İstanbul: Hiperlink Eğitim Yayın.
  • Karyağdı, N. G. (2018). Finansal Okuryazarlık ve Farkındalığının Belirlenmesine Yönelik Bitlis Eren Üniversitesi SBMYO Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları, 1(2), 110-126.
  • Kaya, M., Akyol , C., Özbek , R., & Pepeler , E. (2017). Lisansüstü Eğitim Programlarında" Uzaktan Eğitim Uygulamasına" Yönelik "Eğitim Bilimleri Bölümü" Akademisyenlerinin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64), 1616-1627.
  • Kayaduman, H., & Demirel , T. (2019). Investigating the Concerns of First-Time Distance Education Instructors. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(5), 85-103.
  • Koca, N., Güngör Karyağdı , N., & Akpınar , Y. (2019). Muhasebe ve Vergi Bölümü Öğrencilerinin, Bölüme ve Mesleğe İlişkin Bakış Açıları ve Mesleki Beklentileri Üzerindeki Stajın Etkisi: KSÜ,BEÜ,ADYÜ Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İ.İ.B.F.Dergisi, 9(2), 93-110.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli , M. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştıma r. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademisi Dergisi, 3(3), 263-288.
  • M.G.Moore, & Anderson , W. (2003). Handbook of Distance Education . New York : NY Routledge . Solak, H. İ., Ütebay , G., & Yalçın , B. (2019). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Basılı ve Dijital Ortamdaki Sınav Başarılarının Kaşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 41-52.
  • Tanyıldızı, M., & Semerci , Ç. (2005). Çevrimiçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 197-216.
  • Yamamoto, G. T., & Altun , D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yıldızhan, Y., & Güçlü , N. (2019). Eğitim Yönetimi Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Öğretim Üyeleri Açısından Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 25(2), 367-418.
  • Sağlık Bilgileri (Covid-19). https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-coronaviruses#:~:text=symptoms (Erişim Tarihi:22.10.2020)

EXAMINATION OF THE PROBLEMS EXPERIENCED BY ACADEMICIANS WHO TEACH ACCOUNTING AND FINANCE GROUP COURSES IN DISTANCE EDUCATION DURING THE COVID-19 EPIDEMIC PERIOD: BEU EXAMPLE

Yıl 2020, Sayı: 4, 1253 - 1275, 22.12.2020
https://doi.org/10.47994/usbad.832597

Öz

In this study, it is aimed to examine the problems experienced by academicians who taught accounting and finance group courses in distance education during the Covid-19 epidemic period. For this purpose, a semi-structured interview was conducted with 11 academics using the interview form technique in order to determine the problems experienced by faculty members who teach in the fields of accounting and finance at Bitlis Eren University. The results were analysed in descriptive terms. According to the data obtained from the study, distance education could not be a perfect substitute for face-to-face education and the result is that face-to-face education is a more efficient and effective method of education for academics.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E., & Bayraktaroğlu, S. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arı, A. G., & Hayır Kanat , M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 459-492.
  • Ayyıldız, S. Ü., Günlük , M., & Erbey , S. (2006). Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(32), 1-14.
  • Çakın, M., & Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 Süreci ve Eğitime Yansıması: Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research Dergisi, 6(2), 166-186.
  • Düzakın, E., & Yalçınkaya , S. (2008). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi ve Çukurova Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Yatkınlıkları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 225-244.
  • Göktürk, İ., Aktaş, M., & Göktürk, Ü. (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde; Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges(UMYOS Özel Sayı), 1-8.
  • Günlük , M., Özer , G., & Özcan , M. (2019). Muhasebe Akademisyenlerinin Muhasebe Eğitiminde Uzaktan Eğitim Uygulamaları Kullanımına Yönelik Algılarının Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 12(1), 65-90.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan , E., & Yavuzlap, N. (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 7(1), 47-78.
  • Karakaya, G. (2019). Covid-19 Salgın Sonrası Muhasebe Derslerinin Uzaktan Eğitim Kapsamında Verilmesi Üzerine Değerlendimeler:Finansal Muhasebe Örneği. S. Öz, F. Onursal, & D. Celayır içinde, Pandemi Sonrası Yeni Dünya Düzeninde Teknoloji Yönetimi ve İnsani Dijitalizasyon (s. 664). İstanbul: Hiperlink Eğitim Yayın.
  • Karyağdı, N. G. (2018). Finansal Okuryazarlık ve Farkındalığının Belirlenmesine Yönelik Bitlis Eren Üniversitesi SBMYO Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları, 1(2), 110-126.
  • Kaya, M., Akyol , C., Özbek , R., & Pepeler , E. (2017). Lisansüstü Eğitim Programlarında" Uzaktan Eğitim Uygulamasına" Yönelik "Eğitim Bilimleri Bölümü" Akademisyenlerinin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64), 1616-1627.
  • Kayaduman, H., & Demirel , T. (2019). Investigating the Concerns of First-Time Distance Education Instructors. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(5), 85-103.
  • Koca, N., Güngör Karyağdı , N., & Akpınar , Y. (2019). Muhasebe ve Vergi Bölümü Öğrencilerinin, Bölüme ve Mesleğe İlişkin Bakış Açıları ve Mesleki Beklentileri Üzerindeki Stajın Etkisi: KSÜ,BEÜ,ADYÜ Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İ.İ.B.F.Dergisi, 9(2), 93-110.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli , M. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştıma r. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademisi Dergisi, 3(3), 263-288.
  • M.G.Moore, & Anderson , W. (2003). Handbook of Distance Education . New York : NY Routledge . Solak, H. İ., Ütebay , G., & Yalçın , B. (2019). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Basılı ve Dijital Ortamdaki Sınav Başarılarının Kaşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 41-52.
  • Tanyıldızı, M., & Semerci , Ç. (2005). Çevrimiçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 197-216.
  • Yamamoto, G. T., & Altun , D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yıldızhan, Y., & Güçlü , N. (2019). Eğitim Yönetimi Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Öğretim Üyeleri Açısından Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 25(2), 367-418.
  • Sağlık Bilgileri (Covid-19). https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-coronaviruses#:~:text=symptoms (Erişim Tarihi:22.10.2020)
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nazan Güngör Karyağdı 0000-0003-3938-4147

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2020
Kabul Tarihi 27 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Güngör Karyağdı, N. (2020). COVİD-19 SALGIN DÖNEMİNDE MUHASEBE VE FİNANS GRUBU DERSLERİ VEREN AKADEMİSYENLERİN UZAKTAN EĞİTİMDE YAŞADIĞI SORUNLARIN İNCELENMESİ: BEU ÖRNEĞİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(4), 1253-1275. https://doi.org/10.47994/usbad.832597

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414